H ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

20130323-103601.jpg

Όποιες κι αν είναι οι επόμενες εξελίξεις, το «όχι» της Κυπριακής Βουλής θυμίζει κάτι από τα λόγια του Γέρου του Μωριά, στην Πνύκα, το Νοέμβριο του 1838:

«…όταν αποφασίσαμε να κάμομε την Επανάσταση, δεν συλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχομε άρματα…. ως μια βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας…»

Ας πρυτανεύσει, λοιπόν, στις δύσκολες

ώρες που διατρέχουμε, η επιθυμία όλων μας για ελευθερία. Κι ας τολμήσουμε επιτέλους τη δική μας επανάσταση, χωρίς να συλλογιζόμαστε πόσοι είμαστε, αλλά πόσοι μπορεί να βρεθούμε στον ίδιο αγώνα.

Ανεχθήκαμε πολλούς για πολλά χρόνια. Ανεχθήκαμε επίορκους και κλέφτες να αποφασίζουν για το μέλλον μας και το μέλλον των παιδιών μας. Ανεχθήκαμε αγύρτες να μας λεηλατούν, αλλά και να μας κουνούν το δάκτυλο. Ανεχθήκαμε να μας φτωχαίνουν για …το καλό μας.

Είναι χρέος μας να στηρίζουμε κάθε εκλεγμένη κυβέρνηση σε κάθε θετικό που επιχειρεί ή σχεδιάζει. Είναι υποχρέωσή μας να αναδεικνύουμε και κάθε υπεύθυνη θέση της Αντιπολίτευσης. Να προβάλλουμε γόνιμες ιδέες βγαλμένες από την ίδια την κοινωνία.

Δεν μπορεί, όμως, να αποδεχτούμε την άποψη πως με παλιά υλικά μπορεί να χτιστεί οτιδήποτε καινούριο. Δεν μπορεί να σωπαίνουμε. Δεν μπορεί να μην ακούμε την επιταγή των καιρών για τη δική μας επανάσταση. Την επανάσταση της λογικής, της δικαιοσύνης και της ελπίδας.

Και μια τέτοια ειρηνική Επανάσταση μπορεί να γίνει μόνο από όσους την 25η Μαρτίου θυμούνται του λόγια του Γέρου του Μωριά, αντί να σκέφτονται πως είναι μέρα για μπακαλιάρο και σκορδαλιά.

Χάρης Οικονομόπουλος – Εκδότης της Ελευθεροτυπίας.

33 σκέψεις σχετικά με το “H ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ”

  1. Τι θέλει να πει ο ποιητής;…
    Πρόταση εκτός από το να επικροτούμε και να στηλιτεύουμε τα καλά και τα κακά και το ότι δεν μπορούμε να χτίσουμε με σάπια υλικά (που το ‘χω γράψει κι εγώ), δεν βλέπω…
    Άρα…
    Κούφια λόγια για κουφούς αναγνώστες;
    Μια στρακαστρούκα για την αύξηση των πωλήσεων;

    Μου αρέσει!

    1. Απο μονη της η λεξη επανασταση πουλαει, και ειναι το καλυτερο brand name στην Ελλαδα.
      Ποσο μαλλον αν διπλα στην λεξη επανασταση κολλησεις και το «δικη μας».

      Αφου εχεις φτιαξει εναν τιτλο που θα τραβηξει πελατεια για να δει το εμπορευμα, μετα βαζεις λιγο Κολοκοτρωνη για να ανεβασεις στα υψη την συγκινηση του πελατη που τον χαρακτηριζει πανω απ ολα ο πατριωτισμος.
      Βαζεις αμεσως μετα την λεξη Ελευθερια που ειναι το δευτερο καλυτερο brand name στην Ελλαδα, για να κεντρισεις τον πελατη που παντα πιστευε οτι ειναι σκλαβωμενος στο συστημα.
      Βαζεις την λεξη «επιορκους» για να ικανοποιησεις και τον πελατη που εχει σιχαθει την ζωη του εξαιτιας καθε πτυχης του δημοσιου τομεα.
      Βαζεις την λεξη «αγυρτες» για να ικανοποιησεις ταυτοχρονως και οσους κραζουν τον λαικισμο αλλα και οσους κραζουν τον ρεαλισμο ως δειλια και πιανεις και τα δυο ακρα ταυτοχρονως κατι που ειναι απολυτη επιτυχια.
      Βαζεις «μας κουνουν το δαχτυλο» και μιλας στον αιωνιο εφηβο που κρυβει ο καθε πελατης που τον τραβηξε ο τιτλος, οπου κι αν ανηκει, αλλα ακομη περισσοτερο αυτον που θεωρει τον εαυτο του το γνησιο τεκνο της αντιδρασης και τους υπολοιπους κοιμισμενους – το 98% του λαου αυτο πιστευει για τον εαυτο του. It’s a win.).
      Λες να στηριξουμε τις καλες αποφασεις της κυβερνησης, οποτε τσιμπαει ο φιλοκυβερνητικος, και στην συνεχεια προσθετεις οτι πρεπει να στηριξουμε και την υπευθυνη σταση της αντιπολιτευσης οποτε τσιμπαει και ο αντιπολιτευομενος.

      Και αφου εχεις προσελκυσει την πελατεια, με κραχτη το 80% του αρθρου λεγοντας γενικολογιες, και ενω τους εχεις ολους ικανοποιημενους σε οποιο πολιτικο χωρο κι αν ανηκουν πολιτικα, στο υπολοιπο 20% του αρθρου περνας και στο παρασυνθημα και στριμωχνεις δυο εντελως διαφορετικες θεματικες ενοτητες.
      Η πρωτη ειναι οτι με παλια υλικα δεν μπορεις να χτισεις κατι καινουριο (πολυ πρωτοποριακη σκεψη, δεν ειχε ξανακουστει απο κανεναν οσο καιρο βρισκομαστε σε κριση)
      Η δευτερη ειναι οτι η 25η Μαρτιου δεν ειναι απλως η μερα που τρως μπακαλιαρο, αλλα ειναι εθνικη επετειος με νοημα και σημασια. (αλλη ριζοσπαστικη ιδεα και αυτη)

      Μιλαει για τα παντα, αλλα δεν λεει τιποτα. Και ειναι επιτυχια.
      Θα μπορουσε να εχει αφαιρεσει ολο το κειμενο και να ειχε κρατησει μονο τις 4 τελευταιες γραμμες. Να ειχε πει κατι του στυλ » Μαγκες παρτε το αποφαση, με τα ιδια κομματα και το ιδιο πολιτικο προσωπικο μην περιμενετε τιποτα απολυτως.By the way, γιορταστε την εθνικη επετειο και τιμηστε τους προγονους μας, γιατι τα χρονια των παχιων αγελαδων αυτη η επετειος ειχε ευτελιστει και ειχε καταληξει απλως ως η μερα που τρωμε σκορδαλια και βλεπουμε τους γραφικους να παρελαυνουν αντι να πινουν φρεντο»

      Ο ανθρωπος αυτος εχει μελετησει πολυ καλα τον μεσο Ελληνα και του δινει αυτο ακριβως που θελει.
      Το αρθρο αυτο θα επρεπε να μοιραζεται σε σχολες marketing στους φοιτητες, και να βρισκεται κορνιζαρισμενο σε καθε γραφειο νεου πολιτικου, ως χρυσος κωδικας επικοινωνιας για καθε υποψηφιο γητευτη του λαου.

      Μου αρέσει!

      1. Έτσι είναι, ο Χάρης πρέπει να γίνει πολιτικός, από εκδότης. Και ο Imago Homines Partus είναι σίγουρα πάρα πολύ καλός πωλητής, γνώστης του θέματος μάρκετινγκ.

        Μου αρέσει!

  2. «…Ο κόσμος μας έλεγε τρελλούς. Ημείς αν δεν είμεθα τρελλοί δεν εκάναμεν την επανάστασιν, διατί ηθέλαμεν συλλογισθή πρώτον δια πολεφόδια, καβαλαρία μας, πυροβολικό μας, πυριτοθήκαις μας, τα μαγαζιά μας, ηθέλαμεν λογαριάσει την δύναμιν την εδική μας, την τούρκικη δύναμη.
    Τώρα οπού ενικήσαμεν, οπού ετελειώσαμεν με καλά τον πόλεμό μας, μακαριζόμεθα, επαινώμεθα. Άν δεν ευτυχούσαμεν ηθέλαμεν τρώγει κατάραις, αναθέματα. Ομοιάζομεν σαν να είναι εις λιμένα πενήντα-εξήντα καράβια φορτωμένα, ένα από αυτά ξεκόβει, κάνει πανιά, πηγαίνει εις την δουλειά του με μια μεγάλη φουρτούνα, με μεγάλο άνεμο, πηγαίνει, πουλεί, κερδίζει, γυρίζει οπίσω σώον.
    Τότε ακούς όλα τα επίλοιπα καράβια και λέγουν; » Ιδού άνθρωπος, ιδού παληκάρια, ιδού φρόνιμος και όχι σαν εμείς οπού καθόμεθα έτσι δειλοί, χαιμένοι», και κατηγορούνται οι καπεταναίοι ως ανάξιοι.
    Άν δεν ευδοκιμούσε το καράβι ήθελε ειπούν; «Μά τί τρελλός να σηκωθή με τέτοια φορτούνα, με τέτοιον άνεμο, να χαθή ο παληάνθρωπος, επήρε τον κόσμο εις τον λαιμό του»

    Παρακαταθήκη του Γέρου του Μωρηά στους σημερινούς «χαιμένους» πολιτικούς…

    Πελασγός ο Μιλήσιος

    Μου αρέσει!

    1. Διαβασε ομως τι διδασκουν στα σχολεια οι ελληνοφωνοι ……….

      Στο πλέον κεντρικό και ιστορικό σχολείο της Αθήνας, στο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, (το οποίο σημειωτέον έχει τροφοδοτήσει τη χώρα με τους σημαντικότερους πολιτικούς άνδρες και ακαδημαϊκούς), η Εθνική Εορτή της 25ης Μαρτίου μετατράπηκε σε αντεθνικό ανθελληνικό ύμνο.

      Η Εθνική Εορτή ήταν η προβολή ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ (παραγωγή γνωστού καναλιού), το οποίο επικέντρωνε σε μαρτυρίες σχετικά με σφαγές εναντίον των Οθωμανών εκ μέρους των Ελλήνων και με καταστροφές μνημείων των άλλων εθνικών πολιτισμών καθώς και με αναφορές στην ισοπεδωτική λειτουργία της Ελληνικής Παιδείας για όλους τους υποτελείς πληθυσμούς της αυτοκρατορίας. Ακούστηκε μάλιστα στο ντοκιμαντέρ ότι «το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα είναι άχρηστο».

      Ανεξάρτητα από το αν οι απόψεις που ακούστηκαν στο ντοκιμαντέρ από έγκριτους ιστορικούς είναι επιστημονικά αποδεκτές, το ερώτημα είναι αν η ιστορική άποψη που μεταφέρθηκε στους μαθητές συνάδει με τους στόχους του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος και με τις επίσημες θέσεις των ιστορικών εγχειριδίων που διδάσκονται τα παιδιά.

      Δεν αρνείται κανείς την ύπαρξη ιστορικής αλήθειας σε όσα μπορεί να ακούστηκαν.

      Η έλλειψη ωστόσο των βιαιοπραγιών που διαπράχθηκαν εις βάρος του Ελληνικού πληθυσμού οδηγεί σε εντυπώσεις εντελώς ψευδείς και καταλυτικές για την Ελληνική Ιστορία. Η αμφισβήτηση ιστορικών απόψεων δεν μπορεί να προβάλλεται στους μαθητές χωρίς να ακολουθείται από αντίλογο και εκτενή διάλογο.

      Η πολυφωνία είναι όχι μόνο θεμιτή αλλά και επιθυμητή , ωστόσο η μονομερής προβολή συγκεκριμένης άποψης ιστοριογραφικής θέσης αντεθνικού προσανατολισμού δεν ευνοεί την πολυφωνία, αντιβαίνει μάλιστα τους στόχους μιας Εθνικής Εορτής.

      Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι μαθητές άρχισαν να έρχονται σε γνωστική σύγκρουση.

      Η Δ/ντρια κ. Δανίλη συνεχάρη και ευχαρίστησε τους πρωτεργάτες της οργάνωσης κκ Ανδριώτη και Ηλιοπούλου εκφράζοντας την πλήρη ικανοποίηση της για την «αποκατάσταση» της ιστορικής αλήθειας και για το μάθημα που με την έγκριση της δέχτηκαν οι μαθητές, οι οποίοι άκουσαν ότι οι πρόγονοί τους ήταν δολοφόνοι που έσφαζαν τους άμαχους τούρκους και κατέστρεφαν τα πολιτισμικά τους στοιχεία, ότι είναι απόγονοι των Αλβανών, αρβανιτών και των Οθωμανών και δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους Έλληνες

      Δεν απομένει στην κ. Διευθύντρια του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών παρά στην επόμενη Εθνική Εορτή μαζί με την ομάδα της να οδηγηθούν σε συμβολική υποστολή της Ελληνικής Σημαίας.

      Αν η κ. Δ/ντρια κ. Δανίλη δεν δαπανούσε το χρόνο της σε διώξεις καθηγητών και σε καλλιέργεια φανατισμού στους μαθητές εις βάρος των καθηγητών τους τότε ίσως θα είχε το χρόνο να σχεδιάσει ένα σοβαρό ιστορικό συνέδριο, προκειμένου το ιστορικό αυτό Σχολείο να υλοποιήσει τον Προορισμό που έχει ως Πανεπιστημιακό ίδρυμα και να αναδειχθεί στην παλιά του αίγλη. eglimatikotita.gr

      Ο Γερος του Μωρηα ειχε δικιο οταν ελεγε τσεκουρι και φωτια στους προσκυνημενους.

      Μου αρέσει!

    2. …Και πηγαινάμενος εις τ’ Ανάπλι, εγώ επήγα εις την Οικονομία οπού ήτον ο Βιαρέτος (Βιάρος Καποδίστριας), και αρχινώ να του ομιλήσω; «Τι άδικο γίνεται εις τον λαόν, που εστείλατε ανθρώπους και οι ίδιοι να μετρούν και οι ίδιοι να παίρνουν, τιγάρ τα είχετε άλλη φορά μετρημένα, και να ξεύρετε απάνου κάτου;
      Εκείνος οπού μετράει θα γίνη υπέρπλουτος, και η κάσα δεν θα έχη παράδες. Και ο τσοπάνης θενά τσερεμευθή αδίκως και η κάσα δεν θα απολαμβάνη».
      -Με αποκρίθηκε:
      Έτσι με είπαν και έτσι έκαμα».
      -«Ποιός σε το είπε;»
      – To Συμβούλιον».
      – Του είπα: «Κακά έκάμανε, διατί ο λαός δεν έχει παράδες εις το χέρι να δώση τώρα και πρέπει να σκώση με διάφορο».
      Τότενες μου λέγει:
      «Με τί τρόπο να το κάνωμε;»
      -«Να διατάξη η Κυβέρνησις τους μετρητάδες να μετράν τα πράγματα και να παίρνουν ένα δευτέρι εκείνοι και ένα οι χωριάταις και τον Μάιον μήνα που πουλάν το μαλλί τους, το βούτυρό τους, να πληρώση εις τους διοικητάς εις κάθε επαρχίαν, να παρουσιάζει το δεφτέρι του μετρητή και το άλλο το δεφτέρι του λαού, και δια τον κόπον των μετρητάδων είναι νοικοκύρης η Κυβέρνησις να πληρώση ως θέλει».
      -Κι έτσι έκαμε δεύτερη διαταγή, και έτσι ακολούθησε το μέτρο.

      Μανθάνοντας οι Πελοποννήσιοι ότι θα δώσουν 20 παράδες το ένα, εβογγούσαν, διατί δεν είχαν ποτέ πληρωμένο εις της Τουρκιάς τον καιρό.
      Έδιδαν δύο παράδες, και ένα παρά του σπαή, εγίνοντο τρείς. Το μέρος το Αρχοντικό (το κόμμα των κοτζαμπάσηδων) που δεν τους έβαλε εις δουλειά, μην ευρίσκοντες άλλο σκαρί, έλαβαν αιτίαν, και είπαν του λαού, μην πληρώνετε!
      Οι δε Δεληγιανναίοι και άλλοι κατά το συνιθισμένο τους, οπού δεν έπαυαν ποτέ και εις τον θρόνον του βασιλέως, έστειλαν ανθρώπους εις την Μεσσηνίαν και τους εσήκωσαν το μυαλό, και είπαν όλοι ότι δεν πληρώνομε, και ετήραγαν οι άλλαις επαρχίαις την Καρύταινα, και η Καρύταινα εκύτταε την Αλωνίσταινα και το Αρκουδόρεμα…»
      (ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ – Γ. ΤΕΡΤΣΕΤΗΣ)

      Ά ρε Θοδωρή, κάτι… συμπτώσεις και σήμερα!!!

      Πελασγός ο Μιλήσιος

      Μου αρέσει!

      1. Και ναταν μονο αυτες οι συμπτωσεις………….

        ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
        “Καί βγῆκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνῆτες, Ἕλληνες, σπορά τῆς ἐβραιουργιᾶς, πού εἶπαν νά μᾶς σβήσουν τήν Ἁγία Πίστη, τήν Ὀρθοδοξία, διότι ἡ Φραγκιά δέν μᾶς θέλει μέ τέτοιο ντύμα Ὀρθόδοξον. Καί ἐκάθησα καί ἔκλαιγα διά τά νέα παθήματα.

        Καί ἐπῆγα πάλιν εἰς τούς φίλους μου τούς Ἁγίους. Ἄναψα τά καντήλια καί ἐλιβάνισα λιβάνιν καλόν ἁγιορείτικον.Καί σκουπίζοντας τά δάκρυά μου τούς εἶπα: “Δέν βλέπετε ποῦ θέλουν νά κάνουν τήν Ἑλλάδα παλιοψάθα; Βοηθεῖστε, διότι μᾶς παίρνουν, αὐτοί οἱ μισοέλληνες καί ἄθρησκοι, ὅ,τι πολύτιμον τζιβαϊρικόν ἔχομεν.

        Φραγκεμένους μᾶς θέλουν τά τσογλάνια τοῦ τρισκατάρατού του Πάπα… Μην…..
        ἀφήσετε, Ἅγιοί μου αὐτά τά γκιντί πουλημένα κριγιάτατης τυραγνίας νά μασκαρέψουν καί νά ἀφανίσουν τούς Ἕλληνες, κάνοντας περισσότερο κακό ἀπό αὐτά πού καταδέχθηκεν ὁ Τοῦρκος ὡς τίμιος ἐχθρός μας”.
        Καί εἶπαν οἱ ἄθρησκοι πού ἐβάλαμεν εἰς τόν σβέρκο μας νά μή μανθάνουν τά παιδιά μᾶς Χριστόν καί Παναγίαν, διότι θά μᾶς παρεξηγήσουν οἱ ἰσχυροί.

        Καί βγῆκαν ἀκόμη νά ‘ποτάξουν τήν Ἐκκλησίαν, διότι ἔχει πολλήν δύναμη και την φοβοῦνται. Καί εἶπαν λόγια ἄπρεπα διά τούς παπάδες. Ἐμεῖς, μέ σκιάν μας τόν Τίμιον Σταυρόν, ἐπολεμήσαμεν ὁλοῦθε, σέ κάστρα, σέ ντερβένια, σέ μπογάζια καί σέ ταμπούργια. Καί αὐτός ὁ Σταυρός μᾶς ἔσωσε.
        Μᾶς ἔδωσε τήν νίκη καίἔχασε (ὁδήγησε σέ ἥττα) τόν ἄπιστον Τοῦρκον. Τόση μικρότητα στόν Σταυρό, τόν σωτήρα μας!

        Καί βρίζουν οἱ πουλημένοι εἰς τούς ξένους καί τούς παπάδες μας, τούς ζυγίζουν ἀναντρους καί ἀπόλεμους. Ἐμεῖς τούς παπάδες τούς εἴχαμε μαζί εἰς κάθε μετερίζι, εἰς κάθε πόνον καί δυστυχίαν. Ὄχι μόνον διά νά βλογᾶνε τά ὄπλα τά ἱερά, ἀλλά καί αὐτοί μέ ντουφέκι καί γιαταγάνι, πολεμώντας σάν λεοντάρια.
        Ντροπή Ἕλληνες”!

        Μου αρέσει!

  3. Αναρίθμητοι ήσαν οι ιεράρχες της Ορθοδοξίας για τον φόνο των οποίων ευθύνονται οι Ιουδαίοι. Επώνυμοι και ανώνυμοι Ελληνες ίερείς σκοτώθηκαν από τους έβραίους, με βασανιστήρια φριχτά.

    Προς περαιτέρω αποκάλυψη, άν και δεν χρειάζεται, της εβραϊκής συμπεριφοράς κατά την Τουρκοκρατία, επικαλούμαι τις διαπιστώσεις του Μητροπολίτου Κορίνθου Παντελεήμονος, ο όποιος στο βιβλίο του « Εβραίοι και Χριστιανοί » {εκδ. «Πνοή» Κόρινθος 1980, σελ. 26} σημειώνει: « Οι Εβραίοι συκοφαντούσαν αλύπητα και συνεχώς τους Χριστιανούς στους Τούρκους, έπαιρναν μέρος στους βασανισμούς των Χριστιανών από τους Τούρκους, αποτελείωναν τους Χριστιανούς νεομάρτυρες και εθνομάρτυρες και προέβησαν σε εξευτελισμούς, γενικά των νεκρών σωμάτων τους. Ενδεικτικά μέσα στα πολλά αυτά γεγονότα αναφέρω τις……
    πασίγνωστες πράξεις τους που έκαναν για το μαρτύριο και κατά το μαρτύριο του Κοσμά του Αιτωλού και για το μαρτύριο και κατά το μαρτύριο του Εθνομάρτυρα Πατριάρχη Γρηγορίου Ε’. Στήν Επανάσταση του 1821, όπως λέγουν τα κείμενα και οι πηγές, αποδεικνύεται ότι ήσαν υπέρ των Τούρκων, κατά των επαναστατημένων Ελλήνων και τους πρόδιναν όσο μπορούσαν περισσότερο στους Τούρκους, τους υπόσκαπταν δέ με κάθε μέσο όπου και όπως τους δινόταν η ευκαιρία ».

    Τα ανωτέρω δεν τα λέγει κάποιος άντιεβραίος, αλλά ενας εν ενεργεία Μητροπολίτης, που φυσικά δεν μπορεί να τον « κατηγορήση » κανείς για ναζισμό, όπως συνηθίζουν να κάνουν οι εβραίοι εναντίον όσων τους καταγγέλουν. Ηθελα να ήξερα, όμως, γιατί αυτές τις αλήθειες τις κρύβουν στήν σχολική έκπαίδευσι; Δέν απαιτείται να είναι κανείς ευφυής, για να καταλάβη ποιοί φροντίζουνε να άπαλειφθούν τα Ιστορικά γεγονότα και έτσι τα Ελληνόπουλα να μη μαθαίνουν την αλήθεια. Κάποτε όμως γι’ αυτή την εκπαιδευτική αποπληροφόρησι θα ζητηθούν ευθύνες, από τους εβραιόπληκτους συγγραφείς των σχολικών βιβλίων. Κάποιοι θα πληρώσουν ακριβά την έβραιοδουλεία τους.Αν πάρετε το ογκώδες σύγγραμμα « Συναξαριστής Νεομαρτύρων » {1400-1900 μ.Χ.} της εκδόσεως « Ορθοδόξου Κυψέλης » {Θεσ/νίκη 1984} θα δήτε πόσοι Αγιοι και ίερομάρτυρες της εκκλησίας μας έβασανίσθησαν και πέθαναν έξ αιτίας των συκοφαντιών των εβραίων. Τα επεισόδια δεν είναι μεμονωμένα, αλλά ατελείωτα και δείχνουν το εβραϊκό μίσος, κατά των Ελλήνων. Μπροστά στους εβραίους οι Τούρκοι ήσαν ήπιώτεροι, διότι παρά τις εβραϊκές συκοφαντίες οι διάφοροι μπέηδες η αγάδες δίνανε στους κατηγορουμένους την ευκαιρία να σωθούν, αν άλλαξοπιστήσουν. Παραθέτω τρία αυτούσια παραδείγματα για να σχηματίσετε προσωπική γνώμη. Πρώτον, ο Αρχιερεύς ίερομάρτυς Γαβριήλ

    « και έτυχε να βαπτίση έναν Εβραίον οπου έπίστευσεν εις τον Χριστόν, oι εκείσε ευρισκόμενοι Εβραίοι, ως χριστιανομάχοι, επήγαν είς τον βεζύρην, όντα τότε μετά του βασιλέως είς την Προύσσαν, και έκατηγόρησαν ψευδώς τον αρχιερέα, ότι έβάπτισεν έναν Τούρκον. Ο δέ βεζύρης στένοντας έμπροσθεν του τον Αγιον του λέγει με μεγάλον θυμόν επειδή έτόλμησες να βάπτισης Τούρκον, είσαι άξιος θανάτου και πρέπει να κρεμασθής, έξω μόνον άν θέλησης να τουρκίσης, και ούτω να σου χαρίσωμεν την ζωήν και να σε αξιώσωμεν μεγάλης τιμής και δόξης, είς τρόπον οπού να γίνης μέγας και πολύς είς όλον το βασίλειον. Ταύτα άκουσας άνελπίστως ο αοίδιμος, χωρίς να δειλιάση παντελώς άπεκρίθη: Οτι μέν έγώ δεν έβάπτισα Τούρκον και ψευδώς με κατηγορούν οι Εβραίοι από την κακίαν τους, είναι φανερόν τοις πάσι, και εσείς οι ίδιοι το γνωρίζετε και το ήξεύρετε πολλά καλά, ότι αυτό το γένος των Εβραίων άνωθεν και έξ αρχής μας κατατρέχουν και καθώς έθανάτωσαν τον Κύριον ημών Ίησούν Χριστόν, τοιουτοτρόπως και ημάς τους Χριστια- νούς, άν ήτον είς την έξουσίαν τους, όλους να μας έθανάτωσαν ».

    Ο Βεζύρης του πρότεινε να γίνη Τούρκος για να σωθή. Ο Γαβριήλ αρνήθηκε και στις 3 Δεκεμβρίου 1659 άπηγχονίσθη. {ενθ. άνωτ. σελ. 184}. Δεύτερον, ο άγιασθείς μάρτυς Ιωάννης έκ Θάσου « ο οποίος εργαζότανε σ’ ένα ράπτη στην Κωνσταντινούπολη… Και μίαν ήμέραν τον έστειλεν ο μάστορας του να άγοράση ράμματα παρά τίνος Εβραίου, και δυσαρεστών έφιλονείκει μετά του Εβραίου του πωλούντος αυτά. Ετυχε δέ κατά την ώραν έκείνην να φωνάζη ο χότζας επάνω είς τον μιναρέν έν τη ώρα του μεσημεριού, κατά την συνήθειαν των τούρκων. Ο δέ μιαρός Εβραίος, καιρού δραξάμενος, έλεγε τόσον προς τον κράζοντα, όσον και προς τους άλλους Αγαρηνούς δεν άκούετε το παιδίον τούτο πώς υβρίζει την πίστιν σας και το προσκύνημα σας; εκείνοι δε ως ήκουσαν, έπίστευσαν εις του Εβραίου τα λόγια και λαβόντες τόν παίδα, τον έδειραν ανηλεώς, και φέροντες τον εις τον βεζύρην, έμαρτύρησαν, πώς ύβρισε την πίστιν τους, το δε παιδίον ώμνυεν, ότι το έσυκοφάντησεν ο Εβραίος ». Και σ’ αυτόν ο Βεζύρης είπε « έλα να γίνης Τούρκος να γλυτώσης την ζωή σου ». Αρνήθηκε και απεκεφαλίσθη {ένθ. άνωτ. σελ. 193}.

    Τρίτον, ο Αγιος Συμεών ο Τραπεζούντιος έκ κακής του τύχης διήρχετο στην Κωνσταντινούπολιν από ένα σημείον, όπου είχε προηγηθή συμπλοκή μεταξύ Ελλήνων και εβραίων, είχε δε τραυματισθή κάποιος εβραίος. Οι Ιουδαίοι άρπάξανε τον ανύποπτο Συμεώνα και: « βοώντες και κράζοντες ότι ούτος είναι οπού τον έκτύπησε, και ούτω παρέδωκεν τον εύλογημένον Συμεών είς τους φύλακας, οίτινες τον επήγαν εις τον βεζύρην, είς τον όποιον έβγήκαν και μαρτύρησαν ψευδώς τινές Εβραιότουρκοι πώς είδον τον Συμεών ότι έκτύπησε τον Εβραίον. Εγινε λοιπόν απόφασις παρά του κριτού να φυλάγεται ο Συμεών είς την φυλακήν τεσσαράκοντα ημέρας, και άν άποθάνη ο Εβραίος να θανατώσουν και τον Συμεών, είδε και ζήση να πληρώνη τα ιατρικά και να ελευθερώνεται, έζησε λοιπόν ο Εβραίος πλείονας των τεσσαράκοντα ήμερων και εσυβάσθη δια γρόσια διακόσια ογδοήκοντα χάριν των ιατρικών είτα κοντά τάς πεντήκοντα ημέρας επέθανεν ο Εβραίος και συνέδριον ποιήσαντες οι μισόχριστοι έπεισαν διά χρημάτων τους δικαστάς να θανατώσουν τον Συμεών oι δέ δικασταί έλεγαν είς τον Συμεών ότι αν γένη Τούρκος λυτρώνεται από τον θάνατον, είδε και δεν γένη Τούρκος, έχουν βέβαια να τον θανατώσουν », {ενθ. άνωτ. σελ. 717}. Ο Συμεών αρνήθηκε να άλλαξοπιστήση και έτσι οι Τούρκοι « τον έκρέμασαν εις τον εκεί πλάτανον κάνοντας χάριν των εβραίων »!

    Μου αρέσει!

    1. Πόσα παίρνεις σύ και ενας άλλος να γράφεις συνέχεια κατά των εβραίων; Μας αηδίασες με τις κατ’ επάγγελμα κατηγορίες. Ελπίζω να αξίζει τον κόπο.

      Μου αρέσει!

      1. ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

        Δεν εντρέπεστε να ζητείτε από ημάς συνθήκην με έναν κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην – να τον χέσω και αυτόν και τόν Βεζύρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα.
        Αμα ζησω θα τους γαμησω,αμα πεθανω θα μου κλασουν τον πουτσον.

        Μου αρέσει!

      2. Γιατι σε ενοχλει τοσο πολυ η αληθεια;;
        Την εγραψαν οπως της εζησαν ,
        αυτοι που εδωσαν την ζωη τους,
        για εμας τους αναξιους απογονους τους.

        Μου αρέσει!

      3. Σου εξήγησα οτι το επάγγελμά σου με αηδιάζει. Σήκω απο την χοντροκαρέκλα σου, κάνε κάτι και άσε κατα μέρος τους ήρωες που δεν φτάνεις το δαχτυλάκι τους ούτε στα λόγια.

        Μου αρέσει!

      4. Διαβασε την Ελληνικη Ιστορια.
        Οχι το εκτρωμα που διδασκουν στα σχολεια.
        Και τοτε ισως αντιληφθεις την πραγματικοτητα.

        Μου αρέσει!

      5. Κοπέλλα μου την ιστορία μου την ξέρω καλύτερα απο εσένα αλλα δεν σου έκανα ποτέ πλύση εγκεφάλου. Και τί σχέση έχει αυτό με τα κατεβατά που μας ποστάρεις, να την παπαγαλίσω σαν εσένα;

        Μου αρέσει!

      6. Τα γραπτα των αγωνιστων τα αποκαλεις πλυση εγκεφαλου;;
        Γιατι εγω το μονο που εκανα ειναι να μεταφερω αποσπασματα απο τα βιωματα τους.

        Μου αρέσει!

  4. Eχετε μία μανία να θέλετε επανάσταση οπωσδήποτε ειρηνική και να βάζετε φωτό και λόγους του Γέρου του Μωριά……όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρι

    Μου αρέσει!

  5. Ο Κολοκοτρώνης πολέμησε υπερ πίστεως και πατρίδος. Όταν ο άλλος δεν δέχεται καν το ελληνικό έθνος και είναι διεθνιστής, τι επανάσταση να κάνεις μαζί του; Ποιά εθνική ομοψυχία να έχεις με κάποιον που δεν πιστεύει καν στο έθνος; Πολυεθνικές αυτοκρατορίες επιθυμεί όπως η Οθωμανική. Το Αιγαίο να ανήκει στα ψάρια του.

    Μου αρέσει!

  6. Το άρθρο είναι απλό και κατανοητό. Η επανάσταση ενός λαού δεν σημαίνει οπωσδήποτε αίμα,βία και όπλα.
    Σημαίνει ότι αποφάσισε να αντισταθεί στον βιασμό της ηθικής,της λογικής,της ισότητας και της Δημοκρατίας.
    Σημαίνει ότι αποφάσισε να αντισταθεί στον φασισμό που διέπει τις αποφάσεις μιας πολιτικοοικονομικής ελίτ σε αυτή τη χώρα.
    Οταν η αδικία γίνεται Νόμος, η αντίσταση είναι υποχρέωση.
    Δυστυχώς ο εκφυλισμός των αξιών της Κοινωνίας μας, έχει ισοπεδώσει αρκετά τους λόγους και τις αιτίες που θα έκαναν κάποιον να
    θεωρήσει ότι πρέπει να αντισταθεί.
    Οσοι ακόμα τρέφονται από αξίες και ιδανικά,απαξιώνονται όταν αντιδρούν από αυτούς που θέλουν την διατήρηση της ομηρίας του πολίτη.
    Η πλειοψηφία παραμένει αδρανής,αναποφάσιστη και στρουθοκαμηλίζει. Εκτονώνεται σε βρισιές και αφορισμούς στα blogs,θεωρώντας ότι έτσι συμβάλλει στην »επανάσταση».
    Ο χειρότερος εχθρός του πολίτη, δεν είναι το »κακό Κράτος» . Είναι η απάθεια και η ανέχεια που δείχνει χρόνια τώρα απέναντι στο »κακό Κράτος».

    Μου αρέσει!

  7. Διάβαζα ένα φοβερό κείμενο εδώ, που πήγε;;;…… και τώρα διαβάζω πάλι τη Βασιλική… κρίμα… τα διαμάντια δεν τα πετάμε… όσο φορτισμένα κι αν είναι από συναίσθημα… τουλάχιστον ας το βάζατε νέο άρθρο…

    Μου αρέσει!

    1. http://www.katohika.gr/2012/06/blog-post_30.html
      Εδώ είναι Matrix, δεν γίνεται όμως να επαναλαμβάνουμε συνέχεια την προτροπή για μικρά κείμενα και τον σύνδεσμο. Aς το έχει υπόψιν ο κάθε σχολιαστής για να μην πηγαίνουν τα σχόλια στα spam.

      Μου αρέσει!

Leave a Reply

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s