DELPHI & PHI / Δελφοί και «Φ»

ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΧΡΥΣΟ ΑΡΙΘΜΟ «Φ» ΓΙΑ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ. ΚΑΘΙΣΤΕ ΑΝΑΠΑΥΤΙΚΑ, ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΜΕ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.

«Κατά την θερινή τροπή στις 21 Ιουνίου, στους Δελφούς έχουμε διάρκεια ημέρας 14 ώρες και 50 λεπτά ακριβώς.

Η νύκτα βέβαια είναι 9 ώρες και 10 λεπτά.

Ο λόγος 14 50′ / 9 10′ = (14 5/6) / (9 1/6) δίνει τον 1.618 ήτοι τον χρυσό αριθμό φ (που είναι συζυγής με τον χ=0.618)

Έτσι οι Δελφοί είναι ομφαλός, ομφαλός όχι χώρου αλλά χρόνου

…Η γεωγραφική πραγματικότητα για τους Δελφούς δίνει ακόμα τη θέση ομφαλού και κατά την έννοια Ανατολή-Δύση, εφόσον η χρυσή τομή της ηλιακής απόστασης δηλαδή των μεσημβρινών από το ακρωτήριο Φινιστέρο της Ιβηρικής Χερσονήσου στον Ατλαντικό (δυτικό ηπειρωτικό άκρο της Ευρώπης) μέχρι την δυτική πλευρά του Καυκάσου (ανατολικό άκρο της Ευρώπης) ταυτίζεται με την θέση του μεσημβρινού των Δελφών.»

«Για την Μουσική Γεωγραφία των Δελφών»

Γιώργος Λυκούρας

Περιοδικό «Αρχαιολογία και Τέχνες» αρ.86

– – – – – – –

«The ratio betweeen day and night for Delphi, having a geographical latitude 38 degrees 35′, coincides with the harmonic ratio of the golden mean, which justifies the name of the site «ompalos».

In Delphi the duration of day on Jume 21st is 14 hours and 50′ and that of night 9 hours and 10′.

This ratio which also represent the symbolism Apollo-Dionysus is the golden ratio (1.61808..)

An analogous interpretation can be applied to the meridian of important ancient sites, on the basis of the difference of sunrise and sunset in two locations.

In this way the position of Delphi in the ompalos of Europe is warranted, since its location is in reality the golden mean of the solar distance between the Atlantic of the Hesperides and Atlas and the Caucasus of Prometheus.»

«The Musical Geography of Delphi»

G. Lykouras

Journal «Archaeology and Arts» no. 86

93 σκέψεις σχετικά με το “DELPHI & PHI / Δελφοί και «Φ»”

      1. να με εκφράζει; πάλι δεν κατάλαβες τι ακριβώς αποπειράται να κάνει αυτό που στα αυτιά σου ακούγεται σαν βουητό, δεν είναι θέμα «έκφρασης» – είναι εργαλείο κατανόησης και διορθωσης – αλλά που να το δεις με τα «στεγανά» που έχεις, ρίξε τους τοίχους που έχουν «συμμορφώσει» τον νου σου στα νεοταξικά ψυχανώμαλα τσιρίγματα σειρήνων που γητεύουν τις αισθήσεις και μόνον με σκοπό να αγοράσεις ή να κατεβάσεις κι άλλα ακούσματα που θα σε ωθήσουν στον καταναλωτισμό και τον υλισμό.

        Μου αρέσει!

      2. Μου θυμίζει κάποιον που πακέταρε σκατά και τα πούλαγε σε εξωφρενικές τιμές και ο κόσμος τα αγόραζε ως «απάντηση στον καταναλωτισμό». Έχουμε γεμίσει σούργελα σε αυτή τη κοινωνία… Παρακμή….

        Μου αρέσει!

      3. κοιτα να δεις που συμφωνούμε, όντως είναι βόθρος αυτά που πουλάνε οι βιομηχανοποιημένες τέχνες, όντως υπάρχει παρακμή και έχει γεμίσει ο τόπος σούργελα.

        Μου αρέσει!

      4. Νικολέτα
        Αυτό το πράμα είναι μουσική για διαλογισμό;;;
        Το έβαλα να παίξη και νόμισα ότι η γυναίκα μου στεγνώνει
        τα μαλιά με το πιστολάκι!!!!
        Διαλογιστείτε με ένα μπάφο μαζί και θα νιώσετε και την
        αύρα σας και την σαύρα σας μαζί !!!
        Σαν δε ντρέπεστε Γραικύλοι να πουλάτε αρχαίο Ελληνικό
        πολιτισμό με σκουπίδια!!!!
        Μήπως νομίζετε ότι απευθύνεσθε σε ανθρώπους σαν του
        λόγου σας!!!!
        Ούστ να χαθείτε βλαμένα σούργελα!!!
        Η μυθωδία είναι μουσική που συναρπάζει, τι να πεί κανείς
        με αυτή τη βλακεία που μας μοστράρετε!!!!

        Μου αρέσει!

      5. Νικολέτα
        Και κάτι ακόμη αυτό το έκτρωμα είναι χειρότερο από αρχαιοκαπηλία,
        τυμβωρυχία , αυτό είναι δυσφήμιση του αρχαίου Ελληνικού
        πολιτισμού!!!!
        Μήπως άραγε είναι κίνηση εκ του πονηρού;;;;

        Μου αρέσει!

      6. ο άνθρωπος φαντάζομαι – ούτε που τον ξέρω – προσπάθησε να δημιουργήσει ένα ηχητικό ντοκουμέντο, και αφιέρωσε κάποιο χρόνο για να το κάνει αυτό δεν το έκανε για να πουλήσει κάτι, το ανέβασε δωρεάν στο γιουτιούμπ. απο κει και πέρα, έχω δει τους τρόπους σου και δεν μου αρέσουν καθόλου. είσαι επίσημος ανώνυμος. αδιαφορώ τι λες.

        Μου αρέσει!

      7. Νικολέττα
        Εσύ μπορείς να αδιαφορής , άλλωστε λαγός του εν λόγω
        κύριου είσαι!!
        Εγώ δεν αδιαφορώ γιατί δεν μού αρέσει να μέ δουλεύουν!!!
        Όσον αφορά την ανωνυμία και σύ την
        χρησιμοποιείς, αν δίνεις ένα όνομα και
        επώνυμο δεν σημαίνει ότι είναι και το
        πραγματικό !!!!
        Γιατί βγαίνεις εσύ με τόσο ζήλο να υπερασπιστής κάτι που είναι μηδενικό;;;
        Το τουπέ σου και η έπαρση αλλού, εκεί
        που περνάει, με μένα ατύχησες!!!

        Μου αρέσει!

      8. Τελικά άλλοι βλέπουν συνωμοσίες εκεί που δεν υπάρχουν κι άλλους κατηγορούν για συνωμοσιολόγους…..

        εσύ δεν ξέρεις προφανώς ότι όντως είμαι πραγματικό πρόσωπο που δίνει πραγματικό όνομα και επίθετο και είμαι κατά της ανωνυμίας στο διαδίκτυο από το 2005 που άρχισα να ιστολογώ…

        δεν είναι θέμα ζήλου δε, το τουπέ μου περισσότερο οφείλεται στο ότι έχω τα κότσια να μιλάω με το πραγματικό μου όνομα κι όχι ανώνυμα να συμπεριφέρομαι δε σωστά σε όσους μου μιλάνε χωρίς να υποπέφτω σε ομοφυλοφυλικά για παράδειγμα πειράγματα όπως κάνεις εσύ κι ο Ζάνγκλος λες και μας ενδιαφέρει να βλέπουμε δυο άντρες να λένε την κάθε ανωμαλία ο ένας στον άλλο.

        λαγός; χαχαχα εδώ γελάνε. τέλος πάντων άλλη όρεξη δεν είχα να προσπαθώ να σε κάνω να καταλάβεις κάποια πράγματα που μέσα από μία οθόνη δεν γίνεται.
        «ΟμογενήΠατριώτη»

        Μου αρέσει!

      1. τέλος πάντων άκουσε αυτό τουλάχιστον… ίσως σε βοηθήσει να «ξεπλύνεις» λίγο πρώτα τα αυτιά σου από τις βρωμιές της μουσικής βιομηχανίας…

        μετά σου έχουμε άλλα, πολλά άλλα και πιο Ελληνικά.

        Μου αρέσει!

    1. ημαρτον με την θεοποιηση καθε ανοησιας. ο καθε ψυχοανωμαλος κανει κακο στην ιστορια μας και στον πολιτισμο μας. αυτο ηταν θορυος απο πριονοκορδελα. ρε ανωμαλε τι ηλιθιοοτητες γραφεις αει….

      Μου αρέσει!

    1. Να υποθέσω πως πιστεύεις πως το LSD βασίζεται σε αρχαία ελληνική συνταγή που ανακάλυψε πρώτος ο και είναι απαραίτητο για να μπορέσεις να κατανοήσεις καλύτερα αυτή τη «μελωδία»;

      Μου αρέσει!

      1. Πιστεύω πως θα κανα φοβερή καριέρα σαν πωλητής αρχαιολατρείας και προσηλυτιστής δωδεκαθεϊστών…. Βάλτε με στην ομάδα… Έχω ταλέντο, μπορώ να σκεφτώ πολύ περισσότερα να προσάψω στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. Μέχρι και το ίντερνετ θα σας αποδείξω πως είναι αρχαιοελληνική εφεύρεση….

        Μου αρέσει!

      2. βλέπεις ομάδες εκεί που δεν υπάρχουν,

        μάλιστα, μάλιστα *σημειώνει τις ψυχωτικές διαστάσεις που έχει πάρει η περίπτωση του Μπομπ* *καριέρα, πωλήσεις, προσηλυτισμός, μάρκετινγκ, θα είναι τρομερά δύσκολο αλλά με χίλιες εξακόσιες επισκέψεις θα μπορέσουμε να βρούμε ποιο ακριβώς καρτούν του έκανε τόση ζημιά.. κι από κει βλέπουμε..*

        Μου αρέσει!

      3. Γιατί σε ενοχλεί η λατρεία των αρχαίων μας προγόνων bob?
        Εσύ δηλαδή θέλεις να λατρεύουμε τους εβραίους πατέρες της εκκλησίας?
        Όλος ο κόσμος θαυμάζει τον αρχαίο μας πολιτισμό εκτος από σας τους θρησκοπλικτους γενίτσαρους.
        Σα δεν ντρέπεσαι ανθέλληνα λέω εγώ?

        Μου αρέσει!

      4. Bob, από το χαράλαμπος? Η’ από το βόδι?
        Είσαι ένας κατώτερος εβραίος πράκτορας, πάρε ένα μανουάλι στην
        αγκαλιά σου και πήδα στη θάλασσα να σε φάνε οι γαρίδες εβραϊκό απόβλητο.

        Μου αρέσει!

      5. δεν είναι υποτιθέμενη κι είναι ιερή γιατί έχει πολλά μυστικά που φυσικά ούτε μπορώ να διανοηθώ πως εξυφάνθηκαν. η γεωμετρία είναι εμφανής. το αν θα της βάλει το ιερός μπροστά ή αν όλο θα το βάλεις σε εισαγωγικά δεν σημαίνει ότι η εμφανής γεωμετρική τοποθέτηση πόλεων και ναών δεν ήταν και είναι μυστήριο.

        Μου αρέσει!

    2. Kουίζ :
      Τι στοιχεία έχουμε για τον Πυθαγόρα ;
      Μήπως (συνολικά) έχουν διασωθεί γύρω στις οκτώ (8) σελίδες) ;
      Είναι αλήθεια πως οι πάμπολλες εικασίες προέρχονται από Νεο-πλατωνικούς
      δηλαδή αιώώώώώνες αργότερα ;
      Μήπως αυτό το «αρχαίο Ελληνικό πνεύμα» είναι μαγειρέματα και ερμηνείες Ευρωπέων ;
      Λέω μήπως …

      Μου αρέσει!

      1. και μία παράγραφος είναι ικανή να δείξει τι πολιτισμό είχαμε, το μεγαλύτερο κομμάτι του οποιου ήταν μυστικές παραδόσεις. σύντομα -ευελπιστώ- το άρθρο για τον Πολύκλειτο που θα στείλω στο Ολυμπία και θα ανεβάσω στο Αιέν Αριστεύειν. μία παράγραφος του μόνο προκαλεί πάμπολλες σκέψεις σε ένα ελληνικό μυαλό. ένα αφιερωματάκι στον Πολύκλειτο και τον γιο του.

        Μου αρέσει!

      2. «ήταν μυστικές παραδόσεις» .
        Τώρα που τους ξεμπροστιάσαμε όμως, πάνε αυτά που ήξεραν.
        Για τέτοιου είδους «μυστικές» παραδόσεις και «μυστικές» συνομωσιολογικές ομάδες
        (πως εσύ ξέρεις αυτό που εγώ ξέρω που το ξέρεις πως το ξέρω κλπ μην μπερδεύεστε)
        έγραψε ολόκληρο βιβλίο ο Έκο.
        www__greekbooks.gr/books/logotehnia/xeni-logotehnia/xeni-pezografia/to-ekkremes-tu-fuko-2.product

        Μου αρέσει!

      3. ” Ένας (1) είσαι Εσύ και δεν είσαι δύο, ένα είναι εκείνο το πραγματάκι σου, ένα είναι αυτό εδώ το πραγματάκι μου μια είναι η μύτη και η καρδιά, επομένως βλέπεις πόσα πράγματα είναι μοναδικα.
        Δύο (2) είναι τα μάτια, τ’ αυτιά, τα ρουθούνια, τα στήθη μου, και τ’ αρχ…δια σου, τα πόδια, τα χέρια και οι γλουτοί.
        Το τρία (3) είναι πιο μαγικό απ’ όλα γιατί το σώμα μας το αγνοεί, δεν έχουμε τίποτα εις τριπλούν, και θα πρέπει να είναι ένας πολύ μυστηριώδεις αριθμός τον οποίο αποδίδουμε στο θεό, όπου και αν ζούμε. Όμως, αν το σκεφτείς εγώ έχω ένα μόνο πραγματάκι και εσύ άλλο ένα, κι αν ενώσουμε αυτά τα δύο πραγματάκια βγαίνει κάτι καινούργιο και γινόμαστε τρείς. Χρειάζεται λοιπόν καθηγητής πανεπιστημίου για να ανακαλύψει ότι όλοι οι λαοί έχουν τριαδικές δομές, τριάδες και παρόμοια πράγματα? Ωστόσο τις θρησκείες δεν τις έφτιαξαν με τον κομπιούτερ, ήταν όλα τους καλά ανθρωπάκια, που γαμ…σαν όπως έπρεπε, κι όλες οι τριαδικές δομές δεν είναι μυστήριο, είναι αφήγηση αυτού που κάνεις εσύ, αυτού που έκαναν εκείνοι.
        Όμως δύο χέρια και δύο πόδια μας κάνουν τέσσερα (4), και να που το τέσσερα είναι επίσης ωραίος αριθμός, ιδίως αν σκεφτείς ότι τα ζώα έχουν τέσσερα πόδια και τα μωρά πηγαίνουν με τα τέσσερα, όπως ήξερε και η Σφίγγα.
        Για το πέντε (5) ας μη το συζητάμε, είναι τα δάχτυλα του χεριού, και με τα δύο χέρια έχεις τον άλλο ιερό αριθμό, το δέκα (10), αλλιως, αν ήταν δώδεκα, όταν ο παπάς λέει ένα, δύο, τρία και δείχνει τα δάχτυλα, για τις δύο τελευταίες θα έπρεπε να δανειστεί το χέρι του καντηλανάφτη.
        Τώρα πάρε το σώμα και μέτρα πόσα πράγματα ξεπροβάλλουν απο τον κορμό, χέρια πόδια, κεφάλι και πέος είναι έξι (6), αλλά για την γυναίκα είναι εφτά (7), νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που οι συγγραφείς σου δεν εκτιμούν ιδιαίτερα το έξι παρά μόνον ως διπλάσιο του τρία, διότι μετράει μόνο για τους άντρες, οι οποίοι δεν έχουν εφτά, και όταν διατάζουν αυτοί προτιμούν να θεωρούν το εφτά ιερό αριθμό , ξεχνώντας ότι τα στήθη μου προεξέχουν, αλλά ας κάνουμε υπομονή.
        Οχτώ (8) – θεέ μου, δεν έχουμε κανένα οχτάρι….όχι, στάσου, αν τα χέρια και τα πόδια δεν θεωρηθούν μονά αλλά διπλά, διότι υπάρχει ο αγκώνας και το γόνατο, έχουμε οχτώ μεγάλα κόκαλα που προβάλλουν απο το σώμα, κι αν πάρεις αυτά τα οχτώ συν τον κορμό έχεις εννιά (9) και αν προσθέσεις και το κεφάλι, δέκα.
        Αλλά αν συνεχίσουμε να κινούμαστε γύρω απο το κορμί μας βγάζουμε όσους αριθμούς θέλεις, σκέψου τις τρύπες. Μάτια, ρουθούνια, αυτιά, στόμα, κώλος, μας κάνουν οχτώ.
        Βλέπεις, ακόμα ένας λόγος που το οχτώ είναι ωραίος αριθμός. Εγώ όμως έχω εννιά! Και με την ένατη σε κάνω να έρχεσαι στον κόσμο, να γιατί το εννιά είναι πιο θεικό απο το οχτώ!
        Έτσι είμαστε φτιαγμένοι, όλοι με το ίδιο σώμα, γι αυτό κατασκευάζουμε τα ίδια σύμβολα έστω και αν απέχουμε χιλιάδες χιλιόμετρα μεταξύ μας, όλα μοιάζουν, και βλέπεις ότι όσοι άνθρωποι έχουν μια στάλα νιονιό βλέπουν τον φούρνο του αλχημιστή, κλειστό απο παντού και ζεστό, και σκέφτονται την κοιλιά της μητέρας που κάνει το παιδί.”

        Το απόσπασμα είναι απο το βιβλίο του Ουμπέρτο Έκο “Το εκκρεμές του Φουκώ”

        Μου αρέσει!

      4. όπως και ο Στέφεν Κινγκ έτσι κι αυτός με τον σαλτιμπάγκο τον Βραζιλιάνο τον Κοέλιο, έχουν δουλέψει στα μαγειρεία και ξέρουν μερικές λεπτομέρειες όμως μισές συνταγές τους έδωσαν και το μισό του μισού έδωσαν στον κόσμο που τους διάβασε με τα γνωστά λογοτεχνικά μπαχάρια. έτσι το μπέρδεμα παραμένει μπέρδεμα μην σου πω γίνεται χειρότερο. κι έρχεται μετά ο Νταν Μπράουν και κάνει μια χαρά δουλειές.

        τα μαγειρεία των εκδοτικών οίκων είναι συγκεκριμένα, απο κει προσπαθούν να θολώσουν τα νερά για όσους ψάχνονται αλλιώς και θέλουν να διαβάσουν κάτι πιο δύσκολο από τις Μάγισσες της Σμύρνης και το Ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα.

        μπρρρ σε όλα.

        Μου αρέσει!

      5. … δείγμα του είδους της «αρχαιοελληνικής» σοφίας που πρεσβεύεις.
        Θα ανατρίχιαζαν ακόμη και οι είλωτες στην αρχαία Σπάρτη
        με τέτοιου είδους»ρητορική» και «επιχειρήματα».
        Λάθος νούμερο μάλλον (και δεν μιλάμε για ΟΤΕ)

        Μου αρέσει!

      6. σε ποιον σε μένα τα λες; πάντως δεν πρεσβεύω κάτι, είμαι ουδέτερη στον ιδεολογικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε πατρώους κι ορθόδοξους. μας θέλω ενωμένους κι όταν βλέπω διχόνοια τέτοιου τύπου στεναχωριέμαι λίγο.

        Μου αρέσει!

      7. Εν τούτοις, απ΄όλες τις ανακαλύψεις, που αποδεικνύουν ίσως τη μεγάλη επίδραση της Ανατολής, η σημαντικότερη που έχει και τη μεγαλύτερη σχέση και συνδέει την Ινδία με τα Ελευσίνια Μυστήρια, την Ελλάδα και την Αίγυπτο, βρίσκεται στον πέμπτο τόμο των Υπομνημάτων της Ασιατικής Εταιρείας. Την παραθέτει ο Ouvaroff: «Όταν τελείωνε η τέλεση των Ελευσινίων Μυστηρίων, η συνέλευση έληγε με τα λόγια: Κόγξ όμ πάξ. Αυτές οι μυστηριώδεις λέξεις, που ως σήμερα φαίνονταν ανεξήγητες, είναι σαφώς σανσκριτικές . Οι Βραχμίνες, οι γυναίκες των Βραχμάνων, ακόμα τα χρησιμοποιούν στο τέλος πολλών θρησκευτικών τελετών. Στη γλώσσα των θεών, όπως ονόμαζαν οι Ινδοί τη γλώσσα των ιερών τους βιβλίων, εκφράζονται αυτές οι λέξεις ως Kanska, om, Pakscha. Αυτή η ανακάλυψη του Wilford όχι απλώς προσδίδει την αληθινή προέλευση των μυστηρίων, αλλά αποκαλύπτει ακόμη τις κρυφές και πολυάριθμες σχέσεις που συντήρησαν την επίδραση των ανατολικών ιδεών στον πολιτισμό της αρχαιότητας. Συμπερασματικά, προκύπτει το γεγονός πως τα θρησκευτικά Μυστήρια της Ελλάδας είχαν ξένη καταγωγή και ότι η Αίγυπτος δεν είδε ποτέ τη γέννησή τους, αφού η πραγματική τους πατρίδα αποκαλύπτεται από τις τρεις αυτές λέξεις. Αυτά τα γεγονότα θα ήταν αρκετά θετικά και θα αποδείκνυαν, ακόμα και χωρίς τη σύμπτωση των ιδεών, ότι τα Μυστήρια, αφού μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα και ενώθηκαν με αρκετό αριθμό τοπικών ιδεών, ουδέποτε διέψευσαν την προέλευσή τους, που ήταν πολύ κοντά στο λίκνο των ηθικών και θρησκευτικών ιδεών του σύμπαντος. Τελικά όλα αυτά τα μεμονωμένα γεγονότα, αυτές όλες οι σκόρπιες μαρτυρίες συνδέονται, πιθανόν, με την κάθε άλλο παρά στείρα θεωρία, που τοποθετεί στην Ανατολή την εστία των φώτων και το κέντρο του πολιτισμού της γης.

        Βλ. SER. OUVAROFF «Ελευσίνια Μυστήρια», Εκδ. «Δημιουργία», Αθήνα 1991, Γ΄ Έκδοση, Paris, 1816.

        Μου αρέσει!

      8. Νikoletta

        Στο τουμπερλέκι χρησιμοποιείται δέρμα ζώων , στις περγαμηνές επισης, στα τόξα και στα εγχορδα όργανα έντερα ζώων, ο θήρειος αυλος γινοταν από μέλη μικρής ελάφου, οι τσαμπόυνες γινονται από εκδορά σφαγέντον αμνοεριφίων, η βυκάνη γινοταν από κερατο ζώου….

        ΑΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΕΤΡΙΟΠΑΘΕΙΑ….

        Ουτε η κολλα , ούτε τα αυγά που χρησιμοποιουνται στην εικονογραφία απαξιώνουν την εκπληκτική αυτή λειτουργική τέχνη ….

        Μου αρέσει!

      9. άλλο το να κρατάς μετριοπάθεια κι άλλο το να βρίσκεις δικαιολογίες για βάρβαρα υλικά. δεν είναι αυγά Μίσσα, δεν είναι μόνο αυγά. είπα ζωικές ίνες από ζώα όχι αυγά πτηνών. πρώτον, και δεύτερον δεν συμπαθώ τα τουμπερλέκια κι άλλο τα όπλα άλλο τα εικονίσματα ε; άλλο το μπουζούκι κι άλλο η πίστη. και τρίτον, μάντεψε ποιους λέει στην Αποκάλυψη ότι θα ξεράσει κι αν αυτοί δεν είναι οι μετριοπαθείς τότε ποιοι είναι; και το λέω αυτό μιας και είσαι θρησκευόμενος. τι είπε ο Χριστός; εκτός από ψάρι έφαγε τίποτα άλλο; όχι εξ όσων δύναμαι να γνωρίζω. κι εσύ μου λες ότι ο Χριστός δεν έχει πρόβλημα να απεικονίζεται πάνω σε ένα ξύλο με ζωϊκές ίνες γιατί έτσι μπόρεσε (αν πάρουμε την αθώα περίπτωση) ένας καλόγερος πχ να το φτιάξει το εικόνισμα; ο καλόγερος ή η καλογριά που αγιογραφεί γιατί ενώ νηστεύει από κρέας βάζει ιερά πρόσωπα σε ζωγραφιές με την βοήθεια ζωϊκών ινών; εντάξει αν δεν έχει κάτσει καν να το αναλογιστεί, αλλά άμα κάτσει και το σκεφτεί λίγο παραπάνω τι πρέπει να κάνει; αν είναι σωστός θα πρέπει να βρει άλλα υλικά.

        εν πάση περιπτώσει θαυμάζω την τέχνη και αγιογραφούσα κάποτε σε χαρτί. (υπήρξα και καλλιγράφος βυζαντινών γραμμάτων) επειδή καταλήγω να φέρνω για παράδειγμα τον εαυτό μου και αναφέρομαι συχνά σε μένα, θα το σταματήσω εδώ αν και όπως θα έχεις καταλάβει γνωρίζω αρκετά πάνω στο θέμα λόγω εμπειριών και μεγάλης ενασχόλησης. συ κάτσε και σκέψου αν θες πως κι ένα άτομο σαν κι εμένα κατέληξε σε αυτά τα συμπερασματα. ή αγνόησέ τα όλα.

        Μου αρέσει!

      10. Νικολέττα

        δεν ξέρω αν εισαι βήγκαν ή κάτι παρομοιο…
        το μυστικο σε αυτες τις θεωρήσεις είναι να ΜΗΝ θεωρήσεις πως εισαι κατι ανωτερο από τους αλλους που τρωνε κρέας ή χρησιμοποιουν προϊοντα του….

        αλλιώς το ΄χάσαμε το παιχνίδι καιγινομαστε χειρότεροι από τους κανιβαλους

        ΟΙ ΕΣΚΙΜΩΟΙ ΕΤΡΩΓΑΝ ΦΩΚΙΕΣ ΚΑΙ ΦΑΛΑΙΝΕΣ , όμως ο αγιος Γερμανος της Αλασκας, που ειχε ενα οικόσιτο άγριο ελαφι , δεν τους είπε να σταματησουν το κυνηγι…

        Κρινόμεθα από τις επιλογές μας στο ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΜΑΣ…

        Μου αρέσει!

      11. φυσικά και δεν είναι δείγμα πολιτισμού, αλλά δεν μιλάμε γι’ αυτό, αν θέλετε όμως ας μιλήσουμε Αναποφευκτη Σύγκριση.

        τι είναι το βήγκαν; εννοείς αν είμαι χορτοφάγος; υπήρξα για έντεκα χρόνια μετά το λύκειο, και θέλω να ξαναγίνω, ξανάφαγα κρέας γιατί δυστυχώς μερικοί οργανισμοί παθαίνουν διάφορα, κι εγώ έπαθα στα νεφρά. κρεατίνη: σημαντική για τα νεφρά.

        κρίμα γιατί δεν είχα σκοπό να ξαναβάλω κρέας εγώ στο στομάχι μου.

        δεν θεωρώ ότι είμαι κάτι ανώτερο, λέω την γνώμη τόσο απλά, εσύ θεωρείς ότι βρίσκοντας δικαιολογίες περνάς στο απυρόβλητο;
        ε, εγώ είμαι πάντα ο αντίλογος των δικαιολογιών τόσο των άλλων όσο και των δικών μου. ξέρεις πόσες ήδη δεν προέβαλλα;
        όσων αφορά τις δυνατότηττες

        λίγο εδώ εγώ η αντινιτσεϊκιά ακούω τον Νίτσε, γιατί δεν θέλω να τον πετάξω στον κάλαθο των αχρήστων …

        η υπέρβαση είναι το ζητούμενο, ο υπεράνθρωπος

        Μου αρέσει!

    1. αυτή τι σχέση έχει; με τι ; με την ανάρτηση; με την προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα ηχητικό ντοκουμέντο με βάση το Φ;

      όλοι ψάχνουν όλοι προσπαθούν να βρουν κλειδιά. γιατί εγώ τι κάνω; θα έμενα με το θυμιατήρι; όχι βέβαια. το προχώρησα κι άλλοι και άλλες επίσης.

      Μου αρέσει!

    2. αν σας πω για τις εικόνες θα φρίξετε, όσοι έχετε αρκετό ελεύθερο μυαλό. κάτι που δεν έχει περάσει από το νου σας. τις εικόνες την εικονολατρεία κλπ. γιατί και ποιοι το έκαναν αυτό.

      Μου αρέσει!

      1. «ελευθερο μυαλό» λένε πως έχουν και οι κανίβαλοι και οι παιδόφιλοι…

        η ελευθερία μας ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ από την ελευθερία μας από τα πάθη, τις δεσμεύσεις μας δλδ προς τις υλικές απολαύσεις, και την δυνατοτητα μας να επιβιωνουμε με ελαχιστα υλικά αποκτήματα , όπως απέδειξαν Επικουρος, Στωικοί, Πυθαγόρειοι ακόμη και οι νεοπλατωνικοί καίτοι αντιχριστιανοί….

        Μου αρέσει!

      2. καλά κάτσε να το κοπιάρω αυτό που είπα σε ένα φόρουμ εδώ και μετά τα λέμε, τους καννίβαλους και τους παιδόφιλους γιατί τους αναφέρεις; τι σχέση έχουν αυτοί που έχουν χάσει την Θεία Χάρη και δύσκολο να την ξαναβρουν μετά τα αίσχη τους;
        όσον αφορά την ακτημοσύνη υπέροχο πραγματικά ένας από τους στόχους οπότε ας συζητήσουμε.

        Μου αρέσει!

      3. Λοιπόν ξεκινώ από όλον τον συλλογισμό και μερικές σκέψεις που οδήγησαν στις εικόνες:

        «είναι να αναρωτιέσαι γιατί όσο πάει τόσο πιο μύλος γίνεται η υπόθεση, έχουν ξεσηκωθεί όλοι εναντίον όλων, …. για μένα λειτουργούν σε όλα τα επίπεδα οι πραγματικοί εχθροί του Έλληνα, κι όχι των κοσμοθεωρήσεων του ούτε των θρησκειών που δοκίμασε και αγάπησε και ξέχασε και ξαναθυμάται. γιατί ο Έλληνας έβαλε την ψυχή του μεσα σε ό,τι ενστερνίστηκε και είναι λάθος να πετάει κανείς στον καλαθο των αχρήστων τόσο την λεγόμενη πατρώα θρησκεία όσο και την Ορθοδοξία. δεν βοηθά βέβαια κανείς και από τις δύο πλευρές να μην γίνει κάτι τέτοιο, ίσα ίσα που προσπαθούν να φέρουν τον διχασμό.»

        εδώ κάποια μίλησε για τον θαυμασμό στην τέχνη πχ την Βυζαντινή αγιογράφηση, και οι σκέψεις συνεχίστηκαν:

        «θα την θαυμάσεις ναι μεν, αλλά όταν μάθεις τι υλικά χρησιμοποιούνται για να φτιαχτεί μια καλή εικόνα ίσως προτιμούσες πιο συνθετικές λύσεις για να εκφραστεί η τέχνη της αγιογράφησης.

        σκέψου ****, ένα μοναστήρι έχει τρεις αγιογράφους καλόγερους, αυτοί φτιάχνουν από το πρωι μέχρι το βράδυ εικόνες να πουλά το μοναστήρι, έχει και δέκα καλόγερους στα χωράφια έχει δύο στα μαγειρεία, άλλοι δυο τρεις φτιάχνουν τα κεριά που θα ανάψουν οι πιστοί κλείνουν και μια δουλίτσα για αφιερώματα στις εικόνες, όλο και κάτι ιδιαίτερα πολύτιμο κάποιος αφήνει πάνω σε μια εικόνα για να γιάνει η μανούλα του ή για να πάει καλά η δουλειά του, κι ύστερα ας σκεφτούμε από τι ακριβώς εμπνεόμεθα;
        εγώ δεν μπορώ αυτά να τα βγάλω από την σκέψη μου. ειδικά όταν ξέρω και πολύ καλά μάλιστα τι παίζει και φαντάζομαι τι παίζει από τότε που ξεκίνησε η …μόδα.

        ξαδέλφη ιερομόναχου που όλο στις εκκλησίες πήγαινα και εικόνα παρήγγειλα κι όταν έμαθα πως φτιάχνεται βλέπετε τι ήθελα κι είχα κόψει το κρέας; τι ήθελα που δεν γούσταρα τις γούνες; ο κόσμος δεν είναι ροζ δεν είναι λιβάνι και πετραχείλι και καλόγριες με ωραίες φωνές που ψάλλουν το ιδού ο Νυμφίος έρχεται ή το Χαίρε. οχι. είναι κάτι άλλο, αυτό είναι η μάσκα του.

        όταν κάποιος γνωρίζει τα υλικά, ενώ νηστεύει να φιλά… τα ζωϊκά υλικά πάνω σε μια εικόνα. ή να θαυμάζεις και να απορείς πως έγινε τέχνη the bladder of a goat. literally.
        περιμένω εκτός από ανάσταση νεκρών και ζωήν του μέλλοντος αιώνος και …οικολογικές εκκλησίες. (να λείπει ΚΑΙ το μοσχολίβανο*) λολλλλλλλ

        πάντως υπάρχουν και μοντέρνοι αγιογράφοι που αποφεύγουν τις ζωϊκές ίνες ή αυτό:

        «Το ξύλο είναι στοκαρισμένο με ζωική κόλα ανακατεμένη σε μπειν μαρι με τσίγκο η στόκο σε αναλογία . Το φύλλο χρυσού που χρησιμοποιείται είναι 22 έως 23,5 καράτια χρυσού .»
        μπλιαχ!»

        και το θέμα είναι ποιοι τα συνδύασαν όλα αυτά, γιατί κάλλιστα οι εκκλησίες θα μπορούσαν ή να μην αγιογραφηθούν ποτέ ή να γίνουν ψηφιδωτές αγιογραφήσεις κλπ κλπ. το ψηφιδωτό δεν πάς λογικά να το φιλήσεις δεν σου γεννά τέτοιες τάσεις ενώ το ξύλο καλυμμένο με ζωϊκές ίνες ΝΑΙ. ποιοι τα έκαναν όλα αυτά και γιατί οι εικόνες μοιάζουν σα ζωντανές κάποιο πέπλο τις τυλίγει, των ζωϊκών ινών. μα στον ναό δεν χρειάζονται θυσίες πέρα από τον οίνο ή τον άρτο που θα προσφέρει κανείς και τα γνωστά κόλυβα/δημητριακά (αρχαίο ελληνικό έθιμο). γιατί κάποιοι έφεραν τις ζωϊκές ίνες (μέσω της αγιογράφησης εικόνων) ζώων που κάποτε άλλοτε και κάπου αλλού τα έκαναν θυσία; εικόνες που δημιουργησαν υστερίες και διχόνοιες, που είχαν υπέρμαχους και ενάντιους με φανατικές διαμάχες μεταξύ τους; φαντάζομαι στο Βυζάντιον ήταν τα υλικά ως επί το πλείστον από παράγωγα τέτοια. ποιος ΗΞΕΡΕ πως να τα ανακατέψει; ιδού η απορία και to your attention. εμένα όλο αυτό μου κάνει σε μαγγανεία. τελικά θα μάθουμε το μέγεθος της πλάνης; έχει πολλά να ξεφορτωθεί η Ορθοδοξία για να μπορέσει να διασώσει άλλα.

        έτσι που λες Μίσσα, πίσω από το μπέρδεμα, πίσω από το μαγείρεμα αν κοιτάξεις χωρίς φόβο έτοιμος για κάθε πιθανή αιτία των όσων έχουν γίνει και χωρίς πάθος με ένα ψυχρό και άθρησκο βλέμμα, δεν γίνεται να μην δεις πως συνδέονται πολλά… και βγάζουν νόημα. η εμφάνιση κάθε μόδας γιατί η εικονολατρεία αυτό ήταν έχει και τους ταγούς της και η μόδα ακολουθεί τους νόμους του χρήματος του κέρδους και βασίζεται πολύ στην ΜΟΝΟΜΑΝΙΑ του καταναλωτή.

        άλλο λοιπόν τέχνη κι άλλο μαγγανεία, και τόσο η μουσική όσο και άλλες τέχνες είναι γεμάτες από αυτά τα μυστικά, άλλα ένοχα κι άλλα αθώα.

        *νομίζω όλο και κάποιος εδώ θα ξέρει από που βγαίνει το αιθέριο έλαιό του…

        Μου αρέσει!

      4. Νikoletta

        Το με «ένα ψυχρό και άθρησκο βλέμμα» ειναι θανάσιμο λάθος που οδηγεί ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ σε μισανθρωπία , δια των νιστεϊκών οδών σκέψης…

        ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΟΜΩΣ….

        Μπερδεύεις πολλά πράγματα στη συλλογιστική σου για τις εικονες, άλλα σωστά άλλα λάθος, χρησιμοποιώντας κατά βάση εσφαλμένη ιεράρχηση , και γι αυτο καταλήγεις σε λάθος συμπεράσματα…

        Δλδ το μπέρδεμα που επιχειρείς να ξεμπερδεψεις επιδεινωνεται δραματικά με τον τρόπο που το προσεγγιζεις…

        Μου αρέσει!

      5. κα Νικολέτα, σχετικά με τις εικόνες που είναι ελληνικότατη επιλογή και που εξαιτίας αυτών κατηγορούμεθα ως «ειδωλολάτρες» από Εβραίους και Μουσουλμάνους…

        Πάντως η καλλιτεχνική αυτή παράδοση στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία δεν είχε πάντα ομαλή και αδιάσπαστη συνέχεια. Η εικονογραφική παράδοση θεωρούμενη ως ειδωλολατρία καταργήθηκε ξαφνικά επί Λέοντος Γ΄ το 726 μ.Χ. και ο αυτοκράτορας απαγόρευσε κάθε αναπαράσταση της ανθρώπινης μορφής στη θρησκευτική τέχνη. Η ιδέα δεν ήταν, βέβαια, εντελώς νέα καθώς η χριστιανική τέχνη στα πρώτα της βήματα είχε αρκεστεί σε απλά σύμβολα. Η χρήση της τέχνης και της εικονογραφίας, είχε αποτελέσει νίκη του ελληνικού προσωπικού στοιχείου επί του απρόσωπου ιουδαϊκού και υπήρξε χαρακτηριστικό σημείο διαφοροποίησης του Χριστιανισμού από τον Ιουδαϊσμό, συνέπεια της μέθεξής του με το ελληνικό πνεύμα. Ο Λέων ο Γ΄ κατήργησε τις εικόνες, κάνοντας χρήση της πολιτικο-στρατιωτικής εξουσίας – για να δώσει λύση σε ένα θρησκευτικό ζήτημα – υποστηριζόμενος από ένα μικρό μόνο μέρος ανώτερων κληρικών και αξιωματούχων. Και αυτό παρόλη την απροθυμία των λαϊκών στρωμάτων και του κατώτερου κλήρου, που ήταν αντίθετοι προς την απαγόρευση και στην επιβεβλημένη δια της βίας ιεροσυλία σε βάρος των ιερών εικόνων. Έτσι, όλες οι παλαιότερες αναπαραστάσεις ανθρώπινων μορφών αποκαθηλώθηκαν ή καταστράφηκαν, για να αντικατασταθούν από ανεικονικά σύμβολα, όπως ο σταυρός με διάφορες διακοσμητικές προεκτάσεις.
        Η πολιτική του Λέοντος Γ΄ συνεχίστηκε επί των διαδόχων του και μέχρι το 843 μ.Χ., οπότε επανήλθαν θριαμβικά οι εικόνες στην λατρευτική ζωή της εκκλησίας. Η παραστατική ανθρωπόμορφη τέχνη είχε νικήσει τελικά σ΄αυτόν τον ταραγμένο αιώνα των διωγμών και των συγκρούσεων ανάμεσα σε εικονομάχους και σε εικονολάτρες και που είναι γνωστός στην ιστορία σαν αιώνας της Εικονομαχίας. Παρόλους τους περιορισμούς των χριστιανών καλλιτεχνών, των οποίων τα καλύτερα και πρότυπα έργα εξαφανίστηκαν, άρχισε ήδη να αναγνωρίζεται ότι ορισμένες εποχές της παραγωγής της χριστιανικής ζωγραφικής μπορούν άφοβα να συγκριθούν προς ό,τι καλύτερο δημιούργησε το ανθρώπινο πνεύμα στην παγκόσμια τέχνη. Ο David Talbot Rice επισημαίνει πολύ σωστά ότι: «…στην προσπάθεια να γίνουν κατανοητές οι απόψεις των Εικονομάχων, δεν θα πρέπει κανείς να παραβλέπει και το γεγονός ότι, την ίδια εποχή που ο Λέων Γ΄εξέδιδε τα διατάγματά του, η ανεικονική, μη παραστατική τέχνη, μια τέχνη με πολύ βαθιές ρίζες στην Εγγύς Ανατολή, γνώριζε νέα άνθηση στον κόσμο του Ισλάμ».

        D. TALBOT RICE: «Βυζαντινή Τέχνη». Εκδ. Υποδομή, Αθήνα 1994, (σ. 71).

        Μου αρέσει!

      6. Nikolleta έφυγαν ζώα υπερ πίστεως του Δία και τόσων άλλων…100 κιβωτούς γεμίζεις.. Οι μοναχοί υποτίθετε ότι ζούν χωρίς τα υλικά αγαθά με ότι έχουν γύρω τους λογικό να πάρουν τις ζωικές ίνες απο τα ζωντανά που σφάζουν για τις μπογιές(και που τα σφάζουν για φαγητό όχι για τεμενάδες σε μαρμάρινα αγάλματα) και όχι να βάλουν υποκατάστατα χημικά..που να τα βρούν άλλωστε;

        Μου αρέσει!

      7. ‘Οχι Απέλλη αυτός που θαυμάζεις και που αναδημοσιεύεις το κείμενο του λέει μπαρούφες…Οι εικονολάτρες δεν ήταν Χριστιανοί αλλά ειδωλολάτρες καθώς λάτρευαν το ξύλο και την εικόνα αυτού και όχι τον λόγο του Θεού, για αυτό ακριβώς τότε έφτασαν μερικές εικόνες να πωλούνται σαν χρυσός, κατέστρεφαν τις εικόνες για να κόψουν ένα κομμάτι ξύλο απο αυτές και να το λατρέψουν. Πολύ σωστά ο Λέων ο Γ΄ κατήργησε τις εικόνες γιατί πίστευε ότι δεν διέφεραν πολύ απο τους ειδωλολάτρες οι εικονολάτρες.
        Βέβαια ήταν ένα ακραίο μέτρο που πάρθηκε σε περίοδο εξεργέσεων και ύποπτων ενεργειών απο κάποιους να διαστρεβλώσουν τα λόγια του Χριστού.

        Μου αρέσει!

      8. ημήτρης Νικολακόπουλος

        Στον D. TALBOT RICE ανήκει μόνο ότι είναι μέσα σε εισαγωγικά.
        Μιλάω κατά αρχήν από την άποψη του καλλιτέχνη αγαπητέ.
        Ευτυχώς που ανατράπηκε η εικονομαχία γιατί σήμερα δεν θα υπήρχε τέχνη παρά μόνο αραβουργήματα.
        Από την άλλη το εικονολατρικό στοιχείο είναι κάτι που πέρασε ατόφιο από τη παλαιά ελληνική θρησκεία, που ήταν επίσης άκρως εικονολατρική-λατρεία αγαλμάτων-μορφών, στη νέα θρησκεία του Χριστιανισμού.
        Οι Έλληνες έφεραν δηλαδή τον Χριστιανισμό στα μέτρα τους, αυτό είναι η Ορθοδοξία.
        Ο Έλληνας είτε 12θεϊστής είναι, είτε ορθόδοξος, αγαπάει τη μορφή και θέλει να βλέπει τους θεούς του ή τον θεό του.
        Πάνω από όλα ο Έλληνας αγαπάει την τέχνη, όσο την αγαπάει δηλαδή σήμερα.
        Ο θρίαμβος της εικονολατρίας, είναι ταυτόχρονα θρίαμβος της μορφής, της τέχνης και του ελληνοχριστιανικού στοιχείου.

        Από την άλλη, η ανεικονική τέχνη ήταν γνώρισμα των θρησκειών της ανατολής, του παραδοσιακού Ιουδαϊσμού και του ισλαμισμού. Ο Λέων, κατά τη γνώμη μου, ήταν ιουδαϊζων χριστιανός. Ανάλογη ιουδαϊζουσα εικονομαχική τακτική ακολούθησε και ο Λούθηρος τον 16ο αιώνα. Και τότε επίσης απειλήθηκε η τέχνη στην βόρεια Ευρώπη με εξαφάνιση.

        Είναι πολύ βαθύ το ζήτημα της εικονομαχίας….

        Μου αρέσει!

      9. Όσο για τις ακρότητες που αναφέρεις περί εικόνων δεν διαφωνώ, αλλά είναι σίγουρα επίσης ακραίο να καταργείς τις εικόνες επειδή κάποιοι τις πλησιάζουν με δεισιδαίμονες προκαταλήψεις.
        Τέλος πάντων η απόλυτη πλειονότητα λαού και κλήρου ήταν υπέρ των εικόνων…

        Μου αρέσει!

      10. δεν έχω πρόβλημα με τις εικόνες, έχω πρόβλημα με τα υλικά που χρησιμοποιούνται και τους σκοπούς που εξυπηρετούν σε χέρια επιτήδειων είτε ιερατείων είτε λύκων με ένδυμα προβάτου. όταν εξετάζω τα πράγματα πάω με βάση την λογική, και ναι κοιτάζω ψυχρά και άθρησκα, ευτυχώς δηλαδή γιατί είμαι συναισθηματικός τύπος που άφησα πίσω για πάντα ελπίζω τα δανεικά συναισθήματα της θρησκείας. δεν περιμένω από καμμιά θρησκεία να με κάνει συναισθηματική με τους ανθρώπους, ως λογικό ον προσπαθώ να πορευτώ και ξέρω καλά τόσο με τι θηρία έχω να κάνω όσο και με πόση άγνοια. όπως έχω ξαναπεί, κανείς δεν θα μου πει πως θα εκλάβω την ορθοδοξία ή την πατρώα θρησκεία. είναι δικαίωμά μου παραμένοντας πιστή στην Ορθοδοξία να ανοίγω τους ορίζοντες μου προς όποια κατεύθυνση θέλω σαν να μην υπήρξα ποτέ πιστή σε οποιαδήποτε θρησκεία. ελπίζω να εννόησες.

        Μου αρέσει!

      11. Επίσης να συμπληρώσω ότι είσαι αχάριστη αν δεν γεννιόταν ο Χριστός θα σου λεγα εγώ αν είχες τη δυνατότητα για μάθηση για να χαρακτηρίσεις θηριό την θρησκεία που σου έδωσε ισότητα και μπορείς να γράφεις σε ένα μπλογκ τώρα…αλλιώς θα ήσουν κάπως έτσι..ΥΠΟ ΚΗΔΕΜΟΝΙΑ

        Μου αρέσει!

      12. ίσα ίσα που γνωρίζω ότι χωρίς την Γυναίκα ο χριστιανισμός δεν θα έφτανε να γίνει τόσο μεγάλη θρησκεία, οι γυναίκες είδαν αμέσως τα καλά που έφερνε γι’ αυτές αλλά και για τα παιδιά και δεν το άφησαν έτσι.
        καθόλου αχάριστη δεν μπορώ όμως να κάτσω να μιλήσω για όλα όσα θεωρώ λανθασμένα σε πατρώα και ορθόδοξα ζητήματα, ή όλα όσα θεωρώ σωστά. συνεχίζω την έρευνα αν δεν σε πειράζει, εσύ καλύτερα να σταματήσεις να βγάζεις ανορθόδοξα συμπεράσματα για άτομα που δεν γνωρίζεις. άτομα που πέρασαν από πολλες φάσεις και γέρασαν αρκετά μες τις εμπειρίες της εσωτερικής ζωής κι όμως λένε «αει διδασκομένη» ε;

        Μου αρέσει!

  1. Νικολέττα

    το ηχητικό (δεν γνωρίζω πώς διασυνδέεται με το Φ και τους Δελφούς ) ανήκει μάλλον στην κατηγορία των στερεοφωνικών λευκών θορύβων (biaural white noise) με υπνωτιστική δράση και πιθανά προκληση εγκεφαλικών κυμάτων άλφα, δέλτα ή θήτα.

    Κάτι σαν τα i dose .

    Και δεν γνωρίζω πώς εντάσσεται στην ελληνική μουσική και τις κλίμακες της, οι οποίες διεσώθησαν αυτούσιες στη βυζαντινή, δημοτική και λαϊκή μουσική μας παράδοση όπως έχουν αποδειξει πολλοί μουσικολογοι μεταξύ των οποίων ο Χριστόδουλος Χαλαρης μουσικό έργο του οποίου παραθέτω προς συγκριση με τα προτιθέμενα

    Μου αρέσει!

    1. η μουσική αυτή αν και έχει τα θετικά της σημεία δεν είναι αυτή που άκουσα κάποτε – θα έλεγα ότι είναι άσχετη μάλιστα. δεν μπορώ να αναφέρω τίποτα περισσότερο. ευχαριστώ πάντως.
      (επίσης εγώ δεν έχω καμμιά σχέση με την ανάρτηση αυτή του Ολυμπία, απλά το είδα και μου άρεσε)

      Μου αρέσει!

      1. Απλά άκουσε την μουσική από τα αναστενάρια, που είναι αρχαία παγανιστική τελετουργία από την ορφική λατρεία της Θράκης, η οποία διατηρήθηκε και με χριστιανικό μανδύα μεταξύ των προσφυγων θρακών

        Θα δεις πως δεν έχει σχεδόν καμμια επαφη με το παρατιθέμενο αρχικο «δελφικο » ηχητικό πέραν ίσως του βόμβου που ακουγεται δίκην βυζαντινου ισοκρατήματος

        Στο βιντεο που έβαλα οι πυροβάτες είναι νεοπαγανιστές που κρατησαν τη μουσική , αφαιρεσαν τις εικονες του αγ Κωνσταντίνου και Ελένης και προσέθεσαν δωδεκαθεϊστικές προσευχές. Η μουσική παραμένει ίδια : νταούλια, ζουρνάδες, τσαμπουνες…

        Μου αρέσει!

      2. ναι θα το ακούσω κι αυτό αν και είμαι εξαιρετικά επιλεκτική με το τι αφήνω να περάσει στον εγκέφαλο για λόγους που πολλοι εδώ θα «έκραζαν», όμως εγώ σου μιλώ για την πραγματική μουσική που εδώ κάτω ελάχιστοι μουσικοσυνθέτες σε κάποιο βαθμό «ζωϊκού βασιλείου επί γης» κατάφεραν να συνθέσουν. εις εξ αυτών ο Βαγγέλης εννοείται…

        και μιας και σου αρέσει να μιλάμε σε ορθόδοξη βάση ίσως να έχεις διαβάσει τι γνώμη είχαν μερικοί άγιοι και ερημίτες για την μουσική «εδώ κάτω» και για τα τραγούδια μπροστά σε αυτά που ακούγονται εκεί πάνω.
        σου μιλά κάποια που δέκα χρόνια τουλάχιστον τα κατασπατάλησε σε ορθόδοξη λογοτεχνία *πες την και παραλογοτεχνία* και ορθόδοξη θρησκευτική μουσική. κομμάτια της αλήθειας φυσικά βρίσκονται παντού. αλλά αν δεν ψάξεις και αν δεν αρχίσεις να μην δέχεσαι μασημένη τροφή, δεν τα βρίσκεις….

        *προσπάθησα να το ακούσω αλλά δεν αντέχεται σόρρυ*

        Μου αρέσει!

      3. Αν εννοείς πως οι μοναχοί σε ερημητήρια και στα πρωτα μοναστήρια δεν έψαλλαν παρά μονο διαβαζαν ψαλμούς, ναι έχεις δίκιο…
        Αλλά για την αδυναμία των λαϊκών επικράτησε η ψαλμωδία με αρχαιοελληνική καταγωγή.

        Το ότι σ αρέσει ο Vangelis ενω δυσκολεύεσαι με την δημοτική μουσική, μάλλον δειχνει πόσο μας έχει επηρεασει η μουσική βιομηχανια της Δυσης , όσο κι αν διατεινπομεθα το αντιθετο

        Μου αρέσει!

      4. μ’ αρέσει το Μυθωδία ο Βαγγέλης έγραψε κάτι που πλησιάζει ελάχιστα αλλά πλησιάζει όμως την επική μουσική εκεί πάνω. όπως και άλλοι μουσικοσυνθέτες μεγαλύτεροι του και παλαιότεροι. δεν είμαι όμως φαν του, και δεν είμαι φαν κανενός.

        Μου αρέσει!

  2. Καλά με τέτοιους Έλληνες που μισούν την Ελλάδα και τον πολιτισμό της που όλος
    ο κόσμος θαυμάζει, είναι φυσιολογικό να εξαφανιστούμε σαν Έθνος!

    Τρις εβραίοι πράκτορες στο blog και δυο αναρχικοί, σιμά κοντά
    και τα ποίμνια και έχουμε ένα Εθνικό μπάχαλο!

    Μου αρέσει!

    1. Σε βλέπω που θέλεις να μοιάσεις στη μαμη σου Ζαγκλο.
      Στη Βραζιλία είναι φτηνές οι εγχειρήσεις – μη ντρέπεσαι,
      πάλι μπροστάρη θα σε βάλουμε.

      Μου αρέσει!

    2. Ζανγκλός
      Αυτό το έκτρωμα μουσικής μόνο σε κάτι σάν και σένα
      μπορεί να εκφραστή , η ηλιθιότητα σε όλο της το μεγαλείο !!!
      Άντε που θα μας το παίξης και γνώστης μουσικής,
      αγράμματη Λούλα!!!

      Μου αρέσει!

      1. Ρε ανεκδιήγητε καθυστερημένε, έγραψα εγώ τίποτα για μουσική?
        Μα είσαι παντελώς καμμένος εγκέφαλος από τον πολύ αυνανισμό?
        Κατηγορούν τον Ελληνικό πολιτισμό και υπερασπίζομαι σαν Έλληνας,
        τον πολιτισμό και την πατρίδα μου και έρχεσαι εσύ ο καθυστερημένος
        γιδοβοσκός να με κατηγορήσεις ότι δεν είμαι Έλληνας!

        Από που και ως που θα κρίνεις εσύ την Ελληνικότητα μου?
        Από τα γραπτά σου φαίνεται καθαρά ότι έχεις πρόβλημα ανδρισμού 🙂

        Μου αρέσει!

      2. Αίντε πάλι, καλά εσύ είσαι και πολύ ντουβάρι,
        που μίλησα εγώ ρε βλάκα για μουσική!
        Για Ελλάδα μίλησα και εσύ σαν φοράδα
        Που σέρνει, κλότσησες πάλι!
        Μπέμπα μπλανς! 🙂

        Μου αρέσει!

  3. επειδή έχω ασχοληθεί αρκετά/εντατικά με το θέμα του 1,618 και των παραγώγων αριθμών αυτού. πράγματι υπάρχουν αρκετά αξιοπερίεργα.

    O J.Kepler στο βιβλιο του «ΑΡΜΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» γραφει
    «ανακάλυψα ανάμεσα στις ουράνιες κινήσεις την πλήρη ιδιότητα της αρμονίας σε όλο της το μέγεθος .
    Υπάρχει ο λόγος (σχέση) ο οποίος ούτε μπορεί να αποδοθεί πλήρως σε αριθμούς ούτε και να επιδειχθεί απο αριθμούς κατ’αλλον τρόπο παρα μόνο απο μία μακρά σειρά αριθμών προοδευτικά πλησιάζοντας το «Φ».
    Αυτος ο λόγος καλείται Θείος (divine) οταν ειναι τέλειος και εξουσιάζει κατα διαφόρους τρόπους το δωδεκάεδρο πλέγμα (εννοώντας το Σύμπαν).»

    Για την ακρίβεια δεν ειναι τόσο μακρά αυτη η σειρά αριθμών.
    Ας πάρουμε δύο τυχαίους αριθμούς , έστω 27 και 438, (Σχ.1) αθροίζομεν αυτούς και λαμβάνομε ενα τρίτο αριθμό 465. αθροίζομεν αυτόν με τον προηγούμενον λαμβάνοντας ενα τέταρτο αριθμό 903 (438+465), και έτσι παράγουμε νέους αριθμούς δια προσθέσεως ενός εκάστου με τον προηγούμενον.
    Θα δούμε οτι περι τον δέκατον αριθμό ο λόγος μεταξύ των δύο διπλανών αριθμών, μεγαλύτερου προς το μικρότερον, πλησιάζει κατα πολύ τον Χρυσό αριθμό «Φ» (1,618). Ιδιότητα μοναδική για ένα αριθμό αποκαλούμενος ‘θείος’ κατα τον Kepler.
    27 438 465 903 1368 2271 3639 5910 9549 15459 (15459/9549 = 1,6189129..

    Για το πρακτικόν μέρος εν ολίγοις μπορώ να πώ οτι με το 1,618 και τα παράγωγά του, δημιουργούνται κύματα χρόνου που με την προβολή τους σου δίνουν ακριβείς ημερομηνίες για αναστροφή τάσης και χρησιμοποιούνται ευρέως στα χρηματιστήρια και δεν εννοώ τους αρ. fibonacci που κι΄αυτοί προήλθαν απο το 1,618.

    Μου αρέσει!

  4. Ενώ υπάρχουν-αναφύονται ενδιαφέρουσες απόψεις και προτάσεις γιατί αναλώνεσθε μερικοί όταν δεν έχετε στοιχειθετημένη αποψη και σχόλιο σε εκφράσεις πεζοδρομίου που πρωτίστως δείχνουν-σκιαγραφούν τον σχολιάζοντα; Είναι κρίμα.

    Μου αρέσει!

  5. Δημήτρης Νικολακόπουλος

    Μιλάω κατά αρχήν από την άποψη του καλλιτέχνη αγαπητέ.
    Ευτυχώς που ανατράπηκε η εικονομαχία γιατί σήμερα δεν θα υπήρχε τέχνη παρά μόνο αραβουργήματα.
    Από την άλλη το εικονολατρικό στοιχείο είναι κάτι που πέρασε ατόφιο από τη παλαιά ελληνική θρησκεία, που ήταν επίσης άκρως εικονολατρική-λατρεία αγαλμάτων-μορφών, στη νέα θρησκεία του Χριστιανισμού. Οι Έλληνες έφεραν δηλαδή τον Χριστιανισμό στα μέτρα τους, αυτό είναι η Ορθοδοξία. Ο Έλληνας είτε 12θεϊστής είναι είτε ορθόδοξος, αγαπάει τη μορφή και θέλει να βλέπει τους θεούς του ή τον θεό του. Πάνω από όλα ο Έλληνας αγαπάει την τέχνη, όσο την αγαπάει δηλαδή σήμερα.
    Από την άλλη, η ανεικονική τέχνη ήταν ιδίωμα των θρησκειών της ανατολής, του Ιουδαϊσμού και του ισλαμισμού. Ο Λέων, κατά τη γνώμη μου, ήταν ιουδαϊζων χριστιανός. Ανάλογη ιουδαϊζουσα εικονομαχική τακτική ακολούθησε και ο Λούθηρος τον 16ο αιώνα. Και τότε απειλήθηκε η τέχνη στην βόρεια Ευρώπη με εξαφάνιση.
    Είναι πολύ βαθύ το ζήτημα της εικονομαχίας….

    Μου αρέσει!

Leave a Reply

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s