Όλο το κείμενο του Φυλλαδίου «Προς το Λαό», της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

Είναι το αυθεντικό κείμενο για το οποίο έγινε τόση συζήτηση και παραφιλολογία. Διαβάστε το και βγάλτε τα συμπεράσματα σας ανεξάρτητα από τα παπαγαλάκια με τις πολιτικές σκοπιμότητες

τεύχος 44 Νοέμβριος 2010

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία συνήλθε στην τακτική Συνεδρία της από 5ης – 8ης Οκτωβρίου τ.έ., αισθάνεται την ανάγκη να απευθυνθεί στο πλήρωμά της, στο λαό του Θεού, αλλά και σε κάθε καλοπροαίρετο άνθρωπο, για να μιλήσει με τη γλώσσα της αλήθειας και της αγάπης.

Οι ημέρες πού ζούμε είναι δύσκολες και κρίσιμες. Περνάμε ως χώρα μια δεινή οικονομική κρίση πού δημιουργεί στους πολλούς ανασφάλεια και φόβο. Δεν γνωρίζουμε τί είναι αυτό πού μάς έρχεται την επόμενη μέρα. Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τούς δανειστές μας. Γνωρίζουμε ότι πολλοί περιμένετε από την ποιμαίνουσα Εκκλησία να μιλήσει και να τοποθετηθεί πάνω στα γεγονότα πού παρακολουθούμε.

Είναι αλήθεια ότι αυτό πού συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα όποια ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας. Από κοινωνικής πλευράς επιχειρείται μια ανατροπή δεδομένων και δικαιωμάτων και μάλιστα με ένα πρωτοφανές επιχείρημα. Τα απαιτούν τα μέτρα αυτά οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυριάρχων – δανειστών μας. Το ερώτημα, το όποιο γεννάται, είναι εάν οι απαιτήσεις τους αφορούν μόνον σε οικονομικά και ασφαλιστικά θέματα ή αφορούν και στην πνευματική και πολιτιστική φυσιογνωμία της Πατρίδος μας.

Μπροστά στην κατάσταση αύτη ο κάθε λογικός άνθρωπος διερωτάται: Γιατί δεν πήραμε νωρίτερα όλα αυτά τα δύσκολα μέτρα, πού σήμερα χαρακτηρίζονται αναγκαία. Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και της οικονομίας πού σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα του; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια. Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στη καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις.

Η οικονομική μας κρίση με πολύ απλά λόγια οφείλεται στη διαφορά μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης. Στον αργό ρυθμό της παραγωγής πού επιτυγχάνουμε απέναντι στο υψηλό βιοτικό επίπεδο πού μάθαμε να ζούμε. Όταν όσα καταναλώνουμε είναι πολύ περισσότερα από όσα παράγουμε, τότε το οικονομικό ισοζύγιο γέρνει προς την πλευρά των εξόδων. Η χώρα μας για να αντεπεξέλθει, αναγκάζεται να δανείζεται με την ελπίδα ότι το διαταραγμένο ισοζύγιο θα ανακάμψει. Όταν αυτό δεν γίνεται και οι δανειστές απαιτούν την επιστροφή των δανεισθέντων συν τόκω, τότε φθάνουμε στην κρίση και στην χρεωκοπία. Η οικονομική κρίση, η οποία ταλαιπωρεί και δυναστεύει τη χώρα μας είναι η κορυφή του παγόβουνου. Είναι συνέπεια και καρπός μίας άλλης κρίσης, της πνευματικής.

Ήδη η δυσαναλογία μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης συνιστά όχι μόνον οικονομικό μέγεθος, αλλά πρωτίστως πνευματικό γεγονός. Σημείο πνευματικής κρίσης, το όποιον άφορα τόσο στην ηγεσία, όσο και στον λαό. Μια ηγεσία πού δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, πού δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, πού πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, πού καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας. Μια ηγεσία πού στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού.

Κι από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς, πού λειτουργήσαμε ανεύθυνα. Παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματισθήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων. Η αυθαίρετη απαίτηση δικαιωμάτων από συντεχνίες και κοινωνικές ομάδες, με πλήρη αδιαφορία για την κοινωνική συνοχή συνετέλεσαν κατά ένα μεγάλο μέρος στην σημερινή κατάσταση.

Η ουσία της Πνευματικής Κρίσης είναι η απουσία νοήματος ζωής και ο εγκλωβισμός τού ανθρώπου στο ευθύγραμμο παρόν, δηλαδή ο εγκλωβισμός του στο εγωκρατούμενο ένστικτο. Ένα παρόν χωρίς μέλλον, χωρίς όραμα. Ένα παρόν καταδικασμένο στο ανιαρό και μονότονο. Η μετατροπή της ζωής σ’ ένα χρονικό διάστημα ανάμεσα σε δύο ημερομηνίες, αυτές, της γέννησης και της ταφής, με άγνωστο το μεταξύ τους διάστημα. Σε μια τέτοια προοπτική το άσκοπο συναγωνίζεται το παράλογο και τον αγώνα τον κερδίζει πάντα το τραγικό. Όταν απευθύνεσαι σε νέους ανθρώπους και τους ερωτάς: «γιατί παιδί μου παίρνεις ναρκωτικά;» και σου απαντούν: «πέστε μου σεις γιατί να μην πάρω; Δεν ελπίζω τίποτα, δεν περιμένω τίποτα, η μόνη μου χαρά είναι όταν τρυπάω την ένεση και ταξιδεύω»· ή όταν επισημαίνεις σε ένα νέο άνθρωπο ότι παίρνοντας ναρκωτικά θα πεθάνει και εκείνος σου άπαντά με ένα τραγικό χαμόγελο: «σεις δεν καταλαβαίνετε ότι εγώ παίρνω ναρκωτικά για να ζήσω», τότε αντιλαμβάνεσαι πόσο απίστευτα αληθινά και πόσο τραγικά επίκαιρα είναι τα παραπάνω λόγια. Αντί λοιπόν για νόημα ζωής κυνηγήσαμε την ευμάρεια, την καλοπέραση, την οικονομική ισχύ. Όταν όμως δεν υπάρχει άλλο όραμα ζωής πέρα από την κατανάλωση, όταν η οικονομική δύναμη και η επίδειξη της γίνεται ο μόνος τρόπος κοινωνικής καταξίωσης, τότε η διαφθορά είναι ο μόνος δρόμος ζωής, διότι διαφορετικά, αν δεν είσαι διεφθαρμένο, είσαι ανόητος. Έτσι σκέφθηκαν και έπραξαν πολλοί, έτσι φθάσαμε στη διαφθορά και της εξουσίας, αλλά και μέρους του λαού μας. Το ερώτημα – δίλημμα του Ντοστογιέφσκι «ελευθερία ή ευτυχία;» το ζούμε πλέον σε όλη του την τραγικότητα. Διαλέξαμε μια πλαστή ευμάρεια και χάσαμε την Ελευθερία του προσώπου μας, χάσαμε την Ελευθερία της χώρας μας. Σήμερα ο άνθρωπος δικαίως ίσως τρέμει μήπως μειωθεί το εισόδημα του, αλλά δεν ανησυχεί το ίδιο για το έλλειμμα παιδείας πού αφορά στα παιδιά του και δεν αγωνιά για τα παιδιά πού σβήνουν μέσα στις ποικίλες εξαρτήσεις, δεν αγωνιά για τον ευτελισμό του ανθρώπινου προσώπου. Αύτη λοιπόν είναι η ουσία της αληθινής κρίσης και η πηγή της οικονομικής κρίσης την οποία τόσο ανελέητα εκμεταλλεύονται οι σύγχρονοι «έμποροι των Εθνών».

Στην Σύνοδο της Ιεραρχίας εμείς, οι πνευματικοί σας πατέρες, κάναμε την αυτοκριτική μας, θελήσαμε να αναμετρηθούμε με τις ευθύνες μας και να αναζητήσουμε με τόλμη το μερίδιο της ενδεχομένης δικής μας υπαιτιότητας στην παρούσα κρίση. Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σάς πικράναμε, σάς σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές πού σάς πλήγωσαν. Οι έμποροι της κατεδάφισης της σχέσης του λαού με την ποιμαίνουσα Εκκλησία του εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο και πραγματικά ή κατασκευασμένα σκάνδαλα και προσπάθησαν να διαρρήξουν την εμπιστοσύνη σας στην Εκκλησία.

Θέλουμε να σάς πούμε ότι η Εκκλησία έχει το αντίδοτο της κατανάλωσης ως τρόπο ζωής και αυτό είναι η άσκηση. Και εάν η κατανάλωση είναι το τέλος, γιατί η ζωή δεν έχει νόημα, η άσκηση είναι δρόμος, γιατί οδηγεί σε ζωή με νόημα. Η άσκηση δεν είναι στέρηση της απόλαυσης, αλλά εμπλουτισμός της ζωής με νόημα. Είναι η προπόνηση του αθλητή πού οδηγεί στον αγώνα και στο μετάλλιο και αυτό το μετάλλιο είναι η ζωή πού νικά το θάνατο, η ζωή πού πλουτίζεται με την αγάπη. Η άσκηση είναι τότε οδός ελευθερίας, εναντίον της δουλείας του περιττού. Είναι αύτη η δουλεία πού σήμερα μας ευτελίζει.

Μάς προβληματίζει η κατάσταση της Παιδείας μας, γιατί το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετωπίζει το μαθητή όχι ως πρόσωπο αλλά σαν ηλεκτρονικό υπολογιστή και το μόνο πού κάνει είναι να «τον φορτώνει» με ύλη αδιαφορώντας για την όλη του προσωπικότητα και γι’ αυτό τα παιδιά μας δικαιολογημένα αντιδρούν. Γι’ αυτό αγωνιούμε για το νέο Λύκειο πού ετοιμάζεται. Πιστεύουμε ότι όντως τα σχολικά βιβλία γράφονται με την ευθύνη της Πολιτείας, αλλά το περιεχόμενο τους αφορά και στον τελευταίο Έλληνα πολίτη, πού περιμένει από την Εκκλησία του να μεταφέρει με δύναμη τη δική του ταπεινή φωνή.

Αισθανόμαστε ότι όλοι οι ενοριακοί μας ναοί πρέπει να γίνουν χώροι φιλόξενοι για τούς νέους μας, όπως είναι ήδη αρκετοί από αυτούς, στους οποίους πολλά νέα παιδιά καταφεύγουν ζητώντας νόημα και ελπίδα.

Ξέρουμε ότι ζητάτε από εμάς, τούς Ποιμένες σας, μια Εκκλησία με ηρωισμό, με νεύρο, με λόγο προφητικό, με σύγχρονο νεανικό λόγο, όχι εκκοσμικευμένη, αλλά αγιαζομένη και αγιάζουσα, μια Εκκλησία ελευθέρα και ποιμαίνουσα μετά δυνάμεως. Μια Εκκλησία πού δεν θα φοβάται να αμυνθεί στο πονηρό σύστημα αυτού του κόσμου, έστω κι αν η αντίσταση σημαίνει διωγμό ή και μαρτύριο.

Η Εκκλησία είναι ο μόνος οργανισμός πού μπορεί να σταθεί άμεσα δίπλα στον άνθρωπο και να τον στηρίξει. Εκκλησία όμως είμαστε όλοι μας και αύτη είναι η δύναμή μας και η δύναμή της. Την ενότητα μεταξύ των ποιμένων και του λαού έχουν στόχο οι έμποροι των λαών γι’ αυτό προσπαθούν να την ναρκοθετήσουν. Ξέρουν ότι άμα θα «πατάξουν» τον ποιμένα, εύκολα θα σκορπίσουν τα πρόβατα και θα τα υποτάξουν. Διδαχθείτε από την ιστορία ότι όπου ο Θεός πολεμήθηκε τελικός στόχος ήταν ο άνθρωπος και ο ευτελισμός του. Η ενανθρώπιση του Θεού είναι μεγαλύτερη καταξίωση του ανθρώπινου προσώπου. Η Εκκλησία δεν αντιμάχεται την Πολιτεία, αλλά εκείνους πού εκμεταλλευόμενοι την Πολιτεία και κρυμμένοι πίσω από την εξουσία επιχειρούν να σάς στερήσουν την ελπίδα. Να θυμάσθε ότι για πολλούς οικονομολόγους η παρούσα κρίση είναι κατασκευασμένη, είναι μια κρίση – εργαλείο πού αποβλέπει στον παγκόσμιο έλεγχο από δυνάμεις πού δεν είναι φιλάνθρωπες.

Η Εκκλησία του Χριστού έχει λόγο για την σημερινή κρίσιμη κατάσταση, διότι δεν έπαψε να αποτελεί σάρκα του κόσμου, μέρος της Ιστορίας. Δεν μπορεί να ανέχεται κανενός είδους αδικία, αλλά οφείλει να δείχνει ετοιμότητα για μαρτυρία και μαρτύριο. Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι δίπλα μας πεινούν, βρίσκονται σε ένδεια, ασφυκτιούν οικονομικά, η απελπισία πολλές φορές κυριεύει την καρδιά τους. Το γνωρίζουμε γιατί πρώτος σταθμός τους στην αναζήτηση ελπίδας είναι ο Ναός της περιοχής τους, η ενορία τους. Στόχος και αγώνας μας είναι η κάθε ενορία να γίνει το κέντρο απ’ όπου όλη η ποιμαντική δραστηριότητα της τοπικής Εκκλησίας θα αγκαλιάσει όλη την τοπική κοινωνία.

Απόφασή μας είναι να δημιουργήσουμε ένα παρατηρητήριο κοινωνικών προβλημάτων προκειμένου να παρακολουθήσουμε από κοντά και να αντιμετωπίσουμε με τρόπο μεθοδικό τα προβλήματα πού δημιουργεί η παρούσα κρίση. Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το προνοιακό έργο της κάθε ενορίας ώστε να μην υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος πού να μην έχει ένα πιάτο φαγητό. Γνωρίζετε και σεις ότι στο σημείο αυτό η Εκκλησία επιτελεί τεράστιο έργο. Το γνωρίζετε, γιατί πολλοί από σας αυτή την προσπάθεια της ενορίας σας την στηρίζετε εθελοντικά και την ενισχύετε οικονομικά. Σάς καλούμε να πλαισιώσετε ο καθένας και η καθεμιά την ενορία σας για να αντιμετωπίσουμε από κοινού τις δύσκολες αυτές ώρες.

Ο λαός μας πέρασε και άλλοτε και φτώχεια και πείνα, αλλά άντεξε και νίκησε γιατί τότε είχε οράματα. Όλοι μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε τον ένα και ο ένας τούς πολλούς. Ο Θεός δεν μάς έδωσε πνεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως και αγάπης. Με αυτό το πνεύμα, συσπειρωμένοι γύρω από την μεγάλη μας οικογένεια, την Εκκλησία, επισημαίνοντας τα λάθη μας, αναζητώντας νόημα ζωής στην αγάπη, θα βγούμε από αυτή τη δύσκολη ώρα.

Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

http://www.zoiforos.gr/

34 thoughts on “Όλο το κείμενο του Φυλλαδίου «Προς το Λαό», της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος”

  1. επιτελους ξυπνησατε απο τον ληθαργο σας εστω και αργα…

    θελουμε να συνεχισετε και ακομη πιο δυναμικα…

    Like

    1. Παναγιώτη, δεν ξύπνησαν. Ακόμη μια φορά υποκρίνονται. Τα λόγια τους είναι σκέτα λόγια. Δεν είδα κανένα μεγαλοσχήμονα να αφήνει τη mercedes του. Δεν είδα κανένα “μακαριώτατο”, (μάκαρ στην αρχαία ελληνική σημαίνει ευτυχισμένος, σκέψου λοιπόν μακαριώτατος!) να αφήνει τα χρυσά του, τα ασημικά του και όλα τα καλούδια του. Δεν είδα κανένα “ποιμένα” να πάψει να αποκαλέι τους πιστούς λαϊκούς “προβατα”. Όχι! Δεν είμαστε πρόβατα! Έτσι μας θεωρούν οι πολιτικοί. Εσείς όμως δεσποτάδες πρέπει να μας θεωρείτε αδέλφια σας και να υπηρετείτε το λαό, ταπεινά και με αγάπη.
      Λυπάμαι για σας, όπως και για τους πολιτικούς μας. Δυστυχώς δεν διαφέρετε.
      Φωτεινές εξαιρέσεις βέβαια υπάρχουν, αλλά δεν αρκούν. Όταν φτάσατε στο σημείο τον ιερό ναό να τον κάνετε σχεδόν σκυλάδικο, όταν φτάσατε να προσέλθετε στον οίκο του Θεού με τα πολυτελή αλεξίσφαιρα(!) αυτοκίνητά σας και να αφήσετε έξω το λαό, νομίζετε ότι με τις διακηρύξεις σας θα μας ξεγελάσετε; Πόσο πιο κάτω θα πάτε τη Χριστιανοσύνη;

      γιώργος καλαμαράς

      Υ.Γ. Και ο Αναστάσιος μαζί σας; Τί κρίμα!!!

      Like

      1. Φίλε μου ψάξε για τον Μητροπολίτη Παύλο Σισανίου κ Σιατίστης (ο οποίος υπογράφει το παραπάνω κείμενο) και μετά μίλα.. Επισκέπτεται με το κτέλ τα γύρο χωριά της ενορίας του… α και κάτι ακόμα… Λες ότι δεν βλέπεις κανένα μεγαλόσχημο να αφήνει τη mercedes του έτσι…?? Λοιπόν ούτε και το μυαλό σου το βλέπεις αλλά αυτό δε σημαίνει και ότι δεν υπάρχει…

        Like

  2. κάτι τέτοια κάνουν οι δεσπότες και μου στενοχωρουν τον φίλο μου τον Στράους ,μα καλά μια συναυλία έδωσε στον αγ. Παντελεήμονα και πάνε να του την βγάλουν ξινή .ξέρω γιατί τα κάμνουνε .γιατί είναι ζηλιάρηδες .αυτούς τους ξiνιαρηδες δεν τους κάλεσε ο τρισμέγιστος γαπ στο τραπέζι να του πουν την γνώμη τους ,αλλά ούτε και ξέρουν να πουλούν οικόπεδα στην βουλιαγμένη ,οι άχρηστοι . άντε να δω τώρα τι θα πει ο φίλος μου στο αφεντικό του τον μεμετη(κατά δική του δήλωση) όπως και σε όλους του τους οικουμενιστές όταν ξανασυναντηθούν .Άσε δε που οι άτιμοι πάνε να τον στριμώξουν και μ΄ αυτή την κάρτα του πολίτη .μα καλά είναι δυνατόν να μην θέλουν το φακέλωμα ?ποιος ανεγκέφαλος είναι αυτός που θέλει να μένει αφακέλωτος ?δηλαδή πράγματα από άλλο πλανήτη.
    Φίλε μου Στράους κάνε υπομονή και μην χάνεις το ηθικό σου προπάντων
    Α σου εύχομαι και καλό χανουκα

    Like

  3. Η επιστολή είναι για γέλια…

    Ένας οικονομικός κολοσσός κηφήνας, που ζει εις βάρος του ελληνικού λαού δίνει μαθήματα οικονομίας, αναλύει με οικονομικούς όρους την κατάσταση και ρίχνει φταίξιμο και στους πολίτες…

    -Ναοί εκατομμυρίων ευρώ σε κάθε γειτονιά
    -Μοναστήρια-οργανισμοί δισεκατομμυρίων
    -Στρατός ιερέων και παρατρεχάμενων αυτών που πληρώνονται από το δημόσιο
    -Αμύθητη ακίνητη περιουσία..κυρίως με χρυσόβουλα από το Σουλτάνο και την εξαπάτηση των σκλαβομένων Ελλήνων υπο τουρκοκρατίας
    -Μιλά για υλικά αγαθά και ξεχνά πόσο στοιχίζει το άναμα των πολυελαίων σε ένα γάμο, πόσο κοστίζει ένα ευχέλαιο, ένα μνημόσυνο, το διάβασμα των ονομάτων, ένα ρημαδοκερί…και όλα μαύρα…υπέρ πίστεως..

    Αντί να μας δίνει λοιπόν μαθήματα ας κάνει κάτι για τον τόπο του..για το πλήρωμά του όπως το ονομάζει..

    -Ας πουλήσει τις μετοχές που έχει και ας δώσει τα λεφτά με άτοκα δάνεια σε ανθρώπους που τα χρειάζονται.
    -Ας πουλήσει μέρος από την ακίνητη περιουσία και να δώσει τα λεφτά στους ανθρώπους που όπως λέει συνωστίζονται στα συσσίτια, να ξεπληρώσουν τα δάνεια τους, να φτιάξουν μια επιχείρηση, να σώσουν τα σπίτια τους, να σπουδάσουν τα παιδιά τους.
    -Ας πληρώσει μόνη της η εκκλησία τους μισθωτούς της…Ίσως έτσι να γίνει και πιο παραγωγική και να ανταποκρίνεται περισσότερο στα καλέσματα του πληρώματός της και να απαλλάξει το δημόσιο από αυτό το φορτίο.
    -Να γίνεται με ελάχιστη αμοιβή η εκτέλεση των μυστηρίων…εξάλλου αυτός είναι και ένας από τους ρόλους της…
    -Έκδοση αποδείξεων και απόδοση των φόρων στα ταμεία του κράτους.

    Αυτά περιμένω αυτή τη στιγμή από την εκκλησία…αν δεν μπορεί να τα κάνει, τέτοιου είδους χαρτιά θα τα χρησιμοποιώ όταν αφοδεύω. Ευχαριστώ

    Like

    1. Αμα καποιος ειναι αρνητικος απέναντι στην Εκκλησία παντα θα βλεπει αυτά που θέλει να δεί και μαλιστα σαν αντανακλαση της εσωτερικής κατάστασής του (που συνηθως ειναι ταραχωδης). Ιδια περίπτωση με τους εβραίους, που όταν ο Χριστός γιάτρευε παράλητους και κατακειτους, αυτοί εξοργίζονταν γιατί το έκανε ημέρα Σάββατο.
      Το μελημα σας ειναι να φατε τα οποια χρηματα εχει η Εκκλησία, όπως φαγατε και τα χρηματα του κρατους (με λαμογιες πολιτικών και πολιτών στο μετρο που αναλογει στον καθενα). Τα χρήματα αυτά ομως προέρχονται απο ΔΩΡΕΕΣ πιστών και δεν θα σας κανουμε τη χαρι. Οι Ι.Ναοι και τα Μοναστήρια κτιζονται και συντηρούνται με δωρεες απλών ανθρώπων. Απο τη στιγμη που καποιος δεν εχει δωσει δεκαρα σε ερανο για την εκκλησία δεν δικαιουται να μιλα. Τουλαχιστον να εχετε την αντικειμενικοτητα να αναγνωρισετε τις οποιες αλήθειες και σωστά πραγματα λεει το κειμενο που διαβαστηκε στους Ι.Ναούς, αλλά και το ΤΕΡΑΣΤΙΟ φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας. Υποκριτες και κριτές των παντων που νομιζετε οτι τα ξερετε ολα και εχετε αποψη για ολα.

      Like

      1. Συμφωνῶ ΙΜ,
        ἡ ἐπιστολὴ μὲ ἱκανοποίησε.
        Τὴν ἀκίνητη περιουσία πού ἔχουν,ὅση ἔχουν,θέλουν νὰ τὴν βάλουν στὸ χέρι τὰ πολιτικὰ λαμόγια.
        Ἰδίως τὶς μεγάλες ἐκτάσεις γιὰ νὰ ξεπηδήξουν πολυτελεῖς κατασκεύες καὶ ἄλλα τινά.
        Ὄχι,καλλίτερα στὴν Ἐκκλησία παρὰ στὰ λαμόγια.

        Like

      2. ΕΓΩ ΛΕΩ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
        ΠΟΥ ΑΝΗΚΕ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ,ΣΤΟΥΣ
        ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΚΛΕΨΑΝ,ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΗΒΑΣΑΝ ΣΤΟΥΣ ΤΟΤΕ ΠΑΠΑΔΕΣ !!!

        Υ.Γ.1:ΕΥΤΗΧΩΣ ΠΟΥ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ,ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ
        ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΥΠΟΚΗΨΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ,ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ
        ΠΡΙΝ 2 ΜΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΕΚΔΗΚΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΜΙΣΟ ΟΛΥΜΠΟ !!!!!!!

        Υ.Γ.2:ΕΥΤΗΧΩΣ ΠΟΥ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ,ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ
        ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΥΠΟΚΗΨΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΜΙΑ
        ΠΡΙΝ 2 ΧΡΟΝΙΑ,ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΔΙΕΚΔΗΚΙΥΣΑΝ ΤΟ ΜΙΣΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΑΤΤΙΚΗΣ !!!!!!

        ΕΥΤΗΧΩΣ !!!!!!

        ΕΛΛΑΣ ΔΙΑΣ ΗΡΑ !!!!!!

        Like

    2. Σε αντίθεση με αυτούς που λένε φανταστικές και τρελές ιστορίες για την εκκλησία, με πληροφορίες από το πουθενά, εμείς γνωρίζουμε τι κάνει κάθε ιερέας, που ξοδεύονται τα χρήματα και τι έργο κάνει.γιατί πάμε στην εκκλησία και τα βλέπουμε-συμμετέχουμε.

      Πρώτα πρέπει να δούμε τι έκανε το κράτος και οι πολίτες με την εκκλησιαστική περιουσία στο παρελθόν, π.χ. μετά την μικρασιατική καταστροφή το κράτος απαλλοτρίωσε και μοίρασε εκκλησιαστική περιουσία, έπειτα συμμορίες ντόπιων κυνηγούσαν πρόσφυγες του Πόντου και της Σμύρνης για να τους κλέψουν την εκκλησιαστική περιουσία που πήραν.
      Για τις παράνομες απαλλοτριώσεις της εκκλησιαστικής περιουσίας πληρώνονται οι ιερείς.
      Αν η εκκλησία πουλήσει τα πάντα και τα δώσει στους φτωχούς πως θα κάνει έργο τον επόμενο χρόνο; Θα της δώσεις εσύ χρήματα;

      Από την άλλη οι μουφτήδες γιατί πληρώνονται από το κράτος; Για την συνεισφορά τους στον αγώνα του 1821 ή του 1922; Ὴ τους έγινε απαλλοτρίωση περιουσίας;
      Η εκκλησία έχει περιουσία στην Τουρκία, αν σου δώσουν χωράφι στην τουρκία θα πας να το καλλιεργήσεις;

      Like

      1. ΜΑΥΡΗ ΕΙΝΑΙ Η ΝΥΧΤΑ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ,
        ΜΑΥΡΗ ΣΑΝ ΚΑΛΙΑΚΟΥΔΑ !!!

        ΕΛΛΑΣ ΔΙΑΣ ΗΡΑ !!!!!!

        Like

      2. η εκκλησία ως έννοια, είναι ιερή, οι αντιπρόσωποι με τα αξιώματα είναι το μεγάλο της πρόβλημα

        Like

      3. ΚΑΙ ΕΛΛΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ
        ΙΕΡΗ,ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΧΕΣΜΕΝΗ !!!!!!

        ΕΛΛΑΣ ΔΙΑΣ ΗΡΑ !!!!!!

        Like

  4. NA ANAΛΑΒΕΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ, Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΓΝΗΣΙΟ ΑΝΤΙΝΕΟΤΑΞΙΚΟ,ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΛΟΓΟ,ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ ΚΟΛΥΜΠΗΘΡΟΞΥΛΟ!

    Like

  5. αρκετά καλό το κείμενο, σαφώς καλύτερο από τα συνήθη. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να είναι κακό, αφού ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος ήταν εναντίον του, αλλά μειοψήφησε στη σύνοδο.

    Like

  6. Όση ζημιά κάνανε οι πολιτικοί μας στην Ελληνική κοινωνία με τις λαμογιές και την ανικανότητά τους, άλλη τόση κάνανε και οι..ποιμένες της εκκλησίας με τα σκανδαλά και την αμορφωσιά τους!
    Κατηγορούνται οι πλιτικοί για τον ξύλινο λόγο τους. Εμ αυτοί που μας θεωρούν σχεδόν πρόβατα, μιας και αυτοαποκαλούνται “ποιμένες” μας, τι είδους λόγο έχουν;
    Όταν αποφασίσουν να ζητήσουν συγνώμη για τα διαχρονικά τους αμαρτήματα: τις καταστροφές των μνημείων του ελληνικού πολιτισμού που προκαλέσανε,τις διώξεις στην αρχαιότητα όσων εστερνιζόταν θεωρίες του Επίκουρου για μιά έντιμη δημοκρατική κοινωνία,τον φανατισμό που ενσπείρανε στα μέλη των παραθρησκευτικών οργανώσεων, τότε με χαρά να ακούσουμε τι έχουν να πούν..

    Like

    1. Μποῦρδες!
      Βλέπεις ὁ,τι θέλεις νὰ δῆς,Τὰ καλὰ τὰ ἀφήνεις,δὲν σὲ συμφέρει καὶ γυρνᾶς καὶ 1700 χρόνια πίσω γιὰ νὰ μᾶς πείσης.
      Νὰ σοῦ ζητήσουν συγγνώμη γιατὶ ἆρά γε;
      Ξεχνᾶς ὅτι αὐτοί ποὺ ἔκαναν τὶς ἀσχήμιες αὐτὲς,ἦταν οἱ πρῶτοι χριστιανοὶ πού ἦταν ὅλοι ἰουδαῖοι στὸ γένος;
      Αὐτὴ τὴν λεπτομέρεια γιατὶ τὴν ἀποσιωπᾶτε;
      Ἔλεος πιὰ βαρεθήκαμε νὰ διαβάζουμε τὶς προσπάθειες κατεδαφίσεως τῆς Ὀρθοδοξίας μὲ τὶς κακοὴθειὲς σας,λὲς καὶ ἐμεῖς δὲν ψάξαμε γιὰ νὰ βροῦμε τὶ στὸν διάβολο ἔγινε τοὺς πρώτους χριστιανικοὺς αἰῶνες.
      Γιὰ ὅ,τι ἔγινε στὸν Μεσαίωνα ἐξηγοῦνται μὲ λογικὴ Μεσαίωνος καὶ ὄχι λογική 21ου αἰῶνα.
      Λέτε ὅτι οἱ ἱερεῖς θεωροῦν ἐμᾶς πρόβατα,ἀλλά νομίζω ὅτι ἐσεῖς νομίζετε πώς ἔχετε νὰ κάνετε ὄχι μόνο μὲ πρόβατα ἀλλά μέ ἠλιθίους.
      Ὅσον ἀφορᾶ τὴν λέξι “ποιμὴν” τὴν μεταφράζεις ὅπως σὲ βολεύει.
      Ποιμὴν εἶναι ὁ Ἡγεμών· ποιμήν λαῶν ἦταν ὁ Ἀχιλεύς,ὁ Ἀγαμέμνων.
      Λὲς νὰ θεωροῦσαν τοὺς Ἀχαιοὺς πρόβατα;

      Like

      1. ΝΙΚΟ,ΕΙΝΑΙ ΞΕΦΤΥΛΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
        ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ !!!

        ΕΛΛΑΣ ΔΙΑΣ ΗΡΑ !!!!!!

        Like

      2. Κώστα,πως εξηγε[ις το γεγονός ότι βρίσκονται θαμένα αγάλματα;
        Θαμένα κανονικά σαν να ήταν άνθρωποι.
        Κάποιοι τα έθαψαν,ποιοι άραγε και γιατί;
        Ασε λιγο την επιφάνεια και δες παραμέσα και παρα κάτω
        Οι πολλοί λάτρευαν και λατρεύουν κι εσύ άλλωστε
        Σε μιά στιγμή και για έναν λόγο δεν αλλάζει η πίστη.
        Αφού αναγκάστηκε ο Θεοδόσιος να κάνει επίσημη θρησκεία την Χριστιανική πάει να πεί ότι αναγκάστηκε
        Από ποιούς;;
        Ε αυτό σου λέει η Κόριννα,
        Τι δεν καταλαβαίνεις;;;
        Ακόμη και για τον Ιουλιανό που μόνο τρία χρόνια τον άφησαν υπάρχουν τα θετικά.

        Like

      3. ΑΣΤΥ,ΚΑΜΙΑ ΑΣΠΙΔΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ
        & ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ !!!

        ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΔΙΑ ΝΑ
        ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ,ΟΜΟΡΦΑ & ΗΣΥΧΑ
        ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΑΚΙ ΤΟΥΣ ΤΑ ΒΡΑΔΙΑ,ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ
        ΕΛΛΑΔΟΣ !!!!!!

        ΕΛΛΑΣ ΔΙΑΣ ΗΡΑ !!!!!!

        Like

      4. +10000000…
        άντε εισαι και Ηπειρωτησα 🙂

        Συμπηρωματικά μονο να πω οτι εγκληματα κατα των Ελλήνων εκαναν πχ και οι Βουλγαροι κατα καιρους,δεν τα έκαναν ομως επειδη ηταν ορθοδοξοι τα εκαναν επειδη ηταν Βουλγαροι…

        Like

      5. Το Χριστιανισμό όταν χτυπάς δυναμώνει. Αν πας να τον καπακώσεις μια φορά, θα πεταχτεί διπλάσιος από αλλού. Η μόνη λύση είναι να τον διαφθείρεις. Αυτό έγινε από τον Θεοδόσιο και ύστερα. Τους δώσανε εξουσία.

        Πιθανώς η Κορίνα να έχει δίκιο στο ότι η ίδεα μπορεί να ήταν ιδουαϊκή.

        Like

      6. Χαρακτηριστικό ότι ήταν εν γνώση των Βυζαντινών του ρόλου που παίζανε οι Ιουδαίοι στη διάλυση του Χριστιανισμού (σιγοντάραν αιρέσεις κ.α) οταν ο Τσιμισκής ατένιζε από την ανακαταλημένη Αντιόχεια τους Αγιους Τόπους δεν ακολούθησε τη γνώμη ορισμένων στρατηγών για ανακατάλυψη της Ιερουσαλήμ ενώ μπορούσε να το κάνει.

        Δε τους ήθελε στα πόδια του να ανακατεύονται αυτούς.

        Like

      7. “….ἐσεῖς νομίζετε πώς ἔχετε νὰ κάνετε ὄχι μόνο μὲ πρόβατα ἀλλά μέ ἠλιθίους….”

        Αν κρίνεις από τη παρούσα πολιτική συγκυρία της Τροικανικής κατοχής, είναι λογικό να μας θεωρούν ηλίθιους.

        Κάνε λίγο αυτοκριτική και εσύ.

        Like

    2. Καλή μου Κόριννα, κανένας δεν σε θεωρεί ηλίθια! Βυθισμένη στην θρησκευτική σου έκσταση δεν έμαθες να διαβάζεις. Για ξαναδιάβασε το κείμενό μου.Το διαχρονικά σημαίνει ότι γυρίζω απλώς 1700 χρόνια πίσω; Ο έκδηλος ρατσισμός σου εναντίον των Ιουδαίων, βλέπεις να ταιριάζει με την αγάπη που μας δίδαξε ο Ιουδαίος Χριστούλης μας; Βέβαια, δεν περιμένω να μου σχολιάσεις τις αθλιότητες του παπαδαριού εναντίον του Επίκουρου. Από τον χυδαίο τρόπο που εκφράζεσαι πιστεύω ότι ο Επίκουρος δεν θα ήταν ποτέ μέσα στο πεδίο ενδιαφερόντων σου..

      Like

  7. αυτά να πάτε να τα πείτε αλλού… Στο Δία και την Ήρα (κυριε 12-θεε)… Αλλά να πάτε να τους βρήτε! όχι από δω..

    Like

➤ Σχολιάστε Ελεύθερα :

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s