olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας.

Η Ιερά Αγελάς της κατά παραγγελίαν Ιστορικής Διαστρέβλωσης

Posted by olympiada on July 31, 2009

carrey1

Θα πρέπει κάποτε σε αυτή τη χώρα να κατανοήσουμε ότι η Αλήθεια όχι μόνο είναι το πρέπον αλλά και το εφαλτήριο βελτίωσης.

Όταν λοιπόν σπεύσαμε να στηλιτεύσουμε το περίφημο “φοιτητικό” βίντεο του Γαβρά, πολλοί βγήκαν και μας βάφτισαν “σκοταδιστές”, ρασοφορολάτρες και άλλα γραφικά. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις μας βαφτίζουν “παγανιστές”, νεο ειδωλολάτρες και άλλες όμορφες σύνθετες λέξεις που η Αειφόρος Ελληνική γλώσσα δημιουργεί αφειδώς.

Όχι φίλοι. Την αλήθεια ψάχνουμε με υποκειμενικότητα και αδυναμίες αλλά χωρίς ιδιοτέλεια. Οι καταστροφές που προξένησε η νέα εξουσιαστική θρησκεία στην Ελλάδα είναι αναμφισβήτητες. Έχουμε άπειρα αφιερώματα και στοιχεία επ’ αυτού. Παρ’ όλα αυτά, δια πυρός και σιδήρου ή μη, ο ίδιος λαός σήμερα ασπάζεται την Ορθοδοξία. Ο ίδιος λαός που με την διαχρονική του επαφή με το Θείον έφτιαχνε ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΑΟΥΣ όπως ο Παρθενών, ο ίδιος συνεχίζει να φτιάχνει Αγίες Σοφίες για να τιμήσουν ταυτόσημες Έννοιες.

Άρα αυτός ο λαός είναι ο μόνος αρμόδιος για την αναζήτηση και την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας. Αυτός ο λαός που αντιστάθηκε σε Οθωμανούς, Γερμανούς και κάθε καρυδιάς καρύδι. Συζήτηση με ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια για την ιστορική δικαιοσύνη και την Ευδοκίμηση της κοινωνίας. ΟΧΙ ο κάθε Λουδοβίκος που ζει πλουσιοπάροχα και σπεύδει σαν καλός μισθοφόρος να εξυπηρετήσει τα αφεντικά του.

Όσοι λοιπόν έσπευσαν να παρέμβουν στα άρθρα μας θεωρώντας τον Γαβρά Ιερά Αγελάδα, ας δουν τα στοιχεία του Antinews βάσει του “Οδηγού” εκείνης της εποχής πάνω στον οποίο στηρίχθηκαν οι μετέπειτα μελετητές. Τον “οδηγό” που οι Βρετανοί θέλουν να θάψουν και να βάλουν στη θέση του τον κάθε κύριο Γαβρα με τις καρικατούρες του για να μας πείσουν ότι ο Έλγιν εντέλει ήταν ευεργέτης και έσωσε τα μάρματα από τους “βάρβαρους Έλληνες”.

Και όμως ο Κώστας Γαβράς έκανε λάθος (;) . Η περιβόητη σκηνή που κόπηκε από το φιλμάκι του δείχνει κάποια μαυροντυμένα ανθρωπάκια να γκρεμίζουν το άγαλμα της Αθηνάς από το δυτικό αέτωμα της εισόδου του Παρθενώνα γύρω στο 500 μχ. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι τα μαυροντυμένα ανθρωπάκια είναι «ρασοφόροι ζηλωτές».

Να όμως που ατύχησε, διότι διασώζεται γραφική απεικόνιση του Παρθενώνα από το ζωγράφο Ζακ Κάρρευ (J. Carrey) από το 1674 κατά παραγγελία του τότε Γάλλου πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη De Nointel. Το σχέδιο εμφανίζει το άγαλμα της Αθηνάς στη θέση του και το αέτωμα σχεδόν ακέραιο. Άλλωστε ολόκληρος ο Παρθενώνας διατηρείτο ακέραιος τότε και ο Γάλλος πρέσβης τον περιέγραψε ως «θαύμα θαυμάτων».  Δεκατρία χρόνια αργότερα τον κατέστρεψε ο Μοροζίνι

Διαβάζουμε στο http://users.thess.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/parthenonas/D.ae/d.ae.htm

 Το δυτικό αέτωμα σωζόταν σχεδόν ακέραιο μέχρι το 1674, χρονολογία που το σχεδίασε ο J. Carrey. Μετά την έκρηξη της οβίδας του Μοροζίνι και μέχρι την αρπαγή των γλυπτών από τον Έλγιν αρκετά αγάλματα κομματιάστηκαν. Ο Έλγιν αφαίρεσε τα περισσότερα αγάλματα και άφησε το σύμπλεγμα του Κέκροπα με την Πάνδροσο και την Καλλιρρόη. Ο Ιλισός, δύο κομμάτια από δύο γυναικείες μορφές και κάποια θραύσματα από τα πρόσωπα των αλόγων είχαν ήδη πέσει και βρέθηκαν αργότερα κατά τη διάρκεια των ανασκαφών.

Το σχέδιο του Carrey

dy_Carrey

Υποθέτουμε ότι το αέτωμα ήταν κάπως έτσι:

dytiko2

Η διάταξη των σωζόμενων μορφών από τα αριστερά προς τα δεξιά είναι η εξής: Κηφισός, Κέκρωψ – Πάνδροσος, Ερμής, Αθηνά, Ποσειδών, Αθηνά, Ίρις, Αμφιτρίτη, Ωρείθυια, δύο γυναικείες μορφές, Ιλισός, Καλλιρόη.

 Για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία, ο Maxime Collignon, καθηγητής Αρχαιολογία στον Πανεπιστήμιο της Σορβόννης γράφει ότι τα σχέδια του Κάρρευ έχουν μεγάλη αξία για την αποκατάσταση των γλυπτών του Παρθενώνα.  «Ο Παρθενώνας διατηρείτο σχεδόν ακέραιος όταν ο βενετικός στρατός του Μοροζίνι και του Konigsmark πολιόρκησαν την Ακρόπολη  (1687)….» (http://www.oldandsold.com/articles11/culture-25.shtml)

Τα ίδια επιβεβαιώνει και το εγκυρότατο  JSTOR http://www.jstor.org/pss/624555

 Σημειώνουμε τέλος ότι με μια απλή έρευνα στο Διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι ιστορικοί και Αρχαιολόγοι χρησιμοποιούν ως σημείο αναφοράς τα σχέδια του Κάρρευ.

 Δείτε πάλι και το φιλμάκι http://www.youtube.com/watch?v=1rFgq7MsRe8&feature=related

27 Responses to “Η Ιερά Αγελάς της κατά παραγγελίαν Ιστορικής Διαστρέβλωσης”

  1. Στέλνω αυτό το μήνυμα για να μη νομίζεις ότι επειδή καλοκαίριασε, χάθηκα σε τίποτε εξωτικές παραλίες και δεν σε διαβάζω!

    Εδώ είμαι, στην υποβαθμισμένη πλέον συνοικία της πρωτεύουσας, στο δυαράκι του ισογείου. Ζέστη και μπόχα. Βλέπω και ακούω. Όλοι και όλα συμφωνούν. Η λογική πεθαίνει, η αλήθεια πεθαίνει, η δικαιοσύνη πεθαίνει, η Ελλάδα πεθαίνει. Μετά από κάθε είδηση, στοιχείο, γεγονός που το επιβεβαιώνει όμως, εγώ αισθάνομαι πιο δυνατός. Και παλεύω καλύτερα και αποτελεσματικότερα από πριν!

    Θα το ‘γραφα σαν σύντομη ανάρτηση στο δικό μου μπλογκ, αλλά δεν ξέρω πως μου ‘ρθε και το αφήνω ως σχόλιο εδώ! Μπορεί να το δημοσιεύσω, αφού το αυξήσω (γνωστός σεντονάς του λόγου μου).

    Θα σε ανακήρυσσα μπλόγκερ της χρονιάς (ή και της δεκαετίας) κι ας μη σε ξέρω προσωπικά, αλλά υποψιάζομαι ότι σιχαίνεσαι τους επαίνους, τους τίτλους κτλ όπως κι εγώ. Γι αυτό σου στέλνω απλώς χαιρετίσματα και μια ευχή: να ‘σαι καλά και να γράφεις!

    Like

  2. koykoyzelis said

    ριξτε μια ματιά και εδώ: http://www.oodegr.com/oode/epitheseis/gavras_1.htm

    Like

  3. Χριστοφοράκος said

    Αυτοί που κραύγαζαν υπέρ του “αγωνιστή” γαβρά πως πρέπει να νιώθουν μετά απ’ αυτό το φιάσκο;

    Like

  4. olympiada said

    Αριστείδη, κάθε άνθρωπος λειτουργεί ορμώμενος από κίνητρα που καταλήγουν σε μια συναισθηματική ανταπόδοση. Ακόμη και ο φαινομενικά φιλοχρήματος στην ουσία πληρώνει συναισθηματικές ανάγκες ή προσδοκίες. Επί παραδείγματι, μπορεί ένα ποσό χρημάτων να το δωρίσεις για να δώσεις ευτυχία σε άλλους. Στον αντίποδα, μπορεί να κατέχεις ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό αλλά να το διαθέσεις κάπου για λόγους υγείας (“να στα φαν οι γιατροί” που λέει και η γνωστή ευχή). Σε αυτή την περίπτωση, είναι εμφανής η συναισθηματική ανταμοιβή παρότι θεωρητικά ο δεύτερος ήταν πλουσιότερος.
    Το σχόλιο σου λοιπόν μας έδωσε τέτοια συναισθηματική πληρότητα που στ’ αλήθεια δεν ξέρουμε πόσα “αργύρια” θα χρειαζόντουσαν για να την επιτύχουμε. Ένα ευχαριστώ είναι λίγο, αλλά είναι η μόνη ανταπόδοση γι’ αυτό που μας προσέφερες.

    Like

  5. Η μετατροπή δηλαδή του Παρθενώνα σε χριστιανικό ναό (και μόνο αυτό το γεγονός αρκεί για να καταλάβουμε πως ακριβώς «προστάτευαν» οι χριατιανοί τα αρχαιοελληνικά μνημεία -όταν δεν τα κατεδάφιζαν-), έγινε χωρίς καμμία παρέμβαση. Αυτό θέλετε να πείτε; Και ήρθε ξαφνικά ο Μοροζίνι και κατέστρεψε τον «άθικτο» Παρθενώνα, έτσι; Μια χαρά σας βρίσκω… (επίσης, εκείνα τα μάρμαρα που υπάρχουν «εντοιχισμένα» σε διάφορες εκκλησιές στα πέριξ της Ακροπόλεως, θα πρέπει ως δια μαγείας να αλλαξοπίστησαν και αποκολλήθηκαν μόνα τους από την Ακρόπολη, έτσι;).

    Ακόμα και η «αντικειμενικότατη» ΟΟΔΕ τα «μασάει» με «ίσως» και «πιθανόν» κι έρχεται ξαφνικά το «Αντί» για να γίνει βασιλικότερο του βασιλέως. Α ρε τι κάνει η ρουφιάνα, η κρατική διαφήμιση.

    Σε σχέση με τον Γαβρά (που δεν είμαι «φαν» του), νομίζω ότι βλέπετε το δένδρο και χάνετε το δάσος. Γιατί το όποιο (χρονολογικό) λάθος του Γαβρά δεν ακυρώνει την όποια ιστορική πραγματικότητα –> http://www.pare-dose.net/blog/?p=2748 (σ.σ: για να μην ξεχνιόμαστε).

    Like

    • Αμφικτύων said

      Συμφωνώ απολύτως!

      Like

    • Αμφικτύων said

      Συμφωνώ απολύτως!

      Like

      • olympiada said

        Κανείς δεν διαφώνησε σε αυτό, το έχουμε ξεκαθαρίσει. Η ιστορική και φιλοσοφική προσέγγιση για αυτό το θέμα είναι σε εξέλιξη, με μια ομως διαφορά: Δικαίωμα γνώμης έχουν μόνο όσοι ενδιαφέρονται ανιδιοτελώς για την αλήθεια και το σύνολο. Ούτε Λουδοβίκοι ούτε πληρωμένοι μισθοφόροι του διχασμού. Που ήταν η Δαμανάκη και ο Γαβρας οταν στηλιτεύαμε το ναζιστικό καθεστώς του Γκρουέφσκι; Όταν αγωνιζόμαστε για τον Βάσκο; Για την ιστορική αλήθεια περί Μακεδονίας;Για τη γλώσσα;
        Η αλήθεια βλέπετε δεν έχει ούτε κόμμα ούτε Θρησκεία και οπωσδήποτε δεν είαι τόσο επικερδής όσο η ψευδολογία και η μαυραγορά.

        Like

  6. Maximos said

    Ο κύριος Γαβράς ακολούθησε κατά γράμμα την ρήση από το Χολιγουντιανό φιλμ : Ο άνθρωπος που σκότωσε τον Λίμπερτυ Βάλανς, «when the legend becomes fact print the legend (Όταν ο θρύλος γίνεται γεγονός τύπωσε τον θρύλο). Δεν ήξερε! Γιατί δεν ρώταγε. Απλά και αβασάνιστα ακολουθησε την παραδειγματική αλήθεια του φραγκοφορεμένου κρατιδίου που ακούει στο όνομα “Ελλάς” που δεν θέλει να ξέρει τίποτα για την Ελληνική Αυτοκρατορία της Ανατολής, το λεγόμενο Βυζάντιο, ώστε να μπορέσει να γίνει δεκτό στην Ευρώπη του Καρλομάγνου.

    Φιλάρεσκα πιστεύει ότι το φιλμάκι αναφέρεται σε ιστορικά γεγονότα. Ποια ιστορικά γεγονότα; Την εποχή εκείνη δεν υπήρχαν Ορθόδοξοι παπάδες ή καλόγεροι άλλα χριστιανοί. Είναι ιστορικό γεγονός ότι οι χριστιανοί κατέστρεψαν μνημεία της αρχαίας θρησκείας. Αυτή είναι η μοίρα όλων των παλιών θρησκειών όταν συγκρούονται με τις νέες και όχι το χαρακτηριστικό της Ορθοδοξίας όπως αφήνει τα εννοηθεί. Τον Μεσαίωνα η Καθολική εκκλησία με φωτιά κα μαρτύρια εξάλειψε από τις περιοχές που εξασκούσε εξουσία κάθε έκφραση παλιάς λατρείας στέλνοντας στην πυρά με την κατηγορία της μαγείας όποιον τόλμαγε να της εναντιωθεί. Στην Αμερική μετά την σφαγή στο Wounded Knee απαγορεύτηκε δια νόμου στους ινδιάνους να εξασκούν τις λατρευτικές τους τελετουργίες και όλα τα ιερά σκεύη τους κατασχέθηκαν και πήγαν για τα μουσεία. Στην Ρωσία ο κομμουνισμός, μία αίρεση του δυτικού προτύπου όπως τον είχε αποκαλέσει ο Άρνολντ Τόυνμπη κατέστρεψε εκκλησιές μοναστήρια για να κάνει χώρο στην δικιά του δοξασία. Σήμερα στην εποχή των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων» βλέπουμε εκκλησιές να γίνονται στάβλοι ή να τινάζονται στον αέρα γιατί η φυσική παρουσία τους ενοχλεί τα καινούργια αφεντικά.

    Οχι ομως ο Παρθενώνας στον οποίον αναφέρεται το φιλμάκι του. Όσον αφορά τον Παρθενώνα, το μνημείο του Περικλέους, ο κύριος Γαβράς πλανάται. Η πλάνη είναι ανθρώπινη ατέλεια του νου, η εσκεμμένη πλάνη είναι κατακριτέα και φανερώνει ιδιοτέλεια συμφέροντος. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πλανήθηκε και έκανε λάθος. Σκηνοθέτης είναι όχι ιστορικός. Ότι του είπαν έφτιαξε.

    Αναφέρεται απαξιωτικά στο «δόγμα της εκκλησίας». Μα αυτό το δόγμα πήρε τον Παρθενώνα από έναν απλό ναό της πόλης του Περικλή τον συντήρησε και τον εκτόξευσε στο διεθνές στερέωμα μετατρέποντάς τον με ελάχιστες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις σε Χριστιανική εκκλησία, ακόμη και τα βάθρα των Ολυμπίων Θεών έμειναν στην θέση τους ανέπαφα. Ο Παρθενώνας από την στιγμή που έγινε Εκκλησία, αφιερωμένη στην Παναγία την Αθηνιώτισσα, έγινε τόπος προσκυνήματος και λατρείας το ίδιο σημαντικός όσο η Κωνσταντινούπολη και η Ιερουσαλήμ. Ο Παρθενώνας δεν ήταν παρά ένας από τους πολλούς ναούς της κλασσικής Αθήνας. Ο Βυζαντινός Παρθενώνας, ο Χριστιανικός Παρθενώνας απέκτησε την σημασία και τους συμβολισμούς που διατηρεί μέχρι σήμερα. Το σύγχρονο θέμα του “φωτός” που εκπέμπει ο ναός είναι Βυζαντινό θαύμα που δεν έχει καμία σχέση με την αρχαιότητα.

    Αντί όμως να κάνει δηλώσεις και να δογματίζει διεκδικώντας το παπικό αλάθητο ας διαβάσει το βιβλίο του Anthony Kaldellis, The Christian Parthenon, Classisism and Pilgrimage in Byzantine Athens, Cambridge University Press , 2009. Αφού το διαβάσει θα πρέπει να ζητήσει συγγνώμη για τις απρεπείς και αμετροεπείς δηλώσεις του . Εκτός βέβαια αν το κομμάτι στο φιλμάκι δεν είναι προϊόν λάθους ή πλάνης αλλά εσκεμμένη διαστρέβλωσης που εξυπηρετεί. Στην δεύτερη περίπτωση να είναι σίγουρος δεν θα έχει την τύχη της Hanna K(κλικ).
    Γι αυτόν που θα ήθελε να διαβάσει!
    Byzantine Athens and the Parthenos “a Forgotten History”
    A Heretical (Orthodox) History of Parthenon

    Like

  7. Όπως εγώ έτσι και άλλοι Bloggers και οχι μονο παρασυρθήκαμε απο την ιστορική μας άγνοια περι της ιστορίας του Παρθενώνα. Αυτό οφείλουμε και να το παραδεκτούμε όλοι αναφορικά με το Video του Κώστα Γαβρά αν θέλουμε να ειμαστε έντιμοι και τίμιοι και έναντι της ιστορικής πραγματικότητας αλλά και του Μνημείου. Σαφέστατα και οι πρώτοι Χριστιανοί γκρέμισαν Ναούς, ειναι ιστορικά τεκμηριωμένο . Σαφέστατα και οι πιστοί στην Αρχαία Θρησκεία με Αυτοκρατορικά διατάγματα διώχθησαν και κυνηγήθηκαν με ακραίο τρόπο και μεθόδους. Αυτή ειναι απλά η ιστορική αλήθεια. Όπως επίσης αλήθεια ειναι πως κάθε νέα θρησκεία επιβάλλεται της Παλαιάς. Όμως… Οφείλουμε να παραδεκτούμε πως ΕΔΩ παραπλανηθήκαμε, βιαστήκαμε και ΚΑΝΑΜΕ ΛΑΘΟΣ… Ο Κύριος Γαβράς και ο εκάστοτε σκηνοθέτης οφείλει πρωτού δημιουργήσει ενα Video που οταν το πρωτοείδα κυριολεκτικά με σόκαρε και μου δημιούργησε επιπλέον αντιχριστιανικά αντανακλαστικά να μελετάνε πολύ προσεκτικά τις γραφές και την ιστορική αλήθεια…! Είναι τραγικό σε εποχές που πρέπει να ειμαστε ολοι ενωμένοι να ασχολούμαστε με διχαστικα ζητήματα και ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕ θρησκευτικού περιεχομένου ….

    Ενα μπράβο και στο Site http://www.Olympia.gr που υπερασπίστηκε την αλήθεια μέχρι τέλους!

    Να είστε καλά !

    Like

  8. Όπως εγώ έτσι και άλλοι Bloggers και οχι μονο παρασυρθήκαμε απο την ιστορική μας άγνοια περι της ιστορίας του Παρθενώνα. Αυτό οφείλουμε και να το παραδεκτούμε όλοι αναφορικά με το Video του Κώστα Γαβρά αν θέλουμε να ειμαστε έντιμοι και τίμιοι και έναντι της ιστορικής πραγματικότητας αλλά και του Μνημείου. Σαφέστατα και οι πρώτοι Χριστιανοί γκρέμισαν Ναούς, ειναι ιστορικά τεκμηριωμένο . Σαφέστατα και οι πιστοί στην Αρχαία Θρησκεία με Αυτοκρατορικά διατάγματα διώχθησαν και κυνηγήθηκαν με ακραίο τρόπο και μεθόδους. Αυτή ειναι απλά η ιστορική αλήθεια. Όπως επίσης αλήθεια ειναι πως κάθε νέα θρησκεία επιβάλλεται της Παλαιάς. Όμως… Οφείλουμε να παραδεκτούμε πως ΕΔΩ παραπλανηθήκαμε, βιαστήκαμε και ΚΑΝΑΜΕ ΛΑΘΟΣ… Ο Κύριος Γαβράς και ο εκάστοτε σκηνοθέτης οφείλει πρωτού δημιουργήσει ενα Video που οταν το πρωτοείδα κυριολεκτικά με σόκαρε και μου δημιούργησε επιπλέον αντιχριστιανικά αντανακλαστικά να μελετάνε πολύ προσεκτικά τις γραφές και την ιστορική αλήθεια…! Είναι τραγικό σε εποχές που πρέπει να ειμαστε ολοι ενωμένοι να ασχολούμαστε με διχαστικα ζητήματα και ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕ θρησκευτικού περιεχομένου ….

    Ενα μπράβο και στο Site http://www.Olympia.gr που υπερασπίστηκε την αλήθεια μέχρι τέλους!

    Like

  9. Αμφικτύων said

    ΜΑΝΟΛΗΣ ΚΟΡΡΕΣ

    «Πελεκούσαν τα πρόσωπα στις μετόπες»

    Προ ετών, ο αναστηλωτής του Παρθενώνα Μανόλης Κορρές μετέφερε συζητώντας με τον Κώστα Γαβρά τη βεβαιότητα των αρχαιολόγων, όπως προέκυψε από την επιστημονική παρατήρησή τους, ότι ανθρώπινο χέρι, και των χριστιανών, κατέστρεψε το μνημείο.

    Σημάδι για σκοποβολή είχε γίνει η λεοντοκεφαλή του Παρθενώνα τον 19ο αιώνα. Το 1986, ο Μαν. Κορρές κατά την προσπάθεια καθαίρεσής του Σημάδι για σκοποβολή είχε γίνει η λεοντοκεφαλή του Παρθενώνα τον 19ο αιώνα. Το 1986, ο Μαν. Κορρές κατά την προσπάθεια καθαίρεσής του Ο διεθνούς φήμης Ελληνας σκηνοθέτης συγκέντρωνε τότε το υλικό για την παραγωγή της ταινίας του, που πρόσφατα λογοκρίθηκε.

    «Ολες οι μετόπες του Παρθενώνα βόρειας και δυτικής πλευράς έχουν υποστεί βαριά απολάξευση. Ολες οι κεφαλές των αναγλύφων πελεκήθηκαν άγρια, εκτός της 32ης μετόπης της βόρειας πλευράς γιατί τάχα απεικόνιζε σκηνή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Ολα αυτά τεκμαίρονται επί τη βάσει της παρατήρησης των αρχαιολόγων, γιατί δεν υπάρχει καμία πηγή της εποχής εκείνης που να αναφέρεται σε αυτή την καταστροφή. Οι χριστιανοί πελεκούσαν τα πρόσωπα, αυτό είναι σχεδόν βέβαιο. Από την άλλη πλευρά μετέτρεπαν τους αρχαίους ναούς σε εκκλησίες. Κι αυτή η συνήθειά τους απέβη σωτήρια για μερικά μνημεία, όπως για παράδειγμα για τον ναό του Ηφαίστου στο Θησείο που μετετράπη σε ναό του Αγίου Γεωργίου κι έτσι σώθηκε. Αλλιώς, ενδεχομένως να είχε λιθολογηθεί και να μην είχαμε τίποτα από αυτόν.

    Σε μια εποχή παρακμής σαν κι αυτή του 4ου-5ου αιώνα μετά Χριστόν, δεν υπήρχαν πολλές επιλογές. Περιβάλλον προστασίας των μνημείων δεν υπήρχε. Το αντίθετο θα έλεγα.

    Από την Ακρόπολη στην οδό Φιλελλήνων

    »Αλλά ας αφήσουμε εκείνη την εποχή και ας έρθουμε στον 19ο αιώνα. Το 1827 οι Τούρκοι ανατίναξαν με πυρίτιδα το χορηγικό μνημείο του Θρασύλου, στη νότια Κλιτύ, πάνω από το θέατρο του Διονύσου. Λίγο αργότερα ο Πιτάκκης, ο πρώτος Ελληνας αρχαιολόγος, συγκέντρωσε τα υπολείμματα των μαρμάρων του Θρασυλίου με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει για την αναστήλωσή του. Το 1850 ήταν όλα έτοιμα για να αρχίσει η ανοικοδόμησή του με τα αρχαία μάρμαρα που είχαν συγκεντρωθεί. Εξαιτίας όμως μιας μικρής διακοπής του προγράμματος αυτού λόγω οικονομικών δυσκολιών, τα περισσότερα αρχαία μάρμαρα εκλάπησαν και αφού πελεκήθηκαν απ’όλες τις πλευρές χρησιμοποιήθηκαν στην ανακατασκευή της Ρωσικής Εκκλησίας του Σωτήρα στην οδό Φιλελλήνων. Σήμερα, τα μάρμαρα αυτά αποτελούν βαθμίδες, μαρμαροποδιές, επισκοπικό θρόνο, θωράκια, κιονίσκους αυτής της εκκλησίας.

    Οπως καταλαβαίνετε, και το τεράστιο άγαλμα του Διονύσου που κάποτε έστεκε στην επίστευση του μνημείου του Θρασύλου θα είχε καταστραφεί τελείως αν δεν τύχαινε να το έχει απομακρύνει από εκεί και να το μεταφέρει στο Λονδίνο ο Ελγιν.

    Σκοποβολή στον Παρθενώνα

    »Θα σας πω και κάτι ακόμη, για να δείτε τι εκτίμηση είχαν οι συμπατριώτες μας στον Παρθενώνα κατά τον 19ο αιώνα. Στη δεκαετία του 1860 άρρενες έφηβοι, γιοι αστών Αθηναίων, ανέβαιναν στη γιορτή της Αναστάσεως στην Ακρόπολη και ασκούνταν στη σκοποβολή. Πυροβολούσαν με τα όπλα τους τη λεοντοκεφαλή που είχε απομείνει στη βορειοανατολική γωνία του Παρθενώνα. Τέτοια επίδειξη παλικαριάς. Γι’ αυτό, δεν απορώ για το τι έκαναν οι χριστιανοί τον 4ο και 5ο αιώνα. Ηταν μια εποχή παρακμής. Κι αν θέλετε το βρίσκω ασήμαντο, μπροστά στην καταστροφή που επέβαλε ο Χριστιανισμός για αιώνες στον ελληνικό πολιτισμό. Καταστράφηκε ολοσχερώς το οδικό δίκτυο, ερήμωσαν οι πόλεις, κατέρρευσε η οικονομία, το χρηματοπιστωτικό σύστημα των αρχαίων, καταλύθηκαν τα πάντα. Χάθηκε ένα κολοσσιαίο κεφάλαιο του ελληνικού πολιτισμού μέσα σε δύο αιώνες. Οι επιστήμες σταμάτησαν, όλα όσα είχαν ώς τότε δημιουργηθεί, οι κατακτήσεις της ανθρώπινης σκέψης και φιλοσοφίας, κατέρρευσαν».

    Like

  10. Αμφικτύων said

    Πηγή για το παραπάνω : http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=68731

    Like

  11. Αμφικτύων said

    Με δεδομένο ότι η καταστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα από τους χριστιανούς δεν αναφέρεται στις πηγές, πώς ξέρουμε ότι όντως συνέβη, ρωτήσαμε τον έφορο Ακρόπολης και αναπληρωτή διευθυντή του Μουσείου Αλέξανδρο Μάντη.

    «Το ξέρουμε από την αρχαιολογική παρατήρηση. Η καταστροφή έγινε περί τον 5ο-6ο αιώνα στις βόρειες και δυτικές μετόπες καθώς και στο μέσον του ανατολικού αετώματος. Τις νότιες μετόπες δεν τις πείραξαν καθόλου, γιατί κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι Κένταυροι είχαν έναν ιδιαίτερο συμβολισμό και στη νέα θρησκεία. Η έκρηξη του Μοροζίνι το 1687 εκτίναξε τις μεσαίες μετόπες της νότιας πλευράς που από τότε χάθηκαν. Σε όλα τα εγχειρίδια αναφέρεται ότι για να εξασφαλιστεί φως στην αψίδα της Βασιλικής που κτίστηκε στον Παρθενώνα καταστράφηκαν τα κεντρικά αγάλματα του ανατολικού αετώματος. Στα σχέδια του Κάρεϊ (1674) φαίνεται η τρύπα του ανατολικού αετώματος».

    Πηγή : http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=68734

    Like

    • euclidis said

      Δηλαδή για να καταλάβω! Η βεβήλωση και η λεηλασία δεν μετράνε!! Αν είναι έτσι τοτε ο Πατριάρχης πρέπει να ευχαριστήσει τους Τούρκους που δεν ισοπέδωσαν την Αγιασοφιά!!!
      Από σοφιστίες καλά πάμε…..

      Like

      • olympiada said

        Η ιστορία κάνει πολλούς και αδυσώπητους κύκλους φίλε Ευκλείδη. Απλά είμαστε ενάντια σε “αφορισμούς” ιδιαίτερα όταν προέρχονται από περσόνες που μόνο το συνολικό συμφέρον δεν κοιτάνε. Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή εναντιωθήκαμε στην οπερέτα Γαβρά. ΟΧΙ στα γεγονότα που άλλωστε όταν τα στηλιτεύαμε κάτι Γαβράδες μας κόλλαγαν τις γνωστές ταμπέλες…

        Like

      • euclidis said

        ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ…
        ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

        Like

  12. Αμφικτύων said

    Τρίκλιτη βασιλική στην Ακρόπολη

    Οποιο εγχειρίδιο και αν ανοίξει κανείς για την ιστορία του Παρθενώνα, θα πληροφορηθεί ότι το κτίριο καταστράφηκε για πρώτη φορά από μεγάλη πυρκαγιά.

    Πιθανότατα τον πυρπόλησαν οι Ερουλοι το 267 μ.Χ., όπως και πολλά ακόμη μνημεία της Αθήνας. Τότε έπεσε η στέγη, κάηκε ξυλεία 480 κυβικών μέτρων που την κρατούσε. Κατέρρευσε η μαρμάρινη κεράμωση, βάρους 350 τόνων, τα δύο σκαλιστά γιγάντια θυρώματα βάρους 30 τόνων έγιναν στάχτη και καταστράφηκε η επιφάνεια όλων των φατνωμάτων, των εσωτερικών κιόνων κ.λπ.

    Ο ναός επισκευάστηκε, σύμφωνα με τον Ιω. Τραυλό, κατά τα χρόνια του αυτοκράτορα Ιουλιανού (362-365), που είχε μυηθεί στη νεοπλατωνική φιλοσοφία. Με την επικράτηση του χριστιανισμού ως επίσημης θρησκείας του ρωμαϊκού κράτους επί Θεοδοσίου Α’ (380), πιστεύεται ότι ο Παρθενώνας μετατράπηκε σε τρίκλιτη βασιλική. Υψώθηκαν τοίχοι ανάμεσα στους κίονες, ανοίχτηκαν τρεις είσοδοι από τα δυτικά. Ανατολικά, στο άνοιγμα της αρχαίας εισόδου, έγινε η κόγχη του ιερού βήματος. Τότε, το ανατολικό αέτωμα έχασε τα κεντρικά αγάλματά του που απεικόνιζαν θεούς του Δωδεκάθεου. Ενδεχομένως αυτό να συνέβη για την τοποθέτηση του Σταυρού, δηλαδή για την καθιέρωση της νέας θρησκείας επί της ειδωλολατρικής, ή επίσης για έναν πρακτικό λόγο, για να μπει φως στην αψίδα της εκκλησίας της Παναγίας της Αθηνιώτισσας.

    Αυτό υπολογίζεται από τον Μαν. Κορρέ ότι συνέβη τον 5ο αι. Ισως τότε, ή λίγο πριν, να έγινε η καταστροφή των βόρειων και δυτικών μετοπών. Οι νότιες μετόπες τη γλίτωσαν, γι’ αυτό σώζονται σε καλύτερη κατάσταση όσες διασώθηκαν από την ανατίναξη του μνημείου από τον Μοροζίνι (1687). Τον 14ο αιώνα ο Παρθενώνας στέγασε την εκκλησία των λατίνων Santa Maria de Atene και το 1460, επί Μωάμεθ ΙΙ του Πορθητή, μετατράπηκε σε ισλαμικό τέμενος.

    Η τελευταία πράξη καταστροφής του ναού γράφτηκε το 1802 όταν συνεργείο εργατών του Ελγιν πριόνισε και πήρε το ήμισυ περίπου του γλυπτού διάκοσμού του.

    Πηγή : http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=68733

    Like

  13. Anonymos said

    Εγώ, ώς μέγας ιστοριοκοινωνιολόγος, θά σάς δώσω ΤΗΝ εξήγηση τού γιατί, όλοι εσείς οι περισπούδαστοι παρασιτο-τεμπελχανάδες, έχετε χρόνο γιά νά κόπτεσθε καί ομφαλοσκοπείτε περί τού, ποιός καί πότε ακριβώς έκοψε τό δεξί αρχ…πόδι τού δέκατου τρίτου Ποσειδώνος στό ανατολικομεσημβρινό μισογκρεμισμένο αέτωμα τού Παρθενώνος (ΝΑΟΥ τής Παρθένου, κάτι μού θυμίζει, κάτι μού θυμίζει, οι αιώνες (καί οι κοινωνικές ανάγκες – μύθοι), αντιγράφουν αλλήλους)…..

    ΔΙΟΤΙ, αναστηλώνοντάς τον καί συζητούντες ατερμόνως περί αυτού, προσθέτετε μύξες καί τσιμπάτε τό πόδι τού βρωμο-μωρού, γιά νά κλαίει στήν αγκαλιά τής γύφτισσας ζητιάνας μέ τό τσεμπέρι, η οποία, από τό 1821, επιζεί μέ τίς ελεημοσύνες (Δάνεια – κι’ αγύριστα), τών απανταχού φιλευσπλάχνων – φιλελλήνων, ελεημοσύνες λέγω, πρός κάτι ρεμάλια, πού δηλώνουν απόγονοι ΜΕΡΙΚΩΝ !!! αρχαιοελλήνων, οι οποίοι ΠΡΑΓΜΑΤΙ παρήγαγαν έναν αξεπέραστο, ακόμη καί στίς μέρες μας, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ….

    Αντ’ αυτών, ΔΟΥΛΕΨΤΕ λιγάκι ρέ, μαζευτήτε από τήν καλοπέραση, ισοσκελίστε τό εμπορικό ισοζύγιο τού μπουρδέλλου σας καί πάψτε τή ζητιανιά….

    Like

    • euclidis said

      Το εμπορικό ισοζύγιο ενός μπουρδέλου ισοσκελίζεται όχι με δουλειά αλλά με γ…..
      Γι αυτό μας έχουνε ξεκ…..

      Like

  14. Pertinax said

    Κάποιοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν το “ξεμπρόστιασμα” του Γαβρά αναδημοσιεύοντας όπου μπορούν ένα κείμενο που αποδείκνυε ότι το δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα είχε μείνει σχεδόν άθικτο μέχρι την εποχή του Μοροζίνη.

    Με τη σειρά τους όμως “ξεμπροστιάστηκαν” από τις δημοσιεύσεις της Ελευθεροτυπίας και τις δηλώσεις των αρμόδιων αρχαιολόγων, οι οποίοι μιλούν (όπως και ο Γαβράς, που “ήξερε” γιατί είχε προνοήσει να “ρωτήσει” τους ειδικούς) για το ανατολικό αέτωμα.

    Γιατί λοιπόν, και με ποιο δικαίωμα, λογοκρίθηκε ένα βίντεο που βασίζεται στα όσα λέει η αρχαιολογία;

    Like

    • euclidis said

      Δεν τάμαθες φίλε; Βρέθηκε το χρυσελαφάντινο της θεάς Αθηνάς κάτω από το Ναό! Το είχε φυλάξει ο Ιουστινινός για να μήν το κλέψουν οι βάρβαροι!! Θα εκτίθεται στο μουσείο από τις …32 Αυγούστου.
      ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑΡΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡΑ !!!

      Like

  15. […] ο Μοροζίνι. η συνέχεια και οι αποδείξεις στο https://olympia.gr/2009/07/31/gavras-historical-truth/ που θα στερήσει τη χαρά από τους πρόθυμους Ταλιμπάν […]

    Like

  16. […] Η Ιερά Αγελάς της κατά παραγγελίαν Ιστορικής Διαστρέβ…   […]

    Like

  17. Φ. said

    Μετά το σχόλιο του Pertinax, το οποίο, από ότι έχω διαβάσει εγώ εως τώρα σε ιστολόγια και εφημερίδες, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.. δεν θα έπρεπε να υπάρξει ένα update στο άρθρο πιστεύετε;

    Ανεξαρτήτως του αν το βίντεο του σκηνοθέτα είναι αληθές ή ψευδές, το επιχείρημα περί δυτικού αετώματος θεωρείτε ότι είναι ακόμη αρκετό/ικανό/αληθες για να στηρίξετε εκεί τις όποιες διαφωνίες σας;

    Like

    • Αμφικτύων said

      Μα αγαπητέ μου, χριστιανοί δεν είναι μόνον οι παπάδες, ….είναι και άλλοι… και φυσικά όπως οι παπάδες σφυρίζουν και αυτοί αδιάφορα!
      …Καταλαβαίνεις νομίζω τι θέλω να πω

      Like

  18. WARRIOR said

    αγαπητέ, αν ο γαβράς επιχειρούσε να πουλήσει παρομοιο βίντεο σε οποιαδηποτε πολιτισμενη χωρα θα τον εστελναν στον αγύριστο. Στην Ελλάδα και χεστηκε στο ταληρο και εγινε διδακτωρ ιστοριας (που επισης ΧΕΣΤΗΚΕ για Ελλαδα και ιστορια).

    Like

Σχολιάστε Ελεύθερα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: