Με ανάρτηση του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο μουσικός της ΕΡΤ Ιωάννης Στρατάκης όχι μόνο απαντά σε όσους χρησιμοποίησαν την φωτογραφία του για να επιτεθούν στον Νικόλα Βουλέλη, αλλά καταγγέλει και τα αίσχη στο προεδρικό Μέγαρο. Δεν τους έδωσαν ούτε νερό!
Η ανάρτηση του Ιωάννη Στρατακη:
Νά ποὺ μετὰ ἀπὸ σχεδὸν 50 χρόνια ὑπηρέτης τῆς τέχνης ἔγινα διάσχημος γιὰ μιὰ παντόφλα.
Εἶδες ποὺ τελικὰ κανεὶς δὲν γνωρίζει τὴν τύχη του!
Γιὰ τὰ ψιλὰ γράμματα:
1) Δὲν ὑπῆρξα προσκελκλημένος στὴν ἑορτὴ τῆς ἀποκαταστάσεως
2) Ἦλθα πράγματι ἀπὸ τὴν παραλία ἀπ’ εὐθείας στὴν (ἐργολαβικὴ) ἐργασία μου, μὲ ὁδικὸ ταξίδι 1,5 ὥρας μέσα στὴν ντάλα γιὰ νὰ εἶμαι στὴν ὥρα μου
3) Δὲν θὰ φόραγα τὸ (κατὰ τὰ ἄλλα ὄμορφο) κοστούμι ἐργασίας διότι εἶναι ἀπὸ χονδρὸ χειμερινὸ ὑφασμα καὶ κοντὰ στὰ 60 μου δὲν ἀντέχω καὶ πολὺ τὴν ζέστη καὶ τὴν ὑγρασία. Ἄλλωστε ἂν τὸ φόραγα ἀπὸ πρὶν ἴσως νὰ τσαλακωνόταν ἀπὸ τὸν ἱδρῶτα.
4) Ὅταν φθάσαμε δὲν εἶχε κανεὶς σκεφθεῖ ὅτι μπορεῖ νὰ διψᾶμε. Μετὰ ἀπὸ ὥρα ἔφεραν νερὸ. Δυστυχῶς τὸ ἐναπόθεσαν στὴν νοτιοανατολικὴ πλευρὰ τοῦ κήπου, ἴσως 1+ χιλιόμετρο μακρυὰ ἀπὸ τὰ καμαρίνια τῶν «ἐργατῶν». Ἐκείνη τὴν πορεία πρὸς τὸ νερὀ κατέγραψε ὁ φακὸς, ὥρα ποὺ ὁ κόσμος -πλὴν ἐλαχίστων- δὲν εἶχα ἀκόμη δεχθεῖ ἐπισκέπτες. Θὰ ἔβγαινα νὰ ἀγοράσω νεράκι ἀπ’ ἔξω, ἀλλὰ γιὰ λόγους ἀσφαλείας τὰ ΑΔΤ μας κρατοῦσε ἡ ἀσφάλεια εἰσόδου, ἄρα δὲν μποροῦσα οὔτε νὰ βγῶ οὔτε νὰ ξαναμπῶ.
5) Σήμερα τὸ πρωῒ διαπίστωσα πὼς μοιάζω μὲ γνωστὸ δημοσιογράφο-συντάκτη ἐπίσης γνωστῆς ἐφημερίδας, ποὺ ὁ ἄνθρωπος βρῆκε τὸν μπελά του (ἐκτὸς τὸ δικό μου σοκ)
6) Λυποῦμαι ποὺ ἔγινα ἀφορμὴ γιὰ τὸση ταραχή, δικαιολογημένη μερικῶς ἐὰν κανεὶς δὲν γνωρίζῃ πὼς ἡ φωτογραφία ἐλήφθη ἀρκετὰ πρὶν τὴν ἔναρξι τῆς ἐκδηλώσεως.
7) Λυποῦμαι ἐπίσης ποὺ ἔγινα ἀφορμὴ νὰ χυθῇ τόσο λεκτικὸ δηλητήριο στὸ διαδίκτυο.
8) Μὴν ἀνησυχῇτε ὅμως, τὰ κοστούμια μου εἶναι ὑπεράριθμα καὶ δὲν ὁδηγεῖς μὲ λουστρίνια, ἀλλὰ τὰ φέρνεις μαζί καὶ ντύνεσαι ὅταν πρέπει ὅπως πρέπει.
Ἄ! καὶ κάτι ἄλλο, τὴν Δημοκρατία δὲν τὴν κάνουν τὰ ροῦχα. Ρωτῆστε τὸν Κλεισθένη καὶ τὸν Περικλῆ γιὰ τὸ ποιά μάρκα κοστούμια προτιμοῦσαν. Ἐγὼ εἶμαι πιὸ κοντὰ μὲ τὴν σαγιονάρα… Καὶ ὄχι, δὲν πῆγα νὰ κάνω κάποια πολιτικὴ δήλωσι ἢ πρότασι. Εἶμαι μικρός καὶ ἱκανοποιημένος.
Ιωάννης Στρατάκης: Ο Μουσικός Που Μιλά Αρχαία Ελληνικά Όπως Οι Αρχαίοι Απο το newsnowgr.com
Ο Ιωάννης Στρατάκης παίζει βιόλα στην Εθνική συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Ταυτόχρονα, όμως, είναι μελετητής της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, την οποία διαβάζει αποδίδοντας πιστά την προφορά, τους ήχους και τα σύμβολα.
Η ικανότητά του αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.
Ένα ουσιαστικό ερώτημα που προκύπτει όμως, είναι η περίοδος που αναφέρεται. Άλλη υφή είχε η ελληνική γλώσσα και γραφή στα Ομηρικά χρόνια, και άλλη στην κλασσική περίοδο. Θα μπορούσε να αποδοθεί πιστά μια αρχαία κλασσική τραγωδία, ή κάποιο άλλο κείμενο με αυτή την προφορά;
Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα μας δόθηκε στο MATI GR από τον Κο Στρατάκη σε επικοινωνία μας στο Facebook:
Φυσικά καὶ μπορεῖ νὰ ἀποδωθεῖ ἀρχαία τραγῳδία στὴν προφορὰ αὐτήν· κυρίως διότι τὰ δραματικὰ ἔργα ἔχουν γραφεῖ στὴν ἀττικὴ διάλεκτο, γιὰ τὴν ὁποῖα ἔχομε καὶ τὰ περισσότερα στοιχεῖα προφορᾶς. Ἀλλὰ καὶ τὰ παλαιότερα κείμενα (Ὁμηρικά) κατεγράφησαν σὲ αὐτήν γιὰ «πρώτη» φορά πλήρη Επίσης, απάντησε σε ερώτημα αναγνώστρια μας, για το πως ξέρουμε ότι το Θήτα προφέρονταν ως Ταυ κ.λπ. και η απάντηση του ήταν η εξής:
Τὰ κυριώτερα τεκμήρια βρίσκονται στὰ ἔργα τῶν:
Διονυσίου Ἁλικαρνασσέως («Περὶ Συνθέσεως Ὀνομάτων), Ἡρωδιανοῦ («Περὶ Καθολικῆς Προσῳδίας»)
Πλάτωνος («Κρατύλο») καὶ διάφορα στοιχεῖα σὲ ἄλλους γραμματικούς, μουσικοὺς ἢ ῥήτορες, ὅπως ἐπίσης ἐνίοτε καὶ σὲ ἄσχετα ἔργα ποὺ φέρνουν παραδείγματα.
Ὑπάρχει ἀπὸ τὸ 2007 (ἐπιτέλους) καὶ ἕνα πρῶτο ἔργο περὶ τὴν προφορά, «Ἱστορία τῆς Ἑλληνικῆς Γλώσσας» Α.Φ.Χριστίδη, πολὺ περιεκτικό, ἐκδ. Ἀριστοτελείου Πανεπ. Θεσ/νίκης, ποὺ τὰ ἐκθέτει καὶ ἀναλύει ἐκτενῶς μὲ πλῆθος στοιχείων.
Ἀπὸ τὸ 1974 ἄρχισε νὰ μελετᾷ μουσικὴ (βιολί καὶ βιόλα) στὴν Ἑλλάδα, Ὁλλανδία, Μ.Βρεττανία, Ἰταλία, Γερμανία, Ἑλβετία κ.ἄ.
Τιμήθηκε μὲ τὴν ὑποτροφία «Μουσηγέτης» ἀπὸ τὸν Χ.Λαμπράκη.
Μετὰ τὸ τέλος τῶν σπουδῶν του παρηκολούθησε σεμινάρια μουσικῆς τεχνικῆς καὶ ἑρμηνείας.
Παράλληλα παρηκολούθησε πανεπιστημιακὰ προγράμματα διοίκησης καλλιτεχνικῶν ὀργανισμῶν (Amsterdam, Maastricht) καὶ σεμινάριο ραδιο-τηλεοπτικῆς ἐκφώνησης (Amsterdam).
Ἵδρυσε καὶ διηύθυνε φεστιβὰλ κλασικῆς μουσικῆς (Flevoland, Ὁλλανδίας 2003-2004).
Ἔδωσε ἀμέτρητες συναυλίες ὡς κορυφαῖος μουσικὸς ὀρχήστρας, μουσικὸς δωματίου καὶ σολίστ κυρίως στὸ ἐξωτερικό ὅπου ἔζησε τὰ τελευταῖα 30 χρόνια.
Δίδαξε βιόλα στὴν Μουσικὴ Ἀκαδημία τοῦ Amsterdam/Hilversum.
Συντάκτης τοῦ περιοδικοῦ τύπου τῆς Ἑλληνικῆς Κοινότητος Οὐτρέχτης.
Στὴν Ἑλλάδα ἐπέστρεψε τὸ 2014 ὡς κορυφαῖος βιολιστὴς τῆς Ἐθνικῆς Συμφωνικῆς Ὀρχήστρας τῆς ΕΡΤ, τῆς Καμεράτας ΜΜΑ, τῆς Metropolitan Symphony Orchestra of Athens, μουσικὸς δωματίου καὶ ἐκπαιδευτὴς τῆς Ὀρχήστρας Νέων «ΜΟΥSA» τοῦ ΜΜ Θεσσαλονίκης.
Μετὰ ἀπὸ 25 χρόνια μελέτης τῆς ἀρχαιοελληνικῆς προφορᾶς, ἀπὸ τὸ 2015 ἔχει ἀρχίσει νὰ παρουσιάζει σὲ μορφὴ θεατρικοῦ ἀναλογίου καὶ ὡς ἀκουστικὰ βιβλία κείμενα τῆς ἀρχαιοελληνικῆς γραμματείας.
Διατηρεί την ιστοσελίδα www.podium-arts.com/el/
Ακούστε τον να απαγγέλλει Όμηρο με την αρχαιοελληνική προφορά, κατά προσέγγιση πάντα
Όπως και η Λακεδαιμονίων πολιτεία
MATI GR