www.olympia.gr

Το φιλότιμο μας, θηλιά στον λαιμό τους, όχι στον δικό μας. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ..

Posted by olympiada στο Αυγούστου 18, 2013

Γράφει ο Θεσσαλός

ΜΕΡΟΣ 1ο

Η καταντια της Ελλαδας και ολων των Εθνων πανω στη γη προερχεται απο την

αδυναμια του πολιτευματος της Δημοκρατιας να υφισταται ακλονητη σε ενα συστημα.
Η Δημοκρατια μπαζει και ειναι ακριβως τα αποτελεσματα της αναλυσης του Πλατωνα που

γυμνωσε κατα την πρωτη εγκαθιδρυση της στην πολιτεια των Αθηνων. Τα αποτελεσματα

αυτα στη σημερινη εποχη γιγαντωνονται μεσα απο την εποχη της πληροφοριας. Ποτε

αλλοτε δεν ηταν τοσο ευκολη η χειραγωγηση των μαζων και εν τελει η μετατροπη ή η

παραγωγη μαζων πληθυσμου σε αρρωστο ψηφοφορικο κοινο.
Η Δημοκρατια στην αρχαια Ελλαδα μεγαλουργησε μονο και μονο λογω των

τεχνολογικων οριων της εποχης. Κρατησε ενα επιπεδο στην ηγεσια των Αθηνων μονο και

μονο λογω τεχνικων φραγματων. Για παραδειγμα ενας ηγετης για να αναδειχθει επρεπε

τουλαχιστον να εχει αξιολογη ρητορικη ικανοτητα ωστε να εχει ελπιδα να πεισει

κομματι ενος λαου για τις προθεσεις και τις προτασεις του . Αν υπηρχε στην εποχη

αυτη ενας ΓΑΠ που καταλαθος εφτανε να βγαλει λογο στην Πνυκα θα του κρεμαγανε

κουδουνια κι ας ηταν ο γιος του Περικλη. Το κενο αυτο σημερα το καλυπτει η

δημαγωγια που πρεσβευει η βιομηχανια των ΜΜΕ. Οποιοσδηποτε κυριολεκτικα μπορει να

αναδειχθει οχι απλα ως ηγετης αλλα και ως πλανηταρχης χωρις να εχει καμμια απολυτως

ικανοτητα ουτε καν να βοσκησει μια χουφτα προβατα. Ανικανοι, αναξιοι, απατριδες,

χαμηλοτατου πνευματικου επιπεδου στα ορια αυτιστικου, επιλεγονται με την πιο

τρισαλθια μορφη απαξιωσης της ουσιας της Δημοκρατιας, απο ψηφοφορους που πρωτα

επεξεργαστηκαν στο εργαστηριο της ηλιθιοτητας.
Η Δημοκρατια φτιαχτηκε απο την αναγκη σοφων ανθρωπων να μετακυλισουν απο την

αρρωστια της ολιγαρχιας στην φρεσκαδα της ισοτιμης ατομικης επιλογης για το μελλον

της πατριδας και της οικογενειας τους. Ηταν εφικτη η αναδειξη της ως το ανωτερο

πολιτευμα που εδραιωθηκε ποτε λογω του μηχανισμου της. Ο μηχανισμος εκεινος ως

φυσικη εξελιξη αποδειχτηκε στις μερες μας πολυ λιγος για να ανταγωνιστει αλλους

μηχανισμους που πνιγουν μεσα τους την ευρωστη διαδικασια του δημοκρατικου

πολιτευματος. Το αποτελεσμα ειναι το βιωμα, σε ολους σε ολα τα εθνη στη γη, της

παρακμης, της αναξιοκρατιας, του εξευτελισμου του Ανθρωπου. Το βασικο

χαρακτηριστικο της διαφορας της Δημοκρατιας της αρχαιας Αθηνας, με το σημερινο

ειναι οτι σημερα η Δημοκρατια ειναι το μεσο οχι παροχης ελευθεριας, αλλα στερησης

αυτης. Αν η Δημοκρατια των Αθηνων καποτε ηταν το φως που ανεδειξε ηγετες, σημερα η

Δημοκρατια ειναι το σκοταδι που καλυπτει σκουληκια στην κορυφη της.

Σχετικά με τις διαφημίσεις

41 Σχόλια to “ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ..”

  1. horis na anoixei myti said

    Και γιατί αγαπητέ Θεσσαλέ δε βάζετε τονάκια; Νέα κόλπα είναι αυτά;

    • Θεσσαλος said

      Δε μπορω να κατηγορησω το δαιμονα του τυπογραφειου. Το συνηθιζω οταν γραφω γρηγορα, καθως δεν εχω ενδεδειγμενα δαχτυλα για πληκτρολογιο και πιανο.

      • Nic Nicopoulos said

        (+++)Συνιχισε! Αν ολοι συμφωνουσανε με αυτα που γραφεις δεν θα ειχε και νοημα η γραφη σου διοτι μονο στο χωραφι το χερσο θα παλαιψεις,το αλλο ,το ετοιμο,οδηγας το τρακτερ και πεινεις και φραπε

    • Diogenis B said

      Εσενα Μυτοβουλομενος τα τονακια σε πειραξαν.?
      Δηλαδη αν η τουρτα δεν εχει το κερασακι δεν ειναι ωραια, η δεν τρωγεται.???

      • Nic Nicopoulos said

        «Μυτοβουλομενος»! Καλο.Που το βρηκες;

      • Diogenis B said

        Αγαπητε φιλε Nic Nikopoulos εχουμαι την πιο πλουσια (σε λεξιλογιο) και υπεροχη (σε εκφραση),! γλωσσα στον πλανητη,! δεν ηταν καθολου δυσκολο.!!!

  2. ΣΠΥΡΟΣ Ο ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ said

    Είναι κοινός τόπος..ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ..ή διαπίστωση ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ τού πολιτεύματος τής δημοκρατίας,πού αντικαταστάθηκε από τυραννία,μέ τή
    βοήθεια απατεώνων,γόνων δοσιλόγων τής κατοχής καί όψιμων δημοκρατικούληδων τής γενιάς τού πολυτεχνείου…

    Η τυραννία αυτή πολεμάται,ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΑΥΤΑΡΧΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ…σύμφωνα μέ τήν αρχή τής φύσης…τά όμοια πολεμοιούνται ΜΟΝΟΝ από τά όμοια….

    Μέ τήν ελπίδα,ότι η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ,ώς κυβέρνηση,θά αποδειχτεί αρκούντως αυταρχική,ψηφίζω ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ,γιά νά ξεβρωμίσει ο τόπος……

  3. ΝΙΚΟΣ said

    ΓΙΑΟΥΡΤΩΣΑΝ ΤΟΝ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ!

    «Ξυνή» βγήκε η βόλτα στην Αντιπαρο για τον Γιάννη Πρετεντέρη

    , καθώς εκεί που περπατούσε αμέριμνος δέχθηκε επίθεση από …γιαούρτια!

    Με…βερμουδίτσα και πουκαμισάκι αέρινο, ο δημοσιογράφος Γιάννης Πρετεντέρης απολαμβάνει τη βολτίτσα του στα σοκάκια της Αντίπαρου όταν…μια εξαγριωμένη τουρίστρια του πετάει αυγά και γιαούρτι! Μάλιστα, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες ο κ. Πρετεντέρης σηκώθηκε κι έφυγε χωρίς να πεί τίποτα…Καλοκαιράκι είναι, το γιαουρτάκι δροσιστικό είναι και αν μη τι αλλο, ο κ. Πρετεντέρης μπορεί να αγοράσει κι άλλα ρούχα…

    • μανος2626 said

      πολύ καλά του κάνανε αλλά το περιστατικό έγινε το 2011.

    • ΣΠΥΡΟΣ Ο ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ said

      Επιμένω…ΟΛΟΙ τούτοι,από γυναίκα θά τόβρουν καί θά γελάσει καί τό πολύχρωμο ερίφιο…!!!!!!!!

    • Δικερως said

      Χαχαχα καλα του’κανε του Πριτέντερ.
      Μονο να μας πεις απο ποια Χωρα ηταν η τουριστρια,για να μαθουμε απο που τον ηξερε.
      Μετα να ψαξεις να μας πεις που βρηκε τις κλωσσες στα σοκακια κι εκλεψε τ’αυγα.
      Το γιαουρτι,θα το πηρε σιγουρα απ΄το ψυγειο του ξενοδοχειου,αρα δεν χρειαζεται να ρωτησεις.

      Διδαγμα:
      Καλο ειναι να μεταφερεις μια(εορταστικη ομολογουμενως)ειδηση,καλλιτερο ομως να την ελεγχεις πριν το κανεις…
      Οσο για τον Πριτέντερ δεν νομιζω να τον πειραξε το μπουγελωμα,καθως το αντισταθμιζει με αρκετα ευρω το χρονο.

  4. Δικερως said

    Καλο το αρθρο ρε Θεσσαλε,αλλα ξεχασες να γραψεις για τα @ρχιδι@ σου.
    Εγινες συστημικος κι εσυ.
    Ειδες πως σ’αλλαζει η ενσωματωση;

    • ΝΙΚΟΣ said

      ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ!….

      • Δικερως said

        Οταν η πλειοψηφια ειναι αντιδραστικη,ειναι λογικο ο ριζοσπαστης να θεωρειται
        συστημικος.
        Οταν η πλειοψηφια ειναι ριζοσπαστικη,ο αντιδραστικος δεν ειναι τιποτε περισσοτερο απο εναν συντηρητικο χωρις επιχειρηματα.

        Πρεπει βεβαια,να διαχωρισουμε την κοινωνια απο ενα blog και να ειμαστε αντικειμενικοι ως προς την κριση των αλλων,ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ.
        Στο (όποιο) blog διαμορφωνεται μια ¨τοπικη¨ ή ¨μερικη¨πλειοψηφια που ισως
        να μην εχει την αντιστοιχια της στην κοινωνια.
        Παρ’ολα αυτα,οταν προκειται μαλιστα και για την παντελως αρρύθμιστη και φιλοξενη Ολυμπια,η ΕΔΩ πλειοψηφουσα μειοψηφια εχει το δικαιωμα να υβριζει και να κατακρινει χωρις διακριση.
        Ετσι κι εσυ.

        ΥΓ
        Απ’τις ιδεες και τους τροπους σου,καταλαβα πως πρεπει να εισαι υπερηλιξ.
        Θα σου συμπεριφερθω λοιπον με τον δεοντα σεβασμο

    • Θεσσαλος said

      Οταν απευθυνεσαι στο συνολο, οφειλεις να σαι ευγενης και κοσμιος.
      Οταν απευθυνεσαι σε συγκεκριμενα ατομα αποδεδειγμενης μηδενικης κρισης δεν εχεις παρα να αντιπαραθεσεις οτι ακους..

  5. Nic Nicopoulos said

    Θεσσαλος
    1) «Ποτε αλλοτε δεν ηταν τοσο ευκολη η χειραγωγηση των μαζων και εν τελει η μετατροπη ή η παραγωγη μαζων πληθυσμου σε αρρωστο ψηφοφορικο κοινο.»
    Ακριβεστατα!Η χειραγωγηση των μαζων γινεται επιστημονικα και ειναι παρα πολυ εξεληγμενη εκτος απο συνολικα και κατα περιοχη εστιασμου με το HAARP .Προχθες και για 3 ωρες μελετουσα την τελευταια μεθοδο επιρρεασμου του κροταφικου λοβου των ανθρωπων σε πανεπιστημιο των ΗΠΑ με μετατροπη των «πιστευω» και πεποιθησεων ΠΛΗΡΩΣ και κατα το δοκουν με την μεθοδο του εξωκρανιακου επιρρεασμου με συχνοτητες απο συσκευη.ΠΛΗΡΗΣ δυνατοτητα μεταστροφης.
    2)»Η Δημοκρατια φτιαχτηκε απο την αναγκη σοφων ανθρωπων…»
    Αυτο εχει τελειωσει ανεπιστρεπτη διοτι οι μαζες ποτε δεν ακολουθησαν την διακυβερνηση αυτη διοτι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ και η συννενοηση φρακαρε συνεχεια μεταξυ προτεραιοτητων του «Εγω»(ενστικτο ζωοδες) και του «Εμεις» (Κοινωνια).
    3)»Δημοκρατια ειναι το σκοταδι που καλυπτει σκουληκια στην κορυφη της»
    ΑΚΡΙΒΩΣ!Μονο μεσα απο τους μηχανισμους των σκουληκιων που μασανε τις ριζες θα μπορουσε ενα σκουληκι να ρηξει καταξερο ενα πλατανο.

    • Θεσσαλος said

      Για το 2ο σχολιο σου…
      …πιστευω οτι μεσα απο την αναλυση σου αναδεικνυεται το βασικο προβλημα αυτου του πολιτευματος.

      Τοτε:
      Μια καστα ατομων αναγνωρισιμων μεσα στο λαο, μεσω : α) της ρητορικης τους ικανοτητας (=σοφιας), και β) βιου που τους προσφερε κοινωνικη αποδοχη (= ανδρεια), εθεσαν τους κανονες.
      Τωρα:
      Τα ατομα που θα μπορουσαν να κανουν μια αλλαγη, μια απαραιτητη εξελιξη, βυθιζονται ολο και πιο βαθια κατω απο την τερατωδη οικοδομηση της αναξιοκρατιας. Αντιθετα, ο ελεγχος των διαδικασιων της δημοκρατιας, ειναι απολυτα στα χερια των χείριστων λειτουργων της. Και η μαζα, ανημπορη και αβοηθητη οσο ποτε.

      • Nic Nicopoulos said

        Ακριβεστατα! Το μενου λεει οτι οι «Μοναδες» η πρεπει να εξαφανιστουνε η να ελεχθουνε παντι τροπο με το καλο η με τον βουρδουλα ωστε να χρησιμοποιηθουνε για το συνολικο καλο αλλα χωρις την αυτονομη και μη ευκολα ελεγχομενη αυτονομια που ειναι παντα συνυφασμενη με την ιδιοτητα της «Μοναδας».Τωρα οσον αφορα τον ελεγχο των μαζων σκοπιμα επιλεγεται ο,τι χειροτερο και για να μοιαζει με τον μαζανθρωπο,και να ελεγχεται ευκολοτερα αλλα και για να τον βυθισει πιο κατω μεσω προσομοιωσης του μαζανθρωπου με το στημενο «προτυπο» του.Επομενως βαδιζωμε σε ανοιγμα της ψαλιδας ολο και περισσοτερο μεταξυ νοημονων-αποτραβηγμενων απο τα κοινα και ανοητων που με τους ομοιους τους φανταζονται οτι κυβερνανε.Χασμα μεγαλο που θα μεγαλωνει συνεχεια.

  6. Επίκουρος Νεοκλέους said

    Λειτουργεί καλλίτερα ο Φασισμός με την επίφαση της Δημοκρατίας, ή είναι η Δημοκρατία το τελειότερο φασιστικό σύστημα;

    Πυθαγόρας 500 π.Χ. ετών 80: εξορία από πείνα.

    Μιλτιάδης 489 π.Χ. ετών 65: φυλακή.

    Αριστείδης 468 π.Χ. ετών 72: εξορία από πείνα.

    Θεμιστοκλής 461 π.Χ. ετών 66: εξορία.

    Αισχύλος 456 π.Χ. ετών 69: εξορία….

    Περικλής 429 π.Χ. ετών 66: παραιτήθηκε κατηγορούμενος.

    Φειδίας 429 π.Χ. ετών 66:…φυλακή.

    Αναξαγόρας 428 π.Χ. ετών 72: εξορία.

    Ηρόδοτος 429 π.Χ. ετών 59: εξορία.

    Ικτίνος 420 π.Χ. ετών: εξορία.

    Σοφοκλής 406 π.Χ. ετών 90: εξορία από πείνα.

    Ευριπίδης 406 π.Χ. ετών 74: εξορία.

    Αλκιβιάδης 404 π.Χ. ετών 48: εξορία.

    Σωκράτης 399 π.Χ. ετών 71: ήπιε το κώνειο.

    Θουκυδίδης 396 π.Χ. ετών 64: εξορία.

    Αριστοφάνης 385 π.Χ. ετών 61: εξορία από πείνα.

    Πλάτων 347 π.Χ. ετών 80: εξορία..

    Ισοκράτης 338 π.Χ. ετών 99: εξορία.

    Δημοσθένης 322 π.Χ. ετών 62: ήπιε δηλητήριο.

    • Θεσσαλος said

      Σε συγκριση με τοτε, μπορεις να διακρινεις καποια κραυγαλεα διαφορα, της δημοκρατιας, τοτε και τωρα…
      Ολοι αυτοι που ανεφερες ηταν αξιοι.
      Ναι μεν το συστημα βρηκε τροπο να τους απορριψει, αλλα το ιδιο συστημα ειναι που τους επετρεψε να φτασουν στην κορυφη του.
      Σημερα δεν γνωριζουμε αξιους και δεν μπορουν να φτασουν στην εξουσια, γιατι το συστημα στο οποιο λειτουργει η δημοκρατια σημερα, εχει μηχανισμους που τους κραταει μακρια.
      Αμα θελησεις να συγκρινεις αυτες τις μορφες με αντιστοιχες σημερινες, απλα δεν μπορεις.
      Οι αντιστοιχια του σημερα σου δινει ΓΑΠ αντι Περικλη, Λαζοπουλο αντι Σοφοκλη και παει λεγοντας.
      Με την διαφορα οτι για τους αντιστοιχους σημερινους, το συστημα δεν επιτρεπει την απορριψη τους.
      Απλα πραγματα αλλα εφιαλτικα.

      • Nic Nicopoulos said

        Δεν ητανε σε εξορια αλλα σε μια ιδιοτυπη καραντινα.Και τους σεβονταν αλλα και τους φοβονταν διοτι καθε ενας απο αυτους ητανε και μια ωρολογιακγ βομβα που το συστημα δεν γνωριζει το ποτε θα εκραγει

    • astillais said

      Σοφοκλής 406 π.Χ. ετών 90: εξορία από πείνα.

      Ευριπίδης 406 π.Χ. ετών 74: εξορία.΄
      __________________
      Τι εξορία και πιπίτσες γράφεις;

      Για δες εδώ h..p://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82
      ————-
      Ο Ευριπίδης το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του το πέρασε στην Αθήνα αλλά τα τελευταία χρόνια, τα έζησε στη Μακεδονία, προσκεκλημένος στην βασιλική αυλή στη Πέλλα από τον ίδιο τον φιλόμουσο Βασιλιά τον Αρχέλαο που συνήθιζε να καλεί μεγάλους καλλιτέχνες προκειμένου να λαμπρύνει αλλά και να αναπτύξει στη χώρα του καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Εκεί ο ποιητής μετά ολιγόχρονη παραμονή στη Μαγνησία όπου τιμήθηκε τα μέγιστα (μέχρι προξενίας και ατέλειας), έγινε δέκτης επίσης μεγάλων τιμών από τον ίδιο τον Βασιλιά. Έγραψε το δράμα με τον τίτλο «Αρχέλαος» στο οποίο εγκωμίαζε τον Βασιλιά καθώς και το έργο «Βάκχαι» που όμως δεν αξιώθηκε να το παρουσιάσει αλλά ούτε και την πατρίδα του να ξαναδεί λόγω του πρόωρου θανάτου του. Σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία υπέκυψε σα τραύματα που του προκάλεσαν άγρια σκυλιά. Ο Αρχέλαος πένθησε και του ανήγειρε μεγαλοπρεπή τάφο που αργότερα έγινε τόπος προσκυνήματος των θαυμαστών του.
      Αλλά και οι Αθηναίοι, όταν έμαθαν το θάνατό του πένθησαν. Ο δε Σοφοκλής παρουσιάσθηκε με μαύρο χιτώνα και εισήγαγε αστεφάνωτους(λόγω του θανάτου του Ευριπίδη) τους υποκριτές και τον χορό κατά την είσοδό τους στο Θέατρο. Μετά την άρνηση του Μακεδόνα Βασιλιά να τους παραδώσει τα οστά του Ευριπίδη, εκείνοι ανήγειραν μέγα κενοτάφιο στην άγουσα προς Πειραιά οδό (Παυς. 1,2,2) με το υπό Θουκυδίδη επίγραμμα:
      ______________

  7. kadmos said

    Αφού όλα αυτά ήταν τόσο ωραία στην Αθήνα του Περικλή, γιατί το πολίτευμα εκείνο γρήγορα παρήκμασε?

    • Θεσσαλος said

      Το πολιτευμα το ιδιο δεν παρηκμασε φιλε μου. Επεζησε, γιγαντωθηκε, και μεταδωθηκε περα απο το συνολο του δυτικου κοσμου.
      Ειναι το επικρατεστερο πολιτευμα στα περισσοτερα κρατη της γης.
      Αυτο που παρηκμασε ειναι το αποτελεσμα του, γιατι εισηρθε στην εποχη της πληροφοριας, οπου οποιος εχει πλουτο αγοραζει εξουσια χωρις αλλα προαπαιτουμενα προσοντα.

  8. Γεωργιος Νικολακακος said

    Διά τήν εμπέδωσιν τής σωστής καί δικαιης Πολιτείας, τής αρίστης πολιτείας, πρέπει νά μεσολαβήσουν οι Αρχοντες τής Πολιτείας ανηπερεαστοι από ταξικούς, ιδεολογικούς η άλλως μεροληπτικούς προσδιορισμούς. Αλλά προκύπτουν, όμως, οί ασταθμητοι παραγωντες οί οποίοι καθιστούν άδηλη τήν κατευθυνσι πού θά ακολουθήσουν οί πολιτικές εξελίξεις.Δέν μπορούμε νά προβλέψωμε ποιές πολιτικές δυνάμεις θά λειτουργήσουν καί ποιούς θά φέρουν στήν εξουσία. Οπως παρατηρεί ο Πλάτων «ελευθερίας η πόλις μεστή καί παρρησίας γιγνεται, καί εξουσίας εν αυτή ποιείν οτι τις βούλεται». Καί άρα «ότι ιδιαν έκαστος αν κατασκευήν τού αυτού βίου κατασκευαζοιτο εν αυτή ητις έκαστον αρέσκει». ¨Ετσι καταλήγομε στό συμπέρασμα οτι «κινδυνεύει κάλλιστη αυτή τών πολιτειών είναι όσπερ ιμάτιον ποικιλλον πάσιν ανθεσι πεποκιλμένον, αυτό καί αυτη πάσιν ήθεσιν πεποικιλμέν稻. Οί πολιτικοί μπορούν νά ασκούν τήν εξουσίαν μέ τρόπον τέτοιον πού δέν είναι πρόσφορος γιά τήν δημιουργίαν τής ορθής Πολιτείας καί οποιος νά τύχη τής ευνοιας τού λαού η μαλλον τού όχλου, δηλαδή τού χωρίς γνήσιον πολιτικό φρόνημα λαού.

    Επίσης ο Πλάτων λέγει οτι δέν μπορεί νά υπάρχη απόλυτη ελευθερία διότι ή πολλή ελευθερία θά έχει σαν αποτέλεσμα τήν κατάλυσιν τής δημοκρατίας ή τήν πρόκλησιν άλλων εκτροπών. «Η γαρ άγαν ελευθερία έοικεν ουκ εις άλλο τι ή εις άγαν δουλείαν μεταβάλλειν και ιδιώτη και πόλει. Εικός, γαρ. Εικότως τοίνυν, είπον, ουκ εξ άλλης πολιτείας τυραννίς καθίσταται ή εκ δημοκρατίας, εξ οίμαι της ακροτάτης ελευθερίας δουλεία πλείστη τε και αγριωτάτη». Οπερ μεταφράζεται ώς «γιατί η χωρίς μέτρο ελευθερία δεν οδηγεί καθώς φαίνεται σε καμμιά άλλη μεταβολή παρά στην χωρίς μέτρο δουλεία και για τον πολίτη και για την πόλιν. Διότι αυτό είναι φυσικό. Φυσικό είναι λοιπόν, είπα, και η τυραννία να μην δημιουργήται από κάποιο άλλο πολίτευμα, παρά από την δημοκρατία, όπου από την ακραία ελευθερία πιστεύω έχει την προέλευσιν της και η μεγίστη και ακόμα αγριώτατη δουλεία».

    ¨Ενα άλλο πρόβλημα πού προκύπτει καί καθιστά αβέβαιη τήν δημιουργία τής αρίστης Πολιτείας είναι η εκτροπή τήν οποίαν μπορούν νά προκαλέσουν αυτοί πού είναι επιφορτισμένοι με τήν ασφάλεια τής Πολιτείας, τα οργανα τής Πολιτειας καί οί στρατιωτικοί.Θά πρέπει να εξασφαλισθή η εμέριστη συμόρφωσις τής πολιτικής εξουσίας «τίς τών Αρχόντων δόγμασιν». Ο Πλατων δέν εκφράζει κάποιο ενδεχόμενο απλώς σε προοπτική φανταστική αλλά βεβαιώνει ότι συμβαίνει στήν ιστορική πραγματικότητα. Στήν ιστορική διαδρομή, μετά από τίς διατυπώσεις τού Πλάτωνος, οι επιφυλάξεις τού Πλάτωνος επιβεβαιώθηκαν μέ τόν πιό δραματικό καί αδιαμφισβήτητο τρόπο.
    Ο Πλάτων έχει καί μιά άλλην επίφαλαξιν,ήτοι οί αρχόμενοι πρέπει νά εχουν πολιτική πείραν καθώς καί οί αρχοντες νά είναι επίσης πεπειραμένοι διότι «οι μεν καθ’ υπερβολήν εν ενδεία τούτων ταπεινή λίαν. ωσθ’ οι μεν οι μεν άρχειν ουκ επίστανται, αλλ’ άρχεσθαι δουλικήν αρχήν, οι δ’ άρχεσθαι μεν ουδεμίαν αρχήν, άρχειν δε δεσποτικήν αρχήν γίνεται ουν δούλων και δεσποτών πόλις, αλλ’ ουκ ελευθέρων, και των μεν φθονούντων, των δε καταφρονούντων…»»Οι μέν όντες υπερβολικά ενδεεις γινονται ταπεινη λία, ωστε εκεινοι που ΄αρχουν δεν γνωρίζουν καλώς, αλλα γινονται αρχοντες και ασκουν δουλικην εξουσία και εκείνοι που αρχονται ασκουν δεσποτικη εξουσια κιαι γινονται δεσπόται τής πολεως, αλλά οχι τών ελευθερων, και τους μεν φθονουν καί τούς δε καταφρονουν.

    Η τιμοκρατία, η ολιγαρχία,η δημοκρατία και η τυραννίς είναι είναι τύποι τής κοινωνικής πραγματικότητος, ανηκουν αρα στό «γιγνόμενον τε καί απολυμένον» ενώ αντίθετα η «αρίστη πολιτεία» είναι πλάσμα πραξιολογικό, δίχως ακόμη επίγεια ύπαρξιν, καί μόνον αποτελεί υπερβατικό προτυπο γιά τήν δράσιανθρώπων (πολει…τη εν λόγεις κειμενη επει γης ουδαμού…αυτην είναι….εν ουρανώ ίσως παραδειγμα ανάκειται τώ βουλομένω οράν καί ορώντι εαυτόν κατοικίζειν).Ο Πλάτων υψώνει σε ηθικό και πολιτικό αίτημα τον σεβασμό πρός τούς νόμους τούς εκ πείρας πολλής κειμένους, δηλαδη η συμόρφωσις πρός τους κειμένους νόμους, είτε ως κανόνες εθιμικούς απο χρησιν δοκιμή είτε ως κανόνες γραπτούς από τόν λαό νομοθετημενους υστερα από εύστοχες εισηγήσεις πολιτικων συμβούλων.Είναι προσαρμογή του Πλάτωνος στίς περιορισμένες δυνατότητες γιά ορθήν πολιτική ζωή πού ενυπάρχουν στήν γνώριμη του ιστορική πραγματικότητα. Και αντιστοιχεί άλλωστε πρός τήν αξιολόγησι τής δημοκρατίας ως «βελτίστης» μεταξύ τών «παρανόμων» η «ακολάστων» πολιτειών, δηλαδή ώς πολιτεύματος προτιμητέου πρακτικά στήν ιστορική πραγματικότητα.

  9. Φωτεινός Παλαιολόγος said

    Συγχαρητήρια γιά τό άρθρο σας.
    Φωτεινός Παλαιολόγος

  10. eksothen said

    Συνυπογραφω. Ενα σωστο αρθρο για τις αδυναμιες περισσοτερο της σημερινης κοινωνιας θα ελεγα. Ο Σωκρατης ειχε καταλαβει κατι πολυ σπουδαιο ως και μυστικο σε σχεση με την Δημοκρατια.
    Οτι η Δημοκρατια εχει αναγκη απο τον Δημο της να κατεχουν την καταλληλη αγωγη!!!
    Ειναι θεμα μορφωσης, κατα την ερμηνεια που της δινει ο Σωκρατης.
    Ειχε γραψει ο Σωκρατης πως στην Δημοκρατια το συνολο δεν μπορει να επιβαλλεται στο ατομο και το ατομο δεν πρεπει να εξουσιαζει το συνολο. Ειχε επισημανει πως στην Δημοκρατια ο σωστος πολιτης ξερει που αρχιζουν του συμπολιτη του τα διακιωματα και που τελειωνουν τα δικα του, δλδ, προυποθετει οτι ο καθε πολιτης της Δημοκτρατιας θα κατεχει ηθος και αρχες!!

    Εν ολιγης, Δημοκρατια σημερα σε οποιο Εθνος και κοινωνια ΔΕΝ γινεται να ευδοκιμηση. Μονο ‘δημοκρατια’ τραβεστι.

    Το μονο που μπορουμε σημερα να καταφερουμε κατα την γνωμη μου, ως πολιτευμα, ειναι αυτο που ανελυσε τοσο ευστοχα ο Αριστοτελης. ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ!!

    • Γεωργιος Νικολακακος said

      Ευχαριστώ για την επιδοκιμασία σας Κύριοι.

      • eksothen said

        Ευσημα και επαινους σε οτι καλο, θετικο και εποικοδομητικο, φιλε. Ετσι θα παμε μπροστα, κρινοντας δικαια. Τα κακως κειμενα τα κατακρινουμε απ’οπου και να προερχονται και τα καλως κειμενα τα προωθουμε.
        Περιμενουμε και το 2ο μερος.

  11. Κ. ΚΩΝ/ΝΟΣ said

    ΠΡΟΦΑΝΩΣ Ο «ΘΕΤΤΑΛΟΣ» ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΚΟΜΑ ΟΤΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΙΤΕ ΤΟΥ 5ΟΥ ΠΧ ΑΙΩΝΑ, ΕΙΤΕ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΕΚΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ.
    ΑΝ ΑΠΛΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΥΓΕΙΕΣ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΠΤΟΝΤΑΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ. !!!!!!!!

    Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΕΚΕΙΝΟ, ΠΟΥ Ο ΛΑΟΣ, ΩΣ ΘΥΜΑ ΕΠΙΤΗΔΕΙΑΣ ΡΗΤΟΡΕΙΑΣ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΣΥΡΕΤΑΙ ΕΡΜΑΙΟ ΑΠΟ ΤΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ.
    ΠΟΥ & ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΕΙΔΕΣ ΤΗ ΦΡΕΣΚΑΔΑ ΤΗΣ ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ;

    ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΕΧΕΙΣ ΜΕΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΠΙΣΩ.

  12. […] Το πρώτο μέρος εδώ: ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ.. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 119.522 other followers

%d bloggers like this: