Γράφει ο Παν. Γ. Γεωργόπουλος
Ταξίαρχος Πολεμικής Αεροπορίας ε.α.
Διαπιστώνω ότι οι ενέργειες για την συλλογή χρημάτων μέσω φόρων (έμμεσων ή άμεσων) από τους πολίτες, που γίνονται από τις κυβερνήσεις που μας κυβερνούν τατρία τελευταία χρόνια, με αιτιολογία την ανάκαμψη από την οικονομική κρίσηαποσκοπούν τελικά μόνο στην οικονομική μας εξαθλίωση, χωρίς ταυτόχρονα να επιτυγχάνεται το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Παίρνω παράδειγμα την συμπεριφορά των κυβερνήσεων όσον αφορά το αυτοκίνητο.Αυξάνουν τα τέλη κυκλοφορίας για να εισπράξουν περισσότερα, με αποτέλεσμα οιιδιοκτήτες αυτοκίνητων να παραδίδουν τις πινακίδες κυκλοφορίας (περίπου 745.000 πινακίδες), έτσι την στιγμή που υπάρχουν στην κυκλοφορία λιγότερα οχήματα,εισπράττονται λιγότερα χρήματα από τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης, κλείνουνασφαλιστικές εταιρίες, βενζινάδικα, συνεργεία, ανταλλακτικά, αντιπροσωπείεςκαινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ανεργία.
Τι λένε οι αριθμοί; Όσον αφορά τις εισπράξεις. Tο πρώτο τρίμηνο 2012,εισπράχτηκαν από φόρους πετρελαιοειδών 60 εκατ. ευρώ λιγότερα από όσα είχανεισπραχθεί το 2011, γι’ αυτό και υπήρχαν εισηγήσεις για μείωση του ΕΦΚ προκειμένουνα «ξεπαγώσει» η αγορά και να μειωθεί η τιμή στα πρατήρια, αλλά απορρίφθηκαν!!!!!!Εισπράχθηκαν επίσης 13 εκατ. ευρώ λιγότερα από τα τέλη ταξινόμησης οχημάτων
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, το κράτος υπολόγιζε να εισπράξει 1,3 δισ. ευρώ από Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Tα έσοδα όμως θα είναι μειωμένα κατά 300 εκατ. ευρώ περίπου.
Τα έσοδα από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα από το 2009 έως σήμερα έχουν μειωθεί περίπου κατά 1,5 δισ. ευρώ, παρόλο που ο ΕΦΚ αυξήθηκε, και αυτό λόγω της σημαντικής μείωσης της κατανάλωσης τόσο στη βενζίνη όσο και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Πτώση 48,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα 2011 καθώς διατέθηκαν μόλις 3.463 νέα ΙΧ έναντι 6.718. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η «κατρακύλα» θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες με αποτέλεσμα το 2012 να κλείσει με λιγότερες από 55.000 πωλήσεις παραπέμποντας σε επιδόσεις που είχαν καταγραφεί στην δεκαετία 1970!!! όταν το 1975 πουλήθηκαν 50.807 νέα ΙΧ.
Και να ήταν μόνο αυτό; όχι βέβαια, μειώνεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων στους δρόμους με συνέπεια να υπάρχουν λιγότερα έσοδα από τα διόδια, να υπάρχει λιγότερη δουλειά στα μαγαζιά που υπήρχαν στους δρόμους, όλα αυτά σημαίνουν απολύσεις.Ανεργία.
Η συνεχώς μειούμενη κυκλοφορία οχημάτων μέχρι και 40%, λόγω του κόστους των διοδίων, αλλά κυρίως της «τσουχτερής» τιμής της αμόλυβδης απειλεί να βάλει βόμβαστα θεμέλια των μεγάλων οδικών έργων, καθώς και των ήδη κατασκευασμένων δρόμωνΤα έσοδα από τα διόδια είναι πολύ κατώτερα των αναμενομένων, γι’ αυτό καιεκφράζονται ανησυχίες τόσο για τη συνέχιση των έργων όσο και για τη συντήρηση των οδικών αξόνων.
Αποκορύφωμα όλων είναι, τόσο η σημαντική μείωση της κίνησης στην Εγνατία Οδό τους καλοκαιρινούς μήνες, όσο και ο εκτροχιασμός των προβλέψεων για τα έσοδα από τους μεγάλους υπό κατασκευή άξονες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται η Ιόνια Οδός καιο Ε65. Ενώ η κυβέρνηση μαζί με τους παραχωρησιούχους προσδοκούσαν έσοδα από διόδια της τάξης των 60 δις ευρώ, από τους πέντε μεγάλους άξονες σε βάθος 30ετίας,φαίνεται ότι αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται. Άρα δεν θα φτιαχτούν τα μεγάλα έργα που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση;
Να αναφέρουμε τέλος και την Αττική Οδό, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν σήμερα την Αττική Οδό εμφανίζει μείωση, από τα307.000 το 2009, σε 217.000 ημερησίως. Εμφανίζεται μείωση διελεύσεων από το 2010,που φτάνει το 15,5%. Λιγότερες διελεύσεις, λιγότερα έσοδα, λιγότερος ΦΠΑ για το Κράτος.
Μετά λοιπόν την αδικαιολόγητη αύξηση της βενζίνης πολλοί κατέφυγαν στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης για να μπορούν να κινούνται πιο φθηνά,αυτό έδωσε μια ανάσα στην αγορά, ανταλλακτικά, συνεργεία και εργαζόμενοιασχολούνταν με την τοποθέτηση των συστημάτων, αλλά το ελεεινό κράτος, σου λέειγιατί?
Αποφάσισε λοιπόν θέλει να βάλει «φωτιά» και στην κατοχή και χρήση Ι.Χ. με υγραέριο,καθώς εξετάζει την αύξηση του (ΕΦΚ) του Υγραερίου Κίνησης κατά 164%, παρότι υπάρχει απόφαση της ΕΕ, να παραμείνει χαμηλός ο ΕΦΚ στο LΡG ως κίνητρο, γιατίείναι φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ έχει επίσης θεσπίσει την οδηγία (96/2003), σύμφωνα με την οποία η φορολογία του υγραερίου δεν μπορεί να είναι περισσότερο από 25%, (ενώ στην βενζίνη είναι 100%) έως το 2019.
Άρα ποιος είναι ο σκοπός του Κράτους; Από ότι βλέπω να σταματήσουν να κυκλοφορούν και τα τελευταία αυτοκίνητα και από την άλλη μεριά να κλείσουν τα συνεργεία, που δούλευαν με την τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης,δημιουργώντας νέο γύρο λουκέτων και απολύσεων, αφού δε θα συμφέρει πια να γίνονται τοποθετήσεις.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι ενώ το Κράτος με αυτές τις ενέργειες χάνει χρήματα και αυξάνει την ανεργία δε το νοιάζει, δε θέλει χρήματα απλά μας τιμωρεί, μας εκδικείται, για κάποιο λόγο που δεν γνωρίζω, το μόνο που θέλουν είναι να βλέπουν τον κόσμο άνεργο, απένταρο, να τρέχει στα συσσίτια της εκκλησίας, των Δήμων και των κομμάτων, τους μαθητές στα σχολεία να υποσιτίζονται και τη νεολαία χωρίς προορισμό και όραμα.
Σκοπός αυτού του αθλίου Κράτους είναι η δική μας εξαθλίωση ώστε να είμαστε βορά στα χέρια των δανειστών – εταίρων μας, ειδικά τώρα με την εφαρμογή των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ) στην Ελλάδα.
e-mail:georgopan