www.olympia.gr

Το φιλότιμο μας, θηλιά στον λαιμό τους, όχι στον δικό μας. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Δεν ξεχνώ τον Γιάννο Κρανιδιώτη. (και τις τραγικές “συμπτώσεις”)

Posted by olympiada στο Σεπτεμβρίου 9, 2012

20120909-211439.jpg Ο μέγας ευπατρίδης Γιάννος Κρανιδιώτης, κομματιάστηκε εντός του αεροσκάφους που επέβαινε (το περιβόητο Φαλκον) μετά από “αναταράξεις”.

Τώρα τι σόι “αναταράξεις” ήταν αυτές που εξόντωσαν 7 ανθρώπους, διαβάστε ένα άρθρο που γράφτηκε από ειδικούς και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.

Μία σύμπτωση άγνωστη σε πολλούς: “Κατά τραγική σύμπτωση, μάλιστα, ο Γιώργος Παπανδρέου επρόκειτο να μεταβεί και ο ίδιος στο Βουκουρέστι, αλλά δεν πήγε την τελευταία στιγμή, διότι θα αναχωρούσε σήμερα για τις ΗΠΑ, προκειμένου να παραστεί στην ενθρόνιση του νέου αρχιεπισκόπου Δημητρίου!!”

Και δύο στοιχεία που πέρασαν στα “ψιλά”:
1. Το μαύρο κουτί πήγε για ανάλυση στην Γερμανία, όπου “σβήστηκαν κατά λάθος” στοιχεία.
2. (και συγκλονιστικότερο). ΠΟΙΟΣ ήταν ο αρμόδιος υπουργός που διενήργησε και την έρευνα; Και μάλιστα ήθελε αποτέλεσμα άρον – άρον; Δεν θα το πιστέψετε…

20120909-213141.jpg

Για να αντιληφθείτε δε, τι σημαίνει Κρανιδιώτης, δείτε ένα ποίημα του πατέρα του, Νίκου που πέθανε το 1997.

Κρατήσαμε το χώμα που μας γέννησε.

Γεμάτοι Ελλάδα οι αιώνες πίσω μας.
Γιομάτα αγάπη τα έτη μέσα μας.
Γιομάτοι μόχτο οι μήνες γύρω μας.
Οι μέρες μας ευτυχισμένες μες στα σπίτια μας.
Ευτυχισμένοι οι άνθρωποι τριγύρω μας.

Ύστερα ήρθανε οι βάρβαροι.
Ήρθαν μ’ αστροπελέκια και καμμένο σίδερο
και σκόρπισαν παντού τον πόνο και το θάνατο.

Όμως στα κάστρα, στα οδοφράγματα,
στέκουν ασάλευτοι, βγαλμένοι από τα σπλάχνα της,
οι νέοι Διγενήδες κι οι Αντρόνικοι.
Στέκουν όλοι μαζί σαν ένας άνθρωπος,
στέκουν και μάχονται γι’ αυτή τη γη που τους ανάστησε,
στέκουν και πέφτουνε ορθοί στον τόπο που τους γέννησε.

Κρατάνε ακόμη, όσοι μείνανε,
το χώμα στη σπασμένην απαλάμη τους,
το χώμα τ’ ακριβό που τους ανάστησε.

Οι μέρες τρέχουνε, οι αιώνες φεύγουνε.
Όμως το χώμα μένει πάντα αθάνατο,
και μια καινούργια φύτρα αρχίζει μέσα του.
Μια φύτρα, που βαθιές οι ρίζες της
θ’ αντέξουν την αντάρα και τη θύελλα,
ώσπου, μ’ ένα καράβι, θα’ ρθει κάποτε
ο νέος Θησέας να πνίξει το Μινώταυρο.

(Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Πολιτιστική, τ. 14-15, σελ. 153)

Ένα αεροπλάνο που πέφτει από τα 13.000 πόδια στα 3.000 πόδια μέσα σε 30” δεν είναι μια συνηθισμένη ιστορία. Αν μάλιστα πάρετε υπόψη σας ότι ο καιρός ήταν καλός και δεν υπήρχαν θύελλες, άνεμοι ισχυροί και εξαιτίας αυτών αναταράξεις, τότε το φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο δυσκολοεξήγητο.

Το Φάλκον βρέθηκε ξαφνικά με την μούρη προς τα κάτω σε μια κλίση 70 μοιρών (όπως δείχνουν όλα τα τεχνικά στοιχεία) χωρίς προηγουμένως οι πιλότοι να έχουν διαπιστώσει οποιδήποτε προβλημα , την οποιαδήποτε ένδειξη. Κανένα φωτάκι δεν άναψε κανένα σύστημα δεν τους έδειξε κάποιο πρόβλημα. Από τις καταθέσεις τους φαίνεται επίσης ότι εκείνη την ώρα διάβαζαν τον Χάρτη για την προσγείωση , ήταν ήδη στα 13.000 πόδια (και όχι στα 23.000 ή στα 18.000 όπως γράφτηκε) και σε απόσταση 60 μιλίων από τον διάδρομο προσγείωσης.
Ηθελαν ακριβώς 9 λεπτά για την προσγείωση και ο καιρός ήταν καλύτερος από κάθε άλλη φορά.
Ο χειρισμός ήταν στα χέρια του Γιάννη Ανδρουλάκη ο οποίος ηταν ο κυβερνήτης (στην επιστροφή όπως είναι καθορισμένο θα έφερνε το αεροπλάνο από το Βουκουρέστι στην Αθήνα ο Γρηγόρης Συνέκογλου ).
Ο έλεγχος για όλους τους μηχανισμούς των πτερών δεν είχε δείξει επίσης τίποτα το ανησυχητικό. Ξαφνικά και οι δύο πιλότοι ειδαν το αεροπλάνο με την μούρη προς τα κάτω. Φυσικά και οι ίδιοι τρατάκτηκαν και η αδράνεια τους τράβηξε απότομα προς τα πάνω (όπως ακριβώς συνέβη στον Βιτάλη και στην Μαρία Μεπγλίτη που ήταν δεμένοι πίσω) . Από τα όσα είπαν στην 5μελή επιτροπή που κατάθεσαν όπως και στον Εισαγγελέα φαίνεται ότι ο Γ. Ανδρουλάκης κρατούσε το πηδάλιο και παρά το σόκ του τραντάγματος άρχισε την διαδικασία για να πάρει το αεροπλάνο ξανά ύψος.
Ο αυτόματος πιλότος απενεργοποιήθηκε, όμως ενεργοποιηθήκε ξανά και αυτό συνέβει 4 φορές. Αυτό έως τώρα δεν έχει εξηγηθεί . Φυσιολογικά ο αυτόματος πιλότος έπρεπε να μείνει ανενεργός από την ώρα που τον χειρισμό τον είχε πλεόν ο κυβερντης. Η κλιση ηταν εντυπωσιακά μεγάλη .
Ο δεύτερος πιλότος δεν επενέβη και σωστά γιατί το αεροπλάνο θα είχε ακόμα πιο τρελλή πορεία αν και τα δύο χειριστήρια είχαν μπεί σε λειτουργία. Φωναξε μόνο “Υψος Γιάννη, υψος”.
Το αεροπλάνο βρήκε τον ορίζοντα (όπως λέγεται) αλλά ξαναέπεσε , ξαναανέβηκε και ξαναέπεσε. Όπως είπαμε έπεσε 10.000 πόδια (από τα 13.000 στα 3.000) μέσα σε 30 δευτερόλεπτα. Το μεγάλο σόκ κράτησε μόνο 10 δευτερόλεπτα κάτι που δείχνει το ξαφνικό και το περίεργο του συμβάντος.
Ο χρόνος δεν ήταν ούτε 2 ούτε 3 λεπτά όπως γράφτηκε. Όλα έγιναν εν ριπή οφθαλμού. Αλλωστε αυτό φαίνεται και από το τραγικό αποτέλεσμα. Το αεροπλάνο πέφτοντας με κλίση 70 μοιρών ανέπτυξε επιταχύνση βαρύτητας 6 (δηλαδή τα σώματα όσων δεν ήταν δεμένοι κτύπησαν προς τα πάνω λόγω της αδράνειας με το 6πλάσιο τους βάρους τους. Ενας άνθρωπος 80 ή 100 κιλών κτύπησε σαν να ζύγιζε 480 ή 600 κιλά. Η επιτάχυνση της βαρύτητας που αναπτύχθηκε είναι ασύληπτο μέγεθος για να προκλήθηκε από απλό κενό αέρος ή κάποιες αναταράξεις από θύελλα ή κάτι παρόμοιο. Η επιτάχυνση αυτή δείχνει ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε και να κοπεί στα δύο πρίν φτάσει στο έδαφος ή πρίν έρθει ξανά σε οριζόντια θέση.
Από την ώρα που το αεροπλάνο βρέθηκε σε οριζόντια θέση ξανά πέρασαν 5 λεπτά έως ότου να προσγειωθεί. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης από τα όσα τους είπε η αεροσυνοδός κατάλαβαν ότι πίσω είχαν κτυπήσει άσχημα. Δεν ήξεραν πόσοι και σε κατάσταση ήταν. Πάντως κάλεσαν για ασθενοφόρα. Αμεσως αρχισε η λεγόμενη αποκατάσταση των ζημιών, δηλαδή ο έλεγχος των οργάνων έτσι ώστε να έρθουν στην φυσιολογική τους θέση και οι πιλότοι να μπορούν να προσγειώσουν το αεροσκάφος.

Η περίπτωση της τραγωδίας του Φάλκον είναι και σπάνια και δυσκολοεξήγητη.
Γι αυτό και είναι πολλοί αυτοί που τρέμουν με πρώτο και καλύτερο τον Μαντέλη. Γι αυτό ζούμε και την ιστορία αλα ελληνικά, όπου οι εξηγήσεις που δίνονται είναι “εύκολες” πρόχειρες και χωρίς να συνεκτιμούν όλα τα πραγματικά γεγονότα.
Πόρισμα όμως με συγκεκριμένη αιτία για την τραγωδία του “Φάλκον” δεν πρόκειται να δούμε εύκολα , όπως δείχνουν οι πρώτες ενδείξεις από τον έλεγχο του Μαύρου Κουτιού.
Κάποιοι μάγκες του υπουργείου θα ήθελαν να πέσουν οι ευθύνες ή στον τεχνικό έλεγχο ή στους πιλότους. Αν μάλιστα αυτές οι ευθύνες πέσουν στους πιλότους τότε ακόμα καλύτερα. Γιατί ;
Γιατί κανείς δεν θα ψάξει στην συνέχεια αν αυτό το συγκεκριμένο αεροπλάνο έπρεπε να είχε αντικατασταθεί, αν έπρεπε να πάει στην Ντασό (στην κατασκευάστρια εταιρία) για ένα συνολικό και ολοκληρωμένο έλεγχο . Γιατί ακόμα και τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπιζε κατά καιρούς το “Φάλκον” θα ξεχαστούν ή θα μπούν σε δεύτερη μοίρα.
Αν η ευθύνη πέσει στους πιλότους θα σώσει πολλούς και για πολλά.
Στους διαδρόμους του υπουργείου Μεταφορών ολο και περισσότερο μιλούν για “Ανθρώπινο Λάθος” εννοώντας πρωτίστως το λάθος των πιλότων. Μάλιστα κάποιοι ήδη λένε ότι το λάθος είναι κατά 95% των πιλότων .
Υπάρχουν βεβαίως κι αυτοί που λένε ότι οι συγκεκριμένοι πιλότοι είναι αυτοί που κατάφεραν να βγάλουν το Φάλκον από την συγκεκριμένη θέση και να το προσγειώσουν. Ηταν τέτοιες οι δυνάμεις που αναπτύχθηκαν που χρειάζεται και άμεση αντίδραση (μιλάμε για 13.000 πόδια , κάπου 4 χιλόμετρα από το έδαφος) και πνευματική διάυγεια ακόμα και μυική δύναμη για να κουνηθεί.
Όπως ποιανού είναι το ανθρώπινο λάθος και ποια ακριβώς στιγμή;
Είναι των τεχνικών πόσο μάλιστα που το “Φάλκον” ήταν ένα αεροπλάνο που συνεχώς είχε μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα;
Είναι των πιλότων ; Εξαιτίας τους βρέθηκε το αεροπλάνο με την μούρη προς τα κάτω ή αφού πήρε κλίση δεν αντέδρασαν όπως έπρεπε;
Εχει πολύ μεγάλη σημασία να εντοπισθεί η αρχική αιτία. Είναι άλλο πράμα εξαιτίας χειρισμού του κυβερνήτη να βρέθηκε το αεροπλάνο με την μούρη προς τα κάτω (πράμα απίθανο και αν ακόμα κοιμόταν που λεέι ο λόγος) και άλλο πράμμα να μιλήσουμε για το έγκαιρο της αντίδρασης.
Οι πιλότοι αποδεδειγμένα ήταν στις θέσεις τους και σε καμμιά περίπτωση το τυχόν λάθος τους δεν δίνει κλίση 70 μοιρών. Οσο για την αντίδραση μιλάμε για 10 δευτερόλεπτα. Αλλωστε κατάφεραν να το προσγειώσουν.
Μιλάμε για ένα πραγματικά σπάνιο φαινόμενο που συμβαίνει ελάχιστες φορές και για το οποίο οι εξηγήσεις είναι αντιφατικές και σε παλιότερα περιστατικά που δεν συνέβησαν φυσικά στην Ελλάδα αλλά σε άλλες χώρες και σε άλλες περιπτώσεις.
Και στην περίπτωση του Φάλκον τα όσα αναφέρθησαν έως σήμερα είναι αρκετά αντιφατικά. Ηδη ο πρώτος έλεγχος του Μαύρου Κουτιού δεν δείχνει σαφώς τι ακριβώς έχει γίνει. Λέγεται ότι τα στοιχεία είναι ελλιπή και για αυτό δεν μπορεί να γίνει πλήρως η αναπαράσταση της πτήσης (στον εξομοιωτή) ιδίως από την κρίσιμη στιγμή που το Φάλκον βρέθηκε με την μούρη προς τα κάτω με κλίση 70 μοιρών, δηλαδή πρακτικά κάθετα.
Στην Γερμανία έγινε η πρώτη ανάγνωση των στοιχείων του Μαύρου Κουτιού, η καταγραφή τους, ετσι ώστε να γίνουν οι αναπαραστάσεις και να γίνει στην συνέχεια η ανάλυση των στοιχείων. Η ανάλυση αυτή δεν είναι καθόλου μια εύκολη υπόθεση γιατί υπάρχουν διαφορετικές εξηγήσεις για τα στοιχεία και για τις αιτίες που προκάλεσαν την τραγωδία. Υπάρχει πάντα και το θέμα της καλής συντήρησης του ίδιους του Μάυρου Κουτιού. Είναι σημαντικό στοιχείο και αυτό.
Όπως επίσης υπάρχει ακόμα το θέμα του κουτιού των Επικοινωνιών, το οποίο δεν ήταν επίσης καλά συντηρημένο. Η ταινία πράγματι σβήστηκε , ίσως γιατί όταν οι πιλότοι προσγείωσαν το αεροπλάνο άναψαν τα ηλεκτρικά για να μπορέσουν να δούν τι άκριβώς γίνεται με τους επιβάτες, αν υπάρχουν νεκροί, πως είναι είναι ο υπουργός. Όμως η ταινία βγήκε φαγωμένη κάτι που δείχνει ότι ήταν παλιά, είχε να αλλαχθεί πολύ καιρό.
Σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις οι εξηγήσεις που είχαν δοθεί (στην Αμερική) δεν υπάρχει σαφής εξήγηση.
Ένα αεροπλάνο μπορεί να βρεθεί σ αυτή την θέση από διάφορα κύματα αέρος (όχι θύελλες κλπ) με διαφορετική ταχύτητα . Η διαφορά αυτή φέρνει το αεροσκάφος σε μεγάλη ανισορροπία. Συγχρόνως όμως το αεροσκάφος μπορεί λόγω της δύσκολης θέσης στην οποία θα βρεθεί να μην αντιδράσει σωστά.Τα όργανα μπορεί για ελάχιστα δεύτερα να μην αντιδράσουν σωστά και αυτό φυσικά έγκειται και στον τεχνικό έλεγχο ή στο αν παρουσιαστούν εκείνη την στιγμή κάποια μικρά προβλήματα. Ελάχιστες λεπτομέρειες που θα συμβούν την ίδια χρονική στιγμή προκαλούν μια τέτοια τραγωδία. Αυτό λενε τα πορίσματα από παλιότερες περιπτώσεις όπου αεροπλάνα προσγειώθηκαν αλλά μέσα υπήρχαν πολλοί νεκροί και τραυματίες.
Το Φάλκον ηταν αεροσκάφος από ανακατασκευή. Ο αρχικός ιδιοκτήτης ενας Εμίρης το είχε στραπατσάρει και το αντάλλαξε με αλλο επίσης από την Ντασό. Η γαλική εταιρία το έφτιαξε και το έδωσε στην Ελλάδα. Η Ντασό φυσικά βιάστηκε να βγάλει μια πρωτη εκτίμηση λέγοντας ότι καιρικά φαινόιμενα προκάλεσαν την πτωση και ίσως και ανρθώπινο λάθος. Οι ρουμάνοι δεν έχουν φυσικά καταλήξει κάπου, οι ίδιοι ήταν στον έλεγχο του Μαύρου Κουτιού στην Γερμανία και τώρα ζητούν την κατάθεση των πιλότων. Η διοίκηση της Ολυμπιακής είπε ότι αν θέλουν κατάθεση να έρθουν στην Αθήνα για να δούν τους δύο πιλότους.
Ένα μεγάλο σέρβις που έγινε πρίν από δύο χρόνια έγινε στην Ελβετία (σε εξουσιοδοτημένη εταιρία) και όχι στην Γαλλί στην Ντασό.
Είναι βέβαιο ότι είχε γίνει “ταξί” ανέβαινε και κατέβαινε συνεχώς, πήγε πάρα πολλά υπερατλαντικά ταξίδια με αποτέλεσμα φυσικά να θέλει συνέχεια αλλαγές και σέρβις. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι είχε σοβαρό πρόβλημα. Τουλάχιστον κάτι τέτοιο δεν είχε εντοπιστεί.
Όμως και αφησε τους ταξιδιώτες στην μέση και προβλήματα παρουσίασε (ολ αυτά και γράφτηκαν και είναι πλέον γνωστά).
Η τεχνική ηγεσία της Ολυμπιακής θα πρέπει να δείξει μεγάλη υπομονή και να μας δώσει εξήγηση για την αιτία που προκάλεσε το φαινόμενο πρίν μιλούσουμε καν για το πώς αντέδρασε το αεροσκάφος και οι πιλότοι.
Η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να πάψει να παρεμβαίνει έστω και με διαδόσεις , γιατί η υπόθεση δεν είναι συνηθισμένη .
Δεν υπάρχει λόγος να θρηνούμε και άλλα θύματα πριν καταλάβουν οι ειδικοί τι ακριβώς έχει συμβεί.
Με πληροφορίες από το dixti.net

Σχετικά με τις διαφημίσεις

30 Σχόλια to “Δεν ξεχνώ τον Γιάννο Κρανιδιώτη. (και τις τραγικές “συμπτώσεις”)”

  1. Costas said

    Αν κοπανήσεις στην οροφή του αεροπλάνου με 50 km/h και βγεις ζωντανός έλα να μου το πεις

    Όσο για το ” μέγας ευπατρίδης” απαξιώ εντελώς να σχολιάσω

  2. vasilis said

    ΧΑΧΑ Τι ευπατριδης καιο πρασινα αλογα. Ο συγχωρεμενος ετοιμαζοταν για προεδρος της Κυπρου ωστε να υπογραψει το σχεδιο Αναν.
    Θυμαμαι την τηλεφωνικη επικοινωνια της Ολμπραιτ με τον ΓΑΠ που γραφτηκε στις τοτε φυλαδες.
    GIORGO τι παθαμε;
    Γιατι δεν γραφετε στο αρθρο σας οτι το Φαλκον εμεινε 4 χρονια στις αποθηκες της Ρουμανιας μεχρι να σβηστουν τα ιχνη της εσωτερικης καταστροφης;
    Γραφτε την αληθεια βρεεεε.
    Ρωσικος στρατιωτικος δορυφορος εγλωβισε το φαλκον σε υσχυρο ηλεκτρομαγνητικο πεδιο και του εκαψε τα ηλεκτρονικα οργανα.
    Οι γνωριζοντες φυσικη καταλαβαινουν αυτα που γραφω.
    Υπ οψιν οτι ορισμενοι στρατιωτικοι δορυφοροι δεν λειτουργουν σε γεωστατικη τροχια αλλα αλλαζουν υψος με πυραυλους κινησης που διαθετουν και φυσικα κατευθυνονται απο τα κεντρα ελαγχου τους.
    Εκτελεστηκε λοιπον παραγγελια καταριψης.
    Ολοι εκει ξερουν αλλα βγαζουν τον σκασμο για τους πραγματικους Κυπριους πατρωτες που μετα απ αυτο εσπρωξαν στην εξουσια τον αλησμονητο Τασο Παπαδοπουλο με τα γνωστα αποτελεσματα της πολιτικης του

    • Διονύσιος Βούτος said

      Είναι πολύ πιθανόν να έγινε με δορυφορική παρεμβολή , ίσως το μόνο πιθανό ,αλλά γιατί να το έχουν κάνει οι Ρώσοι και όχι οι Αμερικάνοι που ίσως και να ειδοποίησαν και τον Γιώργο ..??

    • Αυτο που λες για ηλεκτρομαγνικο πεδιο ειναι αδυνατο να συμβει.
      Ξερεις για τι ποσο ηλεκτρικης ενεργειας μιλας εστω και 10το, του δευτερολεπτου ?
      Ο δορυφορος που ηταν 300 μετρα μακρια του ?
      Εκεινο που μπορει να συμβει και συνεβει, ειναι οτι απεσταλη σημα σε τσιπ που υπυρχε μεσα στο αεροπλανο,για να προκαλεσει αυτη την αναταραχη, που προκαλεσε..
      Ειναι η ιδια κατασταση σα να παιρνεις ενα κινητο τηλεφωνο…
      Ποιος λοιπον ηξερε αυτο τον αριθμο κλησης …?
      Βγαλε τους ρωσσους λοιπον απο το παιχνιδι φιλε ..
      ΔΕΝ ειναι οι κατασκευαστες του αεροπλανου.
      Εχε επισης εχε υπο οψη σου οτι η τηλεοραση που εχεις σπιτι σου,
      η το μαγντοφωνο, οτι ωρα θελησουν στο κανουν σκονη,
      και σε εχουν ειδοποιησει κιολας για αυτο οταν το αγοραζεις..
      Μπορουμε να πουμε πολλα εδω, αλλα δεν χρειαζονται, καλυτερα να …κοιμομαστε..

  3. Σοφία said

    Όσο σκέπτομαι ότι θα μπορούσαμε να είχαμε σωθεί από το κάθαρμα το μικρογιωργάκι, και τη γλύτωσε το τσουτσέκι μου έρχεται να σκάσω.
    Δεν γινόταν να κοπανηθεί το δικό του κεφάλι με 50 χλμ την ώρα στην οροφή;;;

    Κι ο Μαντελάρας ο Μιζοπουλάρας είναι ελεύθερος και δικηγορεί!

    Αυτή είναι η δικαιοσύνη στην Ελλάδα.
    Για ψύλλου πήδημα σε χώνουν μέσα κι όσο πιο σκουλήκι είσαι τόσο πιο καλά περνάς!

    • maria said

      Εδω εχει εφαρμογη το ουδεις αναντικαταστατος. Σιγουρα θα ειχαν βρει αλλο καθαρμα να μας φορτωσει το δντ…

      • ερευνητης said

        Aυτος ειναι ο βασικοτερος λογος που πρεπει να εξεταζουμε σε βαθμος ακτινογραφιας τον εκαστοτε υποψηφιο που θελει να κυβερνησει τον τοπο μας,ειναι οπως το φαγητο του βασιλεα,να τους βαζουμε με δοκιμη για ενα διαστημα σε αλλο κρατος και μετα να τον βαζουμε εμεις στον τοπο μας γιατι ετσι θα αποφευγουμε την δηλητηριαση, που εχουμε υποστει αυτην την εποχη.

  4. antonismak said

    Ώρες ώρες απωρώ μ αυτά που διαβάζω…. ΠΟΙΟΣ ήταν ο κυβερνήτης????????? τι είναι ο αυτόματος να βγαίνει και μπαίνει μόνος του??? πως βγάζουμε το αεροπλάνο από απώλεια στήριξης??? όχι φυσικά “τραβώντας” γιατί θα το ξαναρίξουμε σε απώλεια..δευτερεύουσα και επώδυνη..Τι σημαίνει απώλεια στήριξης? πως προκαλείται? πως βγαίνουμε από αυτή? τι δεν πρέπει να κάνουμε αν βρεθούμε σε αυτή τη φάση πτήσης? Ρωτήστε έναν πρωτοετή Ιπτάμενο της Σχολής Ικάρων.

    • dimitrios agiasofitis said

      Antonie asta,tetoia texnikh analysh oute sto ‘Lesoto’ den grafoun. Apo aerodynamikh kai texnikes parametrous to ‘ponhma’ skizei. Oti malakia o kathenas grafei kai oi ypoloipoi thn anaparagoun.

      Errwso

      Dimitrios Agiasofitis

    • ο μήτσος said

      Κατά 99% φταίει ο κυβερνήτης, ο οποίος δεν είχε ξαναπιάσει φάλκον και ο οποίος έβαζε και έβγαζε τον αυτόματο πιλότο… όπως τα παιδία παίζει.

  5. [...] Ανάγνωση του υπολοίπου άρθρου [...]

  6. iconology2009 said

    Γι’αυτό δίκαια μερικοί λένε ότι ήταν θέλημα Θεού να γίνει ο Γιώργος Παπανδρέου Πρωθυπουργός της Ελλάδας! Όλες οι συγκυρίες δούλεψαν γι’αυτόν:από το θάνατο του πατέρα του, τα Ίμια, τον Οτσαλάν, τον Κρανιδιώτη, τις φοβερές προεκλογικές πυρκαγιές του Αυγούστου του 2007-που σκοπό είχαν να κάψουν τον αντίπαλο του Θεοσκέπαστου Γιωργάκη-τα εκτός κάθε συνηθισμένης κλίμακας Δεκεμβριανά του 2008. Και ω του θαύματος! Μόλις ο Παπανδρέου έγινε πρωθυπουργός της Ελλάδας, κάποιοι χέστηκαν στο τρισεκατομμυριοστό τάληρο και ένας ανεπρόκοπος λαός κάνει ουρά στο Σύνταγμα για τσάμπα πατάτες αντί να πάει να τις φυτέψει. Χάρη στον Παπανδρέου ξαναγνωρίσαμε τον ζόφο του φόβου του Θεού.

  7. τάσος said

    Διαβάστε τη συνέντευξη του διπλωμάτη Γρηγόρη Παπαδόπουλου επιβάτη του φάλκον που επανήλθε στη ζωή μετά από 7 μήνες σε κώμα στο Γενικό Κρατικό:

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4436504

    Δείτε την εκπομπή “Προσωπικά” της Κυριακής 8/2/2009, σχετικά με την πτώση του φάλκον:

    http://www.ert.gr/search/index.php/ert-archives/2011-07-22-13-18-34/22584-2011-09-13-13-34-27.html

    Το Δεκέμβριο του 1994, ο Γιάννος Κρανιδιώτης άσκησε βέτο στην τελωνειακή ένωση της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, στέλνοντας το μήνυμα ότι δε θα υπάρξει συγκατάθεση της Ελλάδας αν δε συμφωνήθεί από όλους η έναρξη των διαπραγματεύσεων ένταξης της Κύπρου, ανεξάρτητα από την πορεία των εξελίξεων για λύση του Κυπριακού. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε τον Μάρτιο του 1995 με την άρση του ελληνικού βέτο για την τελωνειακή ένωση της Τουρκίας με την Ε.Ε. να πάρουμε ως αντάλλαγμα τον καθορισμό ημερομηνίας έναρξης ενταξιακών διαπραγματεύσεων για την Κύπρο. Τον Δεκέμβριο του 1999 στο Ελσίνκι, με την άρση του ελληνικού βέτο για αναγόρευση της Τουρκίας ως υποψήφιας για ένταξη χώρας, πήραμε ως αντάλλαγμα τη θέση ότι η λύση του Κυπριακού δεν είναι προαπαιτούμενο της ένταξης. Έπαψε έτσι η Κύπρος να είναι όμηρος της Τουρκίας. Τον Δεκέμβριο του 2002 στην Κοπεγχάγη, χάρη και στους δεξιοτεχνικούς χειρισμούς του διαπραγματευτή μας τότε στο διακοινοτικό διάλογο και προέδρου της Δημοκρατίας Γλαύκου Κληρίδη, κλειδώσαμε την ένταξη της Κύπρου και το Πρωτόκολλο 10, που σήμαινε πως όλη η κυπριακή επικράτεια θα εντασσόταν στην Ένωση με αναστολή της εφαρμογής του κεκτημένου στις κατεχόμενες περιοχές. Τότε, η Τουρκία πήρε νέο ραντεβού για το Δεκέμβριο του 2004 για να αποφασιστεί αν θα αρχίσει διαπραγματεύσεις.

    • Το ρολόι said

      Δεν λέει τίποτα για εκείνη την ημέρα, προφανώς του απαγόρευσαν να ανακαλεί τραυματικές εμπειρίες, γενικά πολύ καλή δουλειά των γιατρών στον άνθρωπο.

  8. T( said

    Τον «έφαγαν» όπως «έφαγαν» και τον πρόεδρο τής Πολωνίας όπως άφησε να εννοηθεί Πολωνός αξιωματούχος τού υπουργείου εξωτερικών τής Πολωνίας, σε κατ’ ιδίαν συζήτηση!

    • τάσος said

      δεν πιστεύω αυτοί να ενημέρωσαν και τον γιώργακμαν να μην ανέβει στο φάλκον, ε;
      ή μήπως πήγαιναν να φάν’ τον γιώργακμαν και τον προειδοποίησαν οι άλλοι;

  9. makis44 said

    Ολυμπία, το άρθρο που αναδημοσιεύεις, είναι πέρα για πέρα, ψεύτικο και ”μεταλαγμένο”. Τίποτε από τα παραπάνω δεν ισχύει. Μα τίποτε!
    Απορώ πως ακόμη, δημοσιεύονται τέτοια ασύστολα και ”μεταλαγμένα” ψεύδη. Ίσως, το ”ψαρεύω σε θολά νερά” να πιάνει ακόμη στο τόπο μας. Συγκεκριμμένα γράφει το δημοσίευμα:
    1. ”Το Φάλκον πέφτει απότα 13 000 πόδια στα 3 000 πόδια σε 30δευτ.”
    Αυτό ουδέποτε συνέβει. Ουδέποτε ήταν στα 13 000 πόδια. Το ύψος που έγινε το ατύχημα ήταν την στιγμή της διελευσης των 15 000 ποδιών (ήταν σε κάθοδο που άρχισε από τα 40 000 πόδια και είχε άδεια από το βουκουρέστι να κατέβει στον αεροδιάδρομο των 15 000 ποδών). Τη στιγμή της διόρθωσης για να κρατηθεί το αφος στα 15 000 συνέβει το ατύχημα. Το αφος, εισήλθε εν αγνοία των χειριστών του (αφού δεν είχαν ξαναζήσει τέτοιο φαινόμενο, ούτε σε πρακτική εκπαίδευση – flight simulator – σε pilot ind. oscillations, και τα από το 1ο έως το 11 δευτ. της αντίδρασης των χειριστών, ήταν τα καθοριστικά για το μοιραίο. Ακολούθησαν άλλα 17 δεύτερα με φθίνπουσες λιγότερες αναταράξεις απο τη στιγμή που το πλήρωμα κατανόησε τι έπρεπε να πράξει… Σε όλη την διάρκεια των 30+ δευτερολέπτων ουδέποτε το αφος έχασε ύψος πάνω από + ή – 400 πόδια. Τα g (οι επιταγχύνσεις) ”έπαιξαν” στα +5 έως -2. Οι γνωρίζοντες, ξέρουν καλά ότι αυτά είναι ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ σε όποιον δεν είναι δεμένος στο κάθισμά του.
    2. Ο αυτόματος πιλότος, (είχε δύο το αφος έναν κύριο και ένα σε αναμονή-εφεδρικό-, που δηλώνει ”παρών” και παίρνει τα ηνία του αφους σε 30 εκατομυριοστά του δευτερολέπτου, όταν ο κύριος απεμπλακεί από οποιαδήποτε αιτία) απεμπλάκει από λάθος δύναμη αντίδρασης επί του χειρηστηρίου του αφους. (αντίδραση που προήλθε από την βεβιασμένη κίνμηση του χειριστή όταν διαπίστωσε ότι είχε μόλις περάσει τα 15 000 και βρισκόταν στα 14 650, δηλαδή κάτω από τον αεροδιάδρομο που είχε αδειοδωτηθεί, θυμίζω ότι το αφος ήταν σε τροχιά καθόδου με 3 300 πόδια το λεπτό και ταχύτητα από ενάρξεως καθόδου τα 0.85 MACH). Ανέλαβε άμεσα ο δεύτερος αυτόματος αλλά και αυτός απεμπλάκει αμέσως συνεπεία της αντίδρασης σε αντίθετη αυτή τη φορά, και πέραν των ορίων του στη δύναμη δράσης του χειριστή επι των χειριστηρίων. Η πρώτη κίνηση που έκαμε το αφος δεν ήταν η βουτιά των 70 μοιρών αλλά μια ανύψωση του ρύγχους του που προέκυψε από την ”εντονη” προσπάθεια του χειριστή να επανέλθει στο αδειοδωτηθέν ύψος (απεμπλοκή ,σωστά, του κύριου αυτόματου πιλότου). Η δεύτερη βουτιά όντως 70 μοιρών ήταν το απότέλεσμα πάλι της ”εντονης” αντίδρασης του χειριστή, όταν μαθαίνει εκείνη ακριβώς την χρονική συγκυρία ότι αδειοδωτήθηκαν για κάθοδο στα 5000 πόδια (κάτι που το ζητούσαν από τον πύργο ελέγχου του βουκουρεστίου, οι χειριστές από ενάρξεως καθόδου). Πάλι, σωστά, ο δεύτερος αυτόματος πιλότος απομπλέκεται, και κανείς από τους δύο δεν επανεμπλέκεται μόνος του, αφού το λογισμικό τους έχει ανιχνεύσει δύο προσπάθειες των χειριστών για χειροκίνητο έλεγχο του αφους. (περιπτώσεις ασφαλείας απέναντι σε κίνδυνο που αναγνωρίζει ο ανθρώπινος παράγοντας δηλαδή ο χειριστής και όχι τα προκάτ λογισμικά των αυτόματων πιλότων). Ο αυτόματος πιλότος επανεμπλέκεται 12 λεπτά; πρίν την προσγείωση μετά από ηθελημένη ενέργεια των χειριστών. Οι αυτόματοι πιλότοι όχι μόνο δεν είχαν την παραμικρή βλάβη, αλλά ενήργησαν σύμφωνα με τις προδιαγρφές τους.
    3. Τίποτε όμως από τα ανωτέρω δεν αποτελεί θανάσιμη αιτία ατυχήματος, αν δεν συντρέχει κάποια βλάβη και στο χειροκίνητο σύστημα ελέγχου των επιφανειών του αφους. Και εδώ λοιπόν υπήρχε και υπέβοσκε μια βλάβη, που ουδέποτε είχε αποκατασταθεί αφού ναι μεν είχε ενδεικτικά σημεία (φωτεινή σηματοδότηση στο πίνακα βλαβών του αφους-αφή pich feel-) τα οποία αναφέρονταν κατα καιρούς από τους χειριστές στα log book του αφους. Για όσους δεν γνωρίζουν, είναι κάτι σαν το υδραυλικό τιμόνι του αυτοκινήτου. Η αίσθησή του μεταβάλεται σταδιακά (σκληραίνει ή μαλακώνει) ανάλογα της ταχύτητας. Πολύ σκληρό (δυσκολοκίνητο) χειριστήριο σε μεγάλες ταχύτητες, πολύ μαλακότερο όσο μικρότερες έως μηδενική. Αναλογιστείται, τώρα την στιγμή της απεμπλοκής του αυτομάτου πιλότου την ταχύτητα του αφους 0.85 Mach, και αντί οι χειριστές να βρούν την τη συνήθη αντίδραση ”σκληρή” του χειριστηρίου, βρίσκονται κατάπληκτοι σε ένα φαινόμενο που δεν έχουν ξανααντιπετωπίσει. Τα χειριστήρια τελείως μαλακά όπως ακριβώς ”εν στάσει”, ”μοιάζουν να έχω χάσει τα πηδάλια ελέγχου” αναφέρει έντρομος ο χειριστής στο βουκουρέστι.
    4. Ουδέποτε χάθηκαν ή σβήστηκαν αρχεία από την ταινία καταγραφείς στο μαύρο κουτί. Η ταινία αυτή λόγω των μεγάλων g που είχε καταγράψει, αμφισβητήθηκε μήπως η αποκρυπτογράφηση στο κέντρο της Γερμανίας δεν ήταν σωστές. Γιαυτό ακολούθησαν δύο ακόμα αποκωδικοποιήσεις, μία στη Μ. Βρετανία και μία στη Γαλλία. Όλες έδειξαν το ίδιο αποτέλεσμα. Η ακρίβεια λοιπόν των δεδομένων του δεν μπορούσε να αμφισβητηθεί, παρόλο που είχε να περάσει τον ετήσιο έλεγχκ καλής λειτουργίας του τα τελευταί 6 χρόνια!
    5. Πέραν αυτών, οι δύο αυτόματοι πιλότοι, ήταν εφοδιασμένοι με non volative memmories, δηλαδή με δύο μνήμες (μια κύρια μία εφεδρική) ο καθένας τους, που συγκρατούσαν στη μνήμη τους το τελευταίο δετερόλεπτο όλων των παραμέτρων της πτήσης του αφους και της λειτουργείας τους πριν από κάποιο ατύχημα και την απεμπλοκή τους.
    Η αποκωδικοποίηση, αυτού του δευτερολέπτου που ”σπαει” σε 100 μέρη, έδωσε όχι μόνο την επιβεβαίωση των καταγραφών του μαύρου κουτιού, αλλά και εκπληκτικά σημαντικές λεπτομέρειες, όπως η επιβεβαίωση της πρώτης κίνησης, ανόδου του αφους (αυτό άλλωστε είχαν καταθέσει και οι επιζώντες του αφους στις Ρουμανικές αρχές αμέσως μετά την προσγείωση του αφους, και που υποστήριξαν και στις καταθέσεις του στις ελληνικές αρχές), ότι προήλθε από δράση πέραν των ορίων του επί του χειριστηρίου (όπου και απεμλάκει) και όχι από δυσλειτουργία ή βλάβη, παρεμβολές κλπ κλπ. Το ίδιο έδειξαν και η μνήμες του δεύτερου αυτόματου πιλότου, δράση πέραν των ορίων του επί του χειριστηρίου του αφους (όπου και απεμλάκει).
    5. Το αφος έμεινε στα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ χέρια της Ελληνικής επιτροπής διερεύνησης για όλο το διάστημα που απαιτήθηκε έως να ολοκληρωθεί η διερεύνηση του ατυχήματος. Τα μηχανήματα που θεωρήθηκαν ”ύποπτα της βλάβης” αφαιρέθηκαν μόνο από έλληνες τεχνικούς και με συνοδεία έφτασαν στα αντίστοιχα κέντρα ελέγχου, όπου κάτω από το βλέμμα έλληνων τεχνικών διεξήχθησαν οι έλεγχοι όπου και διαπιστώθηκαν δύο συγκροτήματα με βλάβη. Το ένα συγκρότημα αφορούσε τους ανιχνευτές θέσεις πηδαλίων και το δεύτερο ο υπολογιστής των δεδομένων τους. Αντίθετα ο υπολογιστής αυτοελέγχου του συστήματος ασφαλείας του υπόψη συστήματος pich feel ήταν καλός και γιαυτό το λόγο αναγνώριζε την βλάβη, προειδοποιούσε και έθετε το σύστημα εκτός λειτουργίας για να αποφευχθούν δυσάρεστα στις πιό κρίσιμες φάσεις πτήσεις ενός αφους. Δηλαδή την απογείωση και την προσγείωση, όπου τα χειριστήρια επιβάλλεται και πρέπει να παραμένουν σε μαλακή λειτουργία.
    6. Το επισκευαστικό κέντρο της Ελβετίας θεωρείται και είναι το καλυτερότερο του κόσμου. Εκεί επιθεωρούνται, επισκευάζονται κλπ όλα τα αφη μεγιστάνων, εμίρηδων, προέδρων, αεροπορικών εταιρειών, καθώς και της Falcon Jet, δηλαδή του τομέα των αλφρών και ευέλικτων αφών της Dassault.
    Αυτά εν ολίγης για να τελειώνουμε με τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας….Η εμφάνιση της βλάβης ήταν θέμα τύχης των συγκιριών που έπρεπε να ”συναντηθούν” για να εμφανιστεί με τα ολέθρια αποτελέσματά της…μπορούσε να έχει εμφανισθεί σε ένα από τα προηγούμενα ταξίδια του…θυμίζω ότι ήταν το Προεδρικό Αφος, πολλά μέλη της κυβέρνησης είχαν πετάξει με αυτό σε πλείστες μείζωνος ή ήσσονος σημασίας αποστολές.
    Άν η βλάβη είχε εντοπισθεί και αποκατασταθεί δεν θα υπήρχε αυτό το ατύχημα. Να είμαστε καχύποπτοι, αλλά ταυτόχρονα να κάνουμε και την αυτοκριτική μας όταν ”έτρεχαν” τα άλυτα προβλήματα του Falcon. Βοούσε ο Τύπος χρόνια πίσω για προβληματικά ταξίδια κυβερνητικών του falcon με αποκορύφωμα το τελευταίο του ταξίδι πριν την τραγωδία, σε Ρωσία, Ιαπωνία, Κίνα….η αφή ”Pich Feel” τους συνόδευε σε όλο το ταξίδι, και είναι καταγεγραμμένο στις κάμερες των δημοσιογράφων που συνόδευαν την κυβερνητική αποστολή….

    • ο αετός said

      Μπράβο για τα αποδεικτικά στοιχεία!
      Δε μας λες όμως, αν και είμαι επιφυλακτικός για την απάντησή σου λόγω συναδελφικότητας με τους πιλότους, τι θα γινόταν αν στο χειριστήριο ήταν κάποιος πιο έμπειρος πιλότος;

      • makis44 said

        Κύριέ μου εδώ δεν χωρά καμία συναδελφικότητα… Είχαμε επτά θανάτους και ένα σοβαρό τραυματισμό που άφησε ανάπηρο ένα άτομο εφόρου ζωής. Μπορεί στα θύματα να ήταν τα παιδιά μου ή τα παιδιά σου…για ποια συναδελφικότητα να μιλήσουμε.
        Έπειτα, κανείς χειριστής της ΟΑ δεν θα μπορούσε να αντιδράση διαφορετικά, ίσως να διέφεραν οι χρόνοι αντίδρασης, αλλά ποτέ η ενέργεια. Διδάσκονται θεωρητικά περι του φαινομένου Pilot Indusing Oscillations, αλλά ούτε στα Flight Simulator, ούτε στην εκπαίδευση επί του αφους σε πτήση δεν αναπαράγεται τέτοιο φαινόμενο, έτσι ώστε να γνωρίζουν την αντίστοιχη ΆΜΕΣΗ αντίδραση, που είναι μια και μόνη. Χέρια πόδια μακριά από χειριστήρια. Το παρόν φαινόμενον είναι καθημερινή εκπαίδευση μόνο σε χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας. Το αφος θα επανέλθει μόνο του. Το αποτέλεσμα όμως της εμφάνισης της βλάβης στα πρώτα κιόλας χιλιοστά του δευτερολέπτου θα είχε οδηγήσει στο θάνατο όσους δεν ήταν δεμένοι στα καθίσματά τους. Δυστυχώς όμως, και εδώ υπήρχε ”παρερμηνεία” των εγχειριδίων του κατασκευαστού και ακολουθούσαν ότι στον υπόλοιπο στόλο της ΟΑ. Δηλαδή, το προσδεθείτε κατα την διάρκεια της προσσέγγισης, και όχι ότι καθόριζε ο κατασκευαστής για αυτό το αφος, δηλαδή το προσδεθήτε από ΕΝΑΡΞΕΩΣ ΚΑΘΟΔΟΥ.

    • dimitrios agiasofitis said

      Makis44 eisai orthotatos sxetika me ta texnika eurhmata. Moiazei perissotero me flying controls issue kai caution indications pou pote den eginan diorthwseis alla oute kai reset sto FMS. Den exw dei o idios to porisma alla isws antimetwpisan elafry dutch roll fainomeno.
      Telos pantwn. Ti psaxneis na vreis. O kosmos psofaei gia synomwsia kai intriga. Edw oloklhros prwhn dioikhths ths Κ.Υ.Π kai vouleuths eixe katathesei erwthsh sthn voulh gia ta aeroskafh ths genikhs aeroporias kai ton pithano kindyno atyxhmatos panw apo katoikhmenes perioxes kai apo poia yphresia epopteuontai kai poios tous dinei thn adeia na petoun!!!! Skepsou myalo o kyrios ‘dioikhths’. Kata thn logikh tou tote,prepei ta aeroskafh na stamathsoun tis prosgeiwseis apogeiwseis kai na petane mono stis erhmous ( Saxara,Australia,Saoudikh Aravia,k.l.p ).

      Errwso

      Dimitrios Agiasofitis

      • makis44 said

        @Dimitrios Agiasofitis

        Ναί Δημήτριε, Flyght Controls. Ήταν αφος, της ιδιας φιλοσοφίας και τεχνογνωσίας με τα F1. Πολλά δε συγκροτήματά του, ήταν ακριβώς ίδια με αυτά του F1. πχ η AFU με ίδιο P/N, κλπ. Αυτό βοήθησε στην ανεύρεση των αιτίων της βλάβης, αλλά και τα στοιχεία που παρείχαν οι καταγραφές, τόσον του Crash Recorder, όσον και των non volative memories των δύο Auto Pilot. Και εάν το Voice Recorder δεν ήταν u/s με ενδείξεις καταγραφής 6 ετών πίσω, θα είχαμε καταγεγραμμένες και τις συνομιλίες που διεξήχθησαν εντός του copkit, πρίν, κατα την διάρκεια και μετά το ατύχημα έως την προσγείωση. Όλα αυτά δείχνουν την παντελή έλλειψη των προγραμματισμένων συντηρήσεων ενός αφους. Το αφος αυτό είχε αφεθεί στη τύχη του….και ο νοών νοήτω!

      • τάσος said

        flight controls και cockpit ίκαρε.

      • makis44 said

        sorry Τάσο. Flight Controls. Μία απαραίτητη διευκρίνηση. Δεν είμαι Ίκαρος, τεχνικός αφών είμαι! Ευχαριστώ.

    • pilotenios said

      Α ρε Γιάννη…τι παπαρίες θα διαβάζεις και εσύ και θα τραβάς τα μαλλιά σου….

    • τάσος said

      δηλαδή το αεροσκάφος πρωθυπουργού χώρας μέλους του νατο και της ε.ε. γκρεμίστηκε με αποτέλεσμα να σκοτωθούν πόσα άτομα επειδή οι πιλότοι τα έχασαν, επειδή δε γνώριζαν πως θα επαναφέρουν το αεροσκάφος που κατά την προσγείωση κατέβηκε κατά 350 πόδια περισσότερο απ’όσο του επέτρεψαν από τον πύργο ελέγχου, και επειδή τη στιγμή ακριβώς εκείνη που πάλευαν να το φέρουν, τους επέτρεψαν να κατέβουν άλλα 10000 πόδια με αποτέλεσμα κατόπιν ”εντονης” αντίδρασης του χειριστή, όταν μαθαίνει εκείνη ακριβώς την χρονική συγκυρία ότι αδειοδοτήθηκε να κατέβει, να κάνει μια βουτιά 70 μοιρών, σε συνδυασμό με μια βλάβη σε κάτι σαν το υδραυλικό τιμόνι του αυτοκινήτου στο αεροσκάφος και σε συνδυασμό με έλλειψη reset sto FMS kai ena elafry dutch roll fainomeno. αφού διάβασα τα σχόλια των σχολιαστών-ίκαρων της ολυμπίας αισθάνομαι ακόμη περισσότερο έλληνας πολίτης.

      • makis44 said

        Τάσο, ”η έντονη” δράση, αντιστοιχούσε σε δύναμη που εφαρμόσθηκε ώς συνήθως για το αφος που είχε όλα τα συστήματά του σε κανονική λειτουργία. Μέ τεχνιτή αίσθηση σε λειτουργία, εκτός της απεμπλοκής του Ατυτόματου τίποτε άλλο δεν θα συνέβαινε. Το αφος θα άκουγε κανονικά τις ”εντολές” του χειριστή. Σημειώνω εδώ ότι τα όρια απεμπλοκής του αυτόμάτου πιλότου ήταν για δράση επί των πηδαλίων < ή ίση με 330 μοίρες/sec, οι καταγραφές όμως απεικόνησαν δράση κίνησης πάνω από 3200 μοίρες/sec στη πρώτη περίπτωση (προσπάθεια ανόδου) και πάνω από 2700 μοίρες/sec στη δεύτερη περίπτωση (προσπάθεια; καθόδου). Δεδομένης της μεγάλης ταχύτητας του αφους (0,85 Μach) και της απώλειας της AFU τεχνικής αίσθησης, (χρόνια πίσω λόγω βλάβης, αλλά όλα τα έσωζε η συνεχής λειτουργία του αυτομάτου πιλότου), η ανταπόκριση του αφους ήταν ανακόλουθη με αυτή των πηδαλίων (υστερηση, συνεχόμενη δράση επί των πηδαλίων=το φαινόμενο pilot indusing oscillation)). Για να καταλάβεις τι περίπου έγινότανε, αναλογίσου την παραμικρή κίνηση στο υδραυλικό τιμόνι ενός αυτοκινήτου (με τελική ταχύτητα κατασκευαστή τα 240 χιλ/ωρα) που κινήται με 220 χιλ/ώρα, τι επίπτωση θα έχει άν το υδραυλικό σύστημα του τιμονιού είναι χαλασμένο. (ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Μή το δοκιμάσετε ποτέ.)

      • dimitrios agiasofitis said

        Den xerw ean aisthanesai perissotero Ellhnas poliths alla dikaiwmatika ‘petsakias’ opwsdhpote. Ton kerdises ton titlo me to ‘spathi’ sou. Profanws h monh epafh pou exeis me ton xwro twn pthsewn einai otan phgaineis na paralaveis thn valitsa sou apo ton imanta stis afixeis. Ante kai kanena simulator kai auto ‘koulo’ to vlepw. Den peirazei,mporeis na prospathiseis xana.

        Errwsthe oi ‘iptamenoi’

        Dimitrios Agiasofitis

      • τάσος said

        ο Μάκης είναι cool τύπος και του ζητώ συγνώμη για το ύφος. ο άλλος όμως είναι μεγάλος σχολιαστής-ίκαρος της ολυμπίας και του πρέπουν τιμές.

  10. [...] πηγη Share this:Like this:LikeBe the first to like this. This entry was posted in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ by udemandn. Bookmark the permalink. [...]

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 47,027 other followers

%d bloggers like this: