Ξεπουλάνε και στρατιωτικά αεροδρόμια!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

cccc
Στο σφυρί ακόμη και στρατιωτικά αεροδρόμια. Η κυβέρνηση δεν βάζει φρένο πουθενά και δεν φαίνεται διατεθειμένη να πει όχι σε καμία από τις απαιτήσεις της τρόϊκας. 
Τι γίνεται με τα στρατιτωτικά αεροδρόμια κα πως θα…πουληθούν; Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;
Η δημοσιογράφος Κύρα Αδάμ, μ΄ ένα δισέλιδο ρεπορτάζ της στην εφημερίδα Επενδυτής εξηγεί την …βιασύνη της κυβέρνησης να δώσει σε ιδιώτες την εκμετάλλευση 37 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας ,αλλά επισημαίνει και τα πολλά “αγκάθια” που θα αντιμετωπίσει στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
Γράφει η Κύρα Αδάμ:
“Η δέσμευση αυτή περιλαμβάνεται ρητά στο Μνημόνιο το οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «..από τον Μάρτιο του 2012 έως τον Δεκέμβριο η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει στη διαδικασία για την παραχώρηση των κρατικών αερολιμένων που βρίσκονται στα στρατιωτικά αεροδρόμια ,(σσ. της Πολεμικής Αεροπορίας)..»
Τα στρατιωτικά αεροδρόμια είναι αυτά της Σούδας (Χανίων), της Καρπάθου, της Λήμνου, της Σκύρου, του Βόλου, της Καλαμάτας, του Αράξου και του Ακτίου. Τα στρατιωτικά αυτά αεροδρόμια παρέχουν προσωπικό και μέσα για την εξυπηρέτηση της εναέριας κυκλοφορίας των πολιτικών αεροσκαφών ( προσέγγιση, προσγείωση- απογείωση, αναχώρηση) πυροσβεστικά μέσα, διασωστικα μέσα τηλεπικοινωνίες, ΔΕΗ, ύδρευση, καθαριότητα κλπ). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Πολεμική Αεροπορία «προσφέρει» στο Δημόσιο περί τα 40 εκατομ ευρω ετησίως, ποσό που σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να παρέχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Παράλληλα το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας παρέχει υπηρεσίες προσέγγισης – αναχώρησης στα αεροδρόμια Ζακύνθου και Κεφαλονιάς, τα οποία από το Μάιο ως τον Σεπτέμβριο λειτουργούν επί 24ωρης βάσης και έτσι το ωραριο αυτό επιβάλλεται και στην Ανδραβιδα.
Επίσης η Σούδα λειτουργεί επί 24ωρης βάσης όλο τον χρόνο λόγω των πολιτικών αεροπλάνων, με αποτέλεσμα η ΠΑ να πληρώνει μόνο για τη ΔΕΗ 2 εκατ ευρώ.
Στα αεροδρόμια της ΠΑ διακινούνται, σύμφωνα με τους τρέχοντες υπολογισμούς περί τα 3 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, για τους οποίους οι αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν στο ελληνικό δημόσιο 18 ευρω κατά μέσο όρο ανά επιβάτη( 12 ευρω γι επιβάτη εσωτερικού και 24 ευρω ανά επιβάτη εξωτερικού,) ως Τέλος Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ), ητοι 54 εκατομ ευρω ετησίως. Πληρώνουν επίσης περίπου 2 εκατομ ευρώ ετησίως για Τέλη Χρήσης Αεροδρομίων (ΤΧΑ).
Έτσι,στην περίπτωση παραχώρησης των στρατιωτικών αεροδρομίων σε ιδιώτες, τα 40 εκατ. ευρώ από την παροχή των υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας, τα 54 εκατ. ευρώ από το ΤΕΑΑ και τα 2 εκατ. ευρω από τα ΤΧΑ, δηλαδή συνολικά γύρω στα 100 εκατ ευρώ ετησίως θα πηγαίνουν στην τσέπη του ιδιώτη. Στο ελληνικό κράτος παραμένουν τα τέλη υπέρπτησης των αεροσκαφών.
Η παραχώρηση των στρατιωτικών αεροδρομίων υπό τη σημερινή δομή και υποδομή, η οποία για να εκσυγχρονιστεί απαιτεί πάνω από 10 χρόνια και υψηλά κονδύλια, θα δημιουργήσει μείζον πρόβλημα στην ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών: όλα τα στρατιωτικά αεροδρόμια δεν διαθέτουν ραντάρ προσέγγισης αεροδρομίου για να παρέχουν έλεγχο στα πολιτικά αεροπλάνα που προσεγγίζουν για προσγείωση. Έτσι οι στρατιωτικοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας υπερβάλλουν εαυτόν και εργάζονται υπό πίεση για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πτήσεων, διότι χωρίς ραντάρ η επαφή με τα αεροπλάνα γίνεται με τυφλές διαδικασίες. Επιπλέον χωρίς έλεγχο ραντάρ μειώνεται σημαντικά η χωρητικότητα του χώρου σε σχέση με τον αριθμό των εξυπηρετούμενων αεροσκαφών.
Μέχρι στιγμής, η έλλειψη ραντάρ έχει δημιουργήσει πλειστάκις σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων, με πολλές περιπτώσεις παρ ολίγον σύγκρουσης πολιτικών αεροσκαφών, ενώ δημιουργείται και μείζον πρόβλημα στις στρατιωτικές πτήσεις.
Η κατάσταση αυτή έχει αποτυπωθεί σε δεκάδες έγγραφα του ΓΕΑ προς την ΥΠΑ από το 1999 και μετά”.
Στο χαραχτηριστικο έγγραφο που δημοσιεύει ο « Ε» το ΓΕΑ επισημαίνει τα εν λόγω προβλήματα και ζητά από την ΥΠΑ την προμήθεια και την εγκατάσταση ραντάρ στα στρατιωτικά αεροδρόμια, πλην όμως από το 1999 μέχρι και σήμερα βρίσκεται σε αναμονή…
Όταν όμως κυρίαρχος των αεροδρομίων γίνει ο ιδιώτης, θα πιέζει για ταχύτερες κινήσεις προσγειώσεων – απογειώσεων΄, ώστε να έχει μεγαλύτερο οικονομικό όφελος, με αποτέλεσμα, λόγω της έλλειψης ραντάρ , η ασφάλεια των πτήσεων να χτυπάει κόκκινο.Αν δε, κατά την αιχμή της κυκλοφορίας των πολιτικών αεροσκαφών προκύψει και απαίτηση αναχαίτισης από στρατιωτικά αεροσκάφη, τότε η κατάσταση μπορεί να μεταβληθεί σε άκρως επικίνδυνη.
Επιπλέον η κατασκευή οικοδομών η άλλων εγκαταστάσεων από το ιδιώτη εντος ή πλησίον των αεροδρομίων, προκειμένου να ικανοποιήσει απαιτήσεις των επιβατών και να έχει μεγαλύτερο οικονομικό όφελος, θα δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα στην ασφάλεια και την άμυνα των αεροδρομίων. Οι οικοδομές και τα κτήρια θα καταστήσουν εξόχως ευάλωτα τα στρατιωτικά αεροδρόμια σε από αέρος επιθετικές προσβολές, διότι θα εξουδετερώσουν την απόκρυψη και την παραλλαγή που έχουν σήμερα τα στρατιωτικά αεροδρόμια και κυρίως τα προκεχωρημένα της Λήμνου, της Σκύρου, της Καρπάθου και της Αγχιάλου..
Πέραν των ανωτέρω, η υλοποίηση σχεδίου παραχώρησης των στρατιωτικών αεροδρομίων καθίσταται γόρδιος δεσμός διότι υπάρχει ένα πλήθος παραμέτρων που πρέπει να συνυπολογιστούν, ώστε το σχέδιο να καταστεί επωφελές και για το ελληνικό κράτος. Για παράδειγμα
  • Στην περίπτωση βλάβης ραντάρ προσέγγισης π.χ. Ρόδου, τότε η ροή- ταχύτητα των αφίξεων – αναχωρήσεων θα μειωθεί κατά 80% Στην περίπτωση αυτή, ποιές θα είναι οι απαιτήσεις του ιδιώτη λόγω απώλειας εσόδων; Σήμερα το κράτος λαμβάνει πολλά εκατομ ευρω για τον εκσυγχρονισμό των αεροδορίων από την ΕΕ μέσω ΕΣΠΑ. Για παράδειγμα, μόνο για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης η Ελλάδα έχει πάρει 350 εκατ. ευρω. Με την ανάθεση των αεροδρομίων σε ιδιώτη οι επιδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ σταματούν και χάνονται. Μήπως τα ποσά του ΕΣΠΑ είναι περισσότερα από αυτά της πιθανής πώλησης των Αεροδρομίων;
  • Θα πληρώνει ο ιδιώτης την ΔΕΗ, που για προς πώληση αεροδρόμια υπολογίζονται σε 10 εκατ ευρω ετησίως, ή θα αποτελεί Δώρο της κυβέρνησης, το ίδιο και για την ύδρευση;
  • Θα πληρώνει ο ιδιώτης ενοίκιο για το πάρκο καυσίμων των αεροδρομίων ή θα είναι και αυτό Δώρο:, όπως και τα δημοτικά τέλη
  • Θα μπορεί ο ιδιώτης να επιβάλλει ΤΧΑ και ΤΕΑΑ στα στρατιωτικά αεροσκάφη, γεγονός που θα καταστήσει προβληματικό το επιχειρησιακό έργο της ΠΑ;
  • Μόνο από τα ΤΕΑΑ, ΤΧΑ και τα μισθώματα των καταστημάτων το Δημόσιο εισπράττει 258 εκατ. ευρω ετησίως. Από αυτά πληρώνονται οι μισθοί των υπαλλήλων της ΥΠΑ και γίνονται έργα εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων ενώ απομένουν περίπου 150 εκ ευρω. Με την παραχώρηση των αεροδρομίων ποιος θα πληρώνει τους μισθούς, ο ιδιώτης ή το Δημόσιο και ποια θα κάνει τα έργα εκσυγρονισμου; Αυτή την στιγμή είναι μάλλον αβέβαιο το cost – effectiveness ( κόστος/ αποτέλεσμα) από την πώληση των αεροδρομίων, με κίνδυνο , στο τέλος της ημέρας ο έλληνας φορολογούμενος να χάσει 10πλάσια ποσά από την πώληση , έναντι ποσού 2-3 δις ευρω, χώρια τους κινδύνους που θα επιφέρει στην άμυνα της χώρας και την ασφάλεια των πτήσεων.
  • Παράλληλα, η συμμετοχή της LUFTHANSA ως τεχνικού συμβούλου, με αμοιβή πάνω από 10 εκατ. ευρω δημιουργεί σοβαρές υποψίες. Και τούτο γιατί η εταιρεία, με την εμπειρία που έχει αποκτήσει για τα ελληνικά αεροδρόμια θα μπορεί να είναι ο κύριος ανταγωνιστής για την παραχώρηση των αεροδρομίων, αποκομίζοντας βεβαίως τεραστία οφέλη.
ΚΑΤΑΡΡΕΙ ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 
Από το 1999 ο Αρχηγός ΓΕΑ σκόπευε να ενισχύσει το Μετοχικο Ταμειο Αεροπορίας με το ποσό των 2 εκατ. ευρω από τα Τέλη Χρήσης Αεροδρομίων.
Σήμερα το ΜΤΑ λόγω του PSI έχει και αυτό καταρρεύσει. Τον Απρίλιο του 2012 η ΤτΕ ενημερωσε το ΓΕΑ ότι τα διαθέσιμα ποσά του ΜΤΑ κουρευφτηκαν με την ψιλή και από 64.894.975 ευρω , έγιναν 19.845.307 ευρω με αποτέλεσμα να αδυνατεί το Ταμειο να καταβαλλει τα προβλέπόμενα επικουρικα επιδόματα στους συνταξιούχους της ΠΑ.
Τώρα τα 2 εκατ ευρω του ΤΧΑ θα τα λαμβάνει ο ιδιώτης, μαζι με τα υπόλοιπα 54 εκατ από τα ΤΕΑΑ και τα 40 εκα ευρω από την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας ητοι συνολικά 96 εκατ. Ευρώ ετησίως θα πηγαίνουν για 50 χρόνια σε ιδιωτες.
onalert.gr

ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Εθνική εγρήγορση και ομοψυχία

  Είναι κοινός τόπος πως βρισκόμαστε –και πάλι;- στο κατώφλι συγκλονιστικών αλλαγών, αναδιατάξεων , ανακατατάξεων , νέων συνόρων, καινούργιων συμμαχιών και αναταράξεων Οι «Μεγάλες /Ισχυρές» χώρες,...

Υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, πολυπληθέστερη, που δεν μετέχει καμίας Χριστουγεννιάτικης γιορτής (Μια συζήτηση με τη Τεχνητή Νοημοσύνη)

Στο σημερινό μου Διάλογο με τη Τεχνητή Νοημοσύνη (GPT 5), προσεγγίζω την επικαιρότητα των Χριστουγέννων, από την σκοπιά εκείνων που δεν διαθέτουν ούτε τα...

Εις το γενέθλιον του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού: Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

Χριστός γεννάται, δοξάσατε…» Η ορθόδοξη υμνολογία των Χριστουγέννων αναγγέλλει θριαμβευτικά, αλλά και τοποθετεί θεολογικά, το μέγα μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως. Αφ’ ότου οι προπάτορές μας,...

Γνωστος επιχειρηματίας στην Κρήτη, τίναξε τα μυαλά του στον αέρα

Ενας 79χρονος, γνωστός επιχειρηματίας, εντοπίστηκε νεκρός στην αυλή του σπιτιού του από σφαίρα σε περιοχή του νομού Ηρακλείου Άμεσα στο σημείο κλήθηκαν οι αρχές με...

Αντίποινα από την Κίνα για τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Η Κίνα θα επιβάλει προσωρινούς δασμούς έως και 42,7% σε ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μετά την ολοκλήρωση της πρώτης...

Προκόπης Παυλόπουλος: Αποδόμηση της τουρκικής στρατηγικής, βέλη για Κάσο και τουρκολιβυκό μνημόνιο, προειδοποίηση προς Αθήνα και εταίρους από τον πρώην πρόεδρο της Δημοκρατίας

Παρέμβαση με αιχμηρό λόγο και ανοιχτές αιχμές κατά της Τουρκίας πραγματοποίησε ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, στη συνέντευξή του στο Open θέτοντας επί...

Maariv: Το Ισραήλ «ανοίγει το δρόμο για ένα νοκ άουτ πλήγμα» στον Ερντογάν

Ισραηλινή αναφορά αποκάλυψε ότι οι προετοιμασίες για την «επόμενη μέρα» στη Γάζα βρίσκονται σε εξέλιξη εν μέσω ερευνών για τον τελευταίο αιχμάλωτο που σκοτώθηκε...

Κώστας Ανεστιδης: Δεσμεύτηκαν τα περιουσιακά στοιχεία και τα ακίνητα του

Με επείγουσα διάταξη του εποπτεύοντος εισαγγελέως του ελληνικού FBI δεσμεύτηκαν τα περιουσιακά στοιχεία και τα ακίνητα του αγροτοσυνδικαλιστή Κώστα Ανεστίδη Είχε προηγηθεί έρευνα μετά από...

Έτσι μας έμαθαν να γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα οι γονείς μας

Σε μια επαρχιακή πόλη της Μακεδονίας, στη μαύρη και φοβερή Κατοχή του ’41 με ’42, όπου οι εκτελέσεις και οι σφαγές των αθώων ανθρώπων...

Το πολιτικό παράδοξο στο κίνημα του Στεφανου Κασσελακη με την αποχώρηση της Κυριακής Μάλαμα

Αποχώρησε χθες η Κυριακή Μάλαμα από το κίνημα δημοκρατίας του Στεφανου Κασσελακη Στα sites η Κυριακή Μάλαμα αναφέρεται πλέον σαν ανεξάρτητη βουλευτής. Μα και πριν...

Χαμός στο instagram με τον Σάκη Ρουβα να στολίζει το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο στο σπίτι του

Κάτι με πιάνει τις γιορτές μελαγχολία απ’ αυτές που σου κυκλώνουν τη ψυχή Κι όλο ρωτάνε αυτά που πονάνεΣτολίδια φώτα μουσικές οι νύχτες τόσο μαγικές σε πάρτι φίλοι με καλούν μα...

Χριστούγεννα στο χωριό τη δεκαετία του 60

Οι γιορτές των Χριστουγέννων παραδοσιακά εορτάζονταν πολύ πιο απλά στον Ελληνορθόδοξο χριστιανικό κόσμο σε σύγκριση με τους χριστιανούς της ΔύσηςΟ λόγος ήταν ότι τα...

Η Ουάσινγκτον ανακαλεί τουλάχιστον 29 πρεσβευτές από όλο τον κόσμο

Η προεδρική κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακαλεί τουλάχιστον 29 πρεσβευτές, αναφέρει το Associated Press, επικαλούμενο δύο αξιωματούχους του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ Oι επικεφαλής των διπλωματικών αποστολών...

Μαρία Καρυστιανου: Απάντηση κόλαφος στην ΑΑΔΕ και τον Πιτσιλή

«Κανείς δεν βρίσκεται υπεράνω του νόμου, δήλωσε χθες η ΑΑΔΕ, χωρίς βέβαια να απαντάει στα ερωτήματα που την καίνε. Πλην όμως ΕΜΕΙΣ είμαστε αυτοί που...

Santa Claus, ένα εφεύρημα των πολυεθνικών και της Νέας Τάξης

Ο Santa Claus μπορεί επίσης να αναγνωριστεί σαν ο μεγαλύτερος «άγιος» του καπιταλισμού και του εμπορίου του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου απο το peritexnisologos.blogspot.comΑν μπορούσε κάποιος...

Να μετριέται καθαρός χρόνος και στο ποδόσφαιρο…

Έχει καταστεί πλέον απαραίτητη η χρονομέτρηση και των αγώνων ποδοσφαίρου, ίδια με αυτή των αγώνων «καλάθι» Δεν έχει εμπιστοσύνη πλέον είτε το χρονόμετρο, είτε η...

Μυστακίδης – Αλαφούζος συμμαχούν για να σώσουν τον Μητσοτάκη

Παρότι σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχει «άβατο», επιμένουν οι πληροφορίες ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις για την είσοδο του Τέλη Μυστακίδη στον ΣΚΑΪ Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης του...

Μέθοδος ΕΛΤΑ και στην ΟΣΥ: απανωτές συμβάσεις με ιδιώτες, προσλήψεις ημετέρων και «περίεργες» δαπάνες

Στον δρόμο της απαξίωσης με απώτερο στόχο την ιδιωτικοποίηση, όπως συμβαίνει με τα ΕΛΤΑ, βαδίζει η Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ) η κρατική εταιρεία και θυγατρική...

Η κοινωνική επικαιρότητα φέρεται να ανησυχεί από την καθιέρωση του προσωπικού αριθμού των πολιτών: «Ένας για όλα!»

Η κοινωνική επικαιρότητα φέρεται να ανησυχεί από την καθιέρωση του προσωπικού αριθμού των πολιτών - «Ένας για όλα!» Ένας λοιπόν αριθμός που αν, και...

Συνελήφθη 72 φορές, η δικαστής τον άφησε ελεύθερο και αυτός έκαψε μια γυναίκα

Δικάστε τους δικαστές… Ο Λόρενς Ριντ συνελήφθη 72 φορές.Μετά από την τελευταία του επίθεση, η δικαστής Μολίνα-Γκονζάλες απέρριψε το αίτημα των εισαγγελέων να τον φυλάκισουν.Απελευθέρωσε...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ