Βόμβες Δούκα στην προανακριτική για το Βατοπαίδι: Συκοφαντείτε κόσμο για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θα το βρείτε μπροστά σας και σύντομα!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

CEB4CEBFCF8DCEBACEB1CF82CEA0CEADCF84CF81CEBFCF822“Απασφάλισε” ο Πέτρος Δούκας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του για την προανακριτική στο Βατοπαίδι. Η επίμαχη παράγραφος της ομιλίας του όμως μπορεί να μην είναι απλώς προϊόν “οργής” για το μεγαλύτερο κοινοβουλευτικό φιάσκο της μεταπολίτευσης, αλλά πολιτική θέση ακόμα και της Νέας Δημοκρατίας. Δείτε την επίμαχη παράγραφο:

“Ετοιμάζετε τους δικούς σας Υπουργούς για ειδικά δικαστήρια. Για τους εξοπλισμούς, τα φάρμακα, τα δημόσια έργα, όλες τις επιχορηγήσεις, το ΕΣΠΑ, όλα τα δάνεια, τα μνημόνια, όλες τις κατασκευές και προμήθειες…”

Θυμάστε την θέση του Σαμαρά για όσους υπέγραψαν το μνημόνιο του κολοσσιαίου δανεισμού. Εάν αυτή του η θέση επικυρωθεί με λαϊκή εντολή, καταλαβαίνετε ότι αυτά που προαναγγέλει ο Δούκας θα είναι μονόδρομος αλλά και ο λόγος της εκλογής του.

Διαβάστε όλη την ομιλία, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον:

Κανονικά θα έπρεπε να πω πως χαίρομαι που βρίσκομαι σήμερα εδώ κοντά σας, αλλά ο λόγος και οι περιστάσεις δεν είναι και τόσο ευχάριστες….

  1. Βρίσκομαι σήμερα εδώ χωρίς να έχει βρεθεί τίποτα, μα απολύτως τίποτα σε βάρος μου.
  2. Γνωρίζετε πως δεν προέκυψε και δεν βρέθηκε καμία μα καμία διαδρομή μαύρου ή ύποπτου χρήματος΄– τουλάχιστον σε ότι με αφορά. Και δεν μπορούσε να βρεθεί γιατί δεν υπάρχει…
  3. 3. Γνωρίζετε πως σε πάνω από 100.00- σελίδες μαρτυρικών καταθέσεων δεν βρέθηκε έστω και ένας μάρτυρας που να άφησε έστω και τον παραμικρότερο υπαινιγμό σε βάρος μου… Για παράδειγμα, πως εγώ τον πίεσα ή έστω του υπέδειξα να μην κάνει το σωστό. ΚΑΝΕΝΑΣ ....
  4. 4. Γνωρίζετε πως αν υπήρχε «ομάδα επιτελικού σχεδίου ή ειδικού ενδιαφέροντος», όπως εσείς πιστεύετε πως υπήρχε, εγώ ποτέ δεν υπήρξα μέρος καμιάς τέτοιας ομάδας…
  5. 5. Αν είμαι κάτι σε αυτή την υπόθεση, είμαι θύμα και όχι θύτης!
  6. 6. Kατανοώ όμως πως ενώ οι περισσότεροι από τους αξιότιμους κ. Βουλευτές τα γνωρίζουν αυτά, αλλά πιέζονται να υπερψηφίσουν την παραπομπή στα πλαίσια της ‘κομματικής γραμμής’ και πειθαρχίας…

Η Επιτροπή συνέταξε πόρισμα χωρίς να έχει κάνει 5 στοιχειώδη και αυτονόητα.

  1. Το πρώτο που έπρεπε να κάνει η Επιτροπή Μπετενιώτη ήταν να ανοίξει όλους τους λογαριασμούς και της Μονής και όλων των ‘πολιτικών’ προσώπων… Να ψάξει όλες τις διαδρομές! Και στο Πόρισμά της να αναφέρει λεπτομερώς αν και τι βρέθηκε… Αν δεν το έψαξε αρκετά τότε πως προτείνει παραπομπές; με αέρα κοπανιστό; Ας περίμενε όσο χρειαζόταν για να βγάλει άκρη. Αν από αυτά που διερεύνησε δεν βρέθηκε τίποτα, γιατί δεν το αναφέρει στο πόρισμα;
  2. Δεύτερον Έχουν περάσει 9 μήνες διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και δεν παρήγγειλε καμία μελέτη πραγματογνωμοσύνης για όλα τα ακίνητα που ανταλλάχθηκαν από ανεξάρτητο γενικά παραδεκτό οίκο… όχι από κομματικά ελεγχόμενα όργανα… Για κάθε ακίνητο ξεχωριστά. Πώς εκτίμησε το κάθε ακίνητο το ΣΟΕ, γιατί το εκτίμησε έτσι, τι λένε οι πραγματογνώμονες, αν μεταπωλήθηκε, σε ποιόν και ποιός και πόσο ωφελήθηκε. Δεν έλεγξε τις πράξεις χαρακτηρισμού των εκτάσεων και αν δεν ήταν σωστές, γιατί δεν ήταν σωστές…..

Χωρίς τέτοια έκθεση πραγματογνωμοσύνης ο καθένας λεέι του κεφαλιού του… Ακούστηκαν και για ζημιά του Δημοσίου που υπερβαίνει το 1 δισεκ.ευρώ! Απίθανες μπούρδες…

Το μόνο πόρισμα ήταν αυτό του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης που έβγαζε τις διαφορές στις αντικειμενικές αξίες στα 37 εκατομ. ευρώ! Για κάθε διαφορά αξιών έπρεπε να κάνει μια κατ’ αντιπαράθεση εξέταση των αρμοδίων στελεχών του ΣΟΕ και της ΚΕΔ και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης! Εκεί είναι η ουσία. Εκεί είναι το κλειδί της υπόθεσης. Μόνο έτσι θα μπορούσαμε να αντιληφθούμε τι έγινε και πως προέκυψαν οι διαφορές. Ήταν διαδικαστικές αστοχίες, ή υπέκρυπταν δόλο. Και την ουσία δεν την ψάξατε, είτε από ανικανότητα, είτε γιατί το μόνο που σας ενδιέφερε ήταν η ομαδική παραπομπή των πολιτικών σας αντιπάλων…

  1. Τρίτον Δεν έψαξε τα τηλεφωνήματα των μοναχών την περίοδο 1995-2008. Λέω από το 1995, διότι από τότε είχαν αρχίσει τα σούρτα-φέρτα με την Μονή. Από τότε εμφανίστηκε ελικόπτερο του Στρατού στο Βατοπαίδι με επιβάτη τον τότε Υφυπουργό Άμυνας του ΠΑΣΟΚ για να παραλάβει την Τιμία Ζώνη…
  2. Τέταρτον. Δεν έψαξε καθόλου πως το 1998 η Βιστονίδα αποχαρακτηρίστηκε από Υδροβιότοπος από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ του ΠΑΣΟΚ…!! Εκεί βρίσκεται το κομβικό σημείο σε όλη την υπόθεση αυτή… Γιατί η τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποχαρακτήρισε τη λίμνη και έτσι άρχισε η βροχή θετικών Γνωμοδοτήσεων υπέρ της Μονής… Αυτό η Επιτροπή φρόντισε να το θάψει!
  3. Πέμπτον. Δεν έλαβε υπ΄όψη τις απαντήσεις που δόθηκαν για κάθε θέμα και ερώτημα που τέθηκε… Όχι μόνο δεν τις έλαβε υπ΄όψη, αλλά ούτε καν τις ανφέρει πουθενά! Eνώ επαναλαμβάνει πολλές φορές τα ίδια και τα ίδια όσον αφορά τις διάφορες κατηγορίες, δεν αναφέρει και δεν καταγράφει πουθενά τις απαντήσεις που δόθηκαν!! Εγώ έδωσα όλες τις απαντήσεις, -και με το παραπάνω. Δεν γράφει πουθενά τι απάντησα και αν διαφωνεί με όσα κατέθεσα. Δηλαδή είτε κατέθεσα είτε δεν κατέθεσα για το ΠΑΣΟΚ δεν είχε καμία σημασία. Γι’ αυτό και μπορούσε να διαρρεύσει όλο το περιεχόμενο του πορίσματός του εδώ και πάνω από 4 μήνες!

Γι’αυτό λέω πως στόχος δεν ήταν η αποκάλυψη της αλήθειας, αλλά η δίωξη των πολιτικών αντιπάλων της Κυβέρνησης….. Γι’ αυτό και παραπέμπονται τόσοι πολλοί…. Τόσοι πολλοί πολιτικοί αντίπαλοι… Κανένα από τα στελέχη της Κυβέρνησης που παρέδωσαν τις εκτάσεις στην Μονή την περίοδο 1999-2003!

……………………………………………………………………………………..

Αλλά υπάρχουν και πολλά άλλα ‘φάουλ’ στο πόρισμα της Κυβερνητικής πλειοψηφίας

  1. Πρώτον... Είπαμε πως δεν  έψαξε ένα από τα βασικότερα ζητήματα. Γιατί το 1998, ο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ του ΠΑΣΟΚ αποχαρακτήρισε την περιοχή από υδροβιότοπο!! Τι έγινε τότε;
  2. Δεύτερον… Ποιός ‘παρήγγειλε’ τις γνωμοδοτήσεις τις περιόδου 1999-2003 που βγήκαν όλες υπέρ της Μονής;
  3. Τρίτον… Δεν μπορεί να ‘ομαδοποιεί’ ευθύνες. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεν ευθύνεται για τις δικές μου ενέργειες ούτε εγώ για τις δικές του. Ούτε εγώ μπορεί να ευθύνομαι για την λειτουργία ανεξάρτητων θεσμικών οργάνων όπως η ΚΕΔ .
  4. Τέταρτον… Κάνει πως αγνοεί πως το αν ένα ακίνητο είναι ιδιοκτησία του Κράτους ή όχι, δεν είναι δουλειά του κάθε Υπουργού να κρίνει. Γι’αυτό ορίστηκε εδώ και πάνω από 70 χρόνια το Γνωμοδοτικό Συμβούλειο Δημοσίων Κτημάτων. Αυτή είναι η δουλειά του. Αλίμονο αν ο κάθε Υπουργός αποφάσιζε από μόνος του για τέτοια συγκεκριμένα ζητήματα. Αν το ανώτατο αρμόδιο συλλογικό όργανο του Κράτους Γνωμοδοτήσει είτε ότι ένα ακίνητο ανήκει στο Δημόσιο, είτε ότι δεν ανήκει, είναι προσωπικό θέμα του υπουργού να το αμφισβητήσει; Αυτό δεν θα συνιστούσε ‘εξωθεσμική’ και ύποπτη παράμβαση;;
  5. Πέμπτον... Το πόρισμα του ΠΑΣΟΚ αποδέχεται το εξής εξωφρενικό: ότι ένας Υπουργός έχει ποινικές ευθύνες ακόμα και όταν αποδέχεται τις εισηγήσεις αρμόδιων ανώτατων συλλογικών οργάνων όπως το ΝΣΚ  ή το Γνωμοδοτικό Συμβούλειο Δημοσίων Κτημάτων. Στη δική μου περίπτωση, οι εισηγήσεις αυτές είχαν επιπλέον, και τη θετική εισήγηση της υπηρεσίας του Υπουργείου.

Για μικροκομματικά οφέλη βάλατε βόμβα στα θεμέλια της λειτουργίας του Δημοσίου. Ετοιμάζετε τους δικούς σας Υπουργούς για ειδικά δικαστήρια. Για τους εξοπλισμούς, τα φάρμακα, τα δημόσια έργα, όλες τις επιχορηγήσεις, το ΕΣΠΑ, όλα τα δάνεια, τα μνημόνεια, όλες τις κατασκευές και προμήθειες…

Μάλιστα σε μια περίπτωση, το Πόρισμα αναφέρει πως σε μια Γνωμοδότηση και μάλιστα του του Νομικού Συμβουλείου του Κράτους, υπήρχε ένας στους εννιά που μειοψήφισε. Αλλά αυτός διατύπωσε την επιφύλαξη για το αν κάτι μπορούσε να γίνει από δικονομικής πλευράς, όχι αν ήταν συμφέρον για το Δημόσιο, ή δίκαιο.

Πέστε όμως πως η διαφορά του μειοψηφούντος δεν ήταν δευτερεύουσας σημασίας για τη διαδικασία, αλλά σημαντική. Τι θα κάνει ο Υπουργός; Αν επιλέξει την Γνώμη της πλειοψηφίας θα πάει ειδικό δικαστήριο γιατί αγνόησε τον έναν που μειοψήφισε και αν επιλέξει την γνώμη του ενός, τότε φυσικά και θα πάει ειδικό δικαστήριο, αφού αγνόησε την πλειοψηφία… Αυτά είναι γελοιότητες!!!

  1. Έκτον... Το Πόρισμα βασίζεται και σε απίθανες ανακρίβειες:

Στη σελ. 20 γράφει, εν γνώσει της Επιτροπής ότι αυτό είναι ψέμα, ότι  το Γνωμοδοτικό Συμβούλειο ενήργησε κατόπιν δικής μου παραγγελίας. Έχω δηλώσει και έχω εξηγήσει και στις δύο εξεταστικές πως όχι μόνο δεν παρήγγειλα Γνωμοδότηση, αλλά πως ούτε καν γνώριζα τα μέλη του Γνωμοδοτικού Συμβουλείου, αυτά είχαν τοποθετηθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και πως ούτε καν ήξερα για την ύπαρξη της υπόθεσης αυτής. Γιατί τέτοια ψέμματα;

Στη σελίδα 22 γράφει πως επειδή εγώ αποδέχθηκα την ομόφωνη εισήγηση του Γνωμοδοτικού Συμβουλείου ενταφιάστηκε η αναπομπή του κ. Φωτιάδη. Και όμως, η Γνωμοδότηση που αποδέχθηκα ήταν υπέρ του κ. Φωτιάδη …..

Σας θυμίζω πως ο κ. Φωτιάδης πιεζόμενος από φορείς της Ξάνθης και της γύρω περιοχής, ρώτησε το Γνωμοδοτικό Συμβούλειο Δημοσίων Κτημάτων, αν συντρέχει λόγος αναθεώρησης των προηγουμένων Γνωμοδοτήσεων. Και το Συμβούλειο που είναι το ανώτατο θεσμικό όργανο για τέτοια θέματα για πάνω από 70 χρόνια- απάντησε πως εξέτασε ξανά όλα τα σχετικά στοιχεία και πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανάκλησης των προηγουμένων γνωμοδοτήσεων, πράξεων και αποφάσεων! Αυτή είναι η αλήθεια. Αυτή την γνωμοδότηση αποδέχτηκα ώς όφειλα!!

Σημειώστε πως ο κ. Φωτιάδης ζήτησε επιβεβαίωση από το αρμόδιο όργανο με βάση όλα τα μέχρι τότε ‘νέα’ στοιχεία. Αλλά δεν ανακάλεσε τις προηγούμενες ομόφωνες γνωμοδοτήσεις που είχε αποδεχθεί, γιατί αυτό θα αποτελούσε αυθαίρετη ενέργεια. Ζήτησε νέα επιβεβαίωση των μέχρι τότε Γνωμοδοτήσεων…..  Συνέχιζαν, δηλαδή, να ισχύουν όλες οι προηγούμενες μεταβιβάσεις ακινήτων στην Μονή….

Επισημαίνω πως ο κ. Φωτιάδης δεν μπορούσε να κάνει αλλοιώς… Είχε ήδη απευθυνθεί στο ανώτατο αρμόδιο όργανο. Δεν υπάρχει ανώτερο όργανο από αυτό. Ούτε εγώ μπορούσα να κάνω κάτι άλλο… Να επαναπέμψω πάλι αυτό που μόλις είχε αναπεμφθεί και απαντηθεί;

Αν το Συμβούλειο είχε Γνωμοδοτήσει πως ναί αυτά που είχαν γίνει επι δρυ και Φωτιάδη ήταν λαθεμένα και πως έπρεπε να ανακληθούν οι αποφάσεις και εγώ δεν τις ανακαλούσα, ναί τότε θα υπήρχε πρόβλημα.

Δηλαδή με μέμφεσθε που δεν έστειλα τον κ. Φωτιάδη στο ειδικό δικαστήριο, παρά την Γνωμοδότηση που είχα στα χέρια μου. !

Αλλά το ΠΑΣΟΚ δέχεται τα επιχειρήματα του κ. Δρυ του κ. Φωτιάδη του κ.Ξυνίδη ότι ακολούθησαν τις Γνωμοδοτήσεις των αρμοδίων οργάνων. Δεν δέχεται όμως το ίδιο αλλά πολύ ισχυρότερο δικό μου επιχείρημα πως ήταν η 4η κατά Γνωμοδότηση για το ίδιο θέμα και δεν δημιουργούσε καν νέο έννομο καθεστώς και δεν έχει καν ανακληθεί!!!

Και, προσέξτε, έχουν περάσει 6 χρόνια από την αποδοχή αυτής της Γνωμοδότησης, και συμπληρώθηκαν εννιά μήνες διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και την Αποδοχή αυτή ΔΕΝ την έχει ανακαλέσει κανένας Υπουργός Οικονομικών. Ούτε ο σημερινός Υπουργός Οικονομικών της Κυβέρνης του ΠΑΣΟΚ! Αν ‘έβλαπτε’ το Δημόσιο, δεν θα έπρεπε να είχε  ήδη ανακληθεί ;

Και γιατί δεν την έχει ανακαλέσει; Δεν την ανακάλεσε γιατί ήταν η τέταρτη κατά σειρά ομόφωνη Γνωμοδότηση του μόνου ανώτατου αρμόδιου θεσμικού οργάνου της πολιτείας και δεν δημιουργούσε νέο ‘έννομο’ καθεστώς – ούτε η Μονή την ‘Σημείωσε’ ως αποδεικτικό των τίτλων ιδιοκτησίας της στα Υποθηκοφυλακεία (όπως έκανε με τις αποφάσεις της περιόδου ΠΑΣΟΚ)… Δεν έλεγε πως «η λίμνη και τα περι την Βιστονίδα κτήματα ανήκουν στην Μονή». Έλεγε πως δεν συνέτρεχε λόγος επανεξέτασης των αποφάσεων / γνωμοδοτήσεων που έγιναν επί ΠΑΣΟΚ, γιατί δεν υπήρχε κάποιο νέο στοιχείο που δεν είχε ήδη ληφθεί υπ’ όψη στις προηγούμενες αποφάσεις / γνωμοδοτήσεις….

Και ενώ το ΠΑΣΟΚ ‘αθωώνει’ τους κκ Δρυ και Φωτιάδη, που προχώρησαν με ‘πρωτογενείς’ αποφάσεις στην παραχώρηση όλων των εκτάσεων στην Μονή, παραπέμπουν εμένα… Αν αυτό δεν είναι πολιτική δίωξη, τότε τι είναι;

Το ίδιο το πόρισμα του ΠΑΣΟΚ αντιφάσκει και διαψεύδεται από τη συνημμένη γνωμοδότηση του Καθηγητή  Νικόλαου Αλιβιζάτου την οποίαν το ίδιο το ΠΑΣΟΚ εζήτησε. Σ’ αυτή την γνωμοδότηση με ημερομηνία 4 Δεκεμβρίου 2008 που περιλαμβάνεται στις σελίδες 205 – 212 του πορίσματος του ΠΑΣΟΚ κατά τρόπο νομικά αναμφισβήτιτο αναφέρεται ότι

«η ευχέρεια που παρέχεται στον υπουργό να αποστεί από την γνώμη του γνωμοδοτούντος οργάνου –και μάλιστα για κατ’ εξοχήν τεχνικό ζήτημα, επί του οποίου παλαιότερα καλούνταν να αποφανθούν έμπειροι δικαστές,   είναι εξαιρετικά περιορισμένη….   Επομένως, ενώπιον μιας εμπεριστατομένης γνώμης  από το οικείο τμήμα – γνώμης μάλιστα διατυπωμένης ομοφώνως όπως στην προκείμενη περίπτωση – είναι δύσκολο ο υπουργός, ακόμη και εαν διατηρεί  τις επιφυλάξεις του να μην την αποδεχθεί». Το ΠΑΣΟΚ ζήτησε τη Γνωμοδότηση αυτή και την αγνοεί επειδή δεν το βολεύει.

Και δεν το βολεύει γιατί έχει προαποφασίσει τις πολιτικές διώξεις!

Ο προκάτοχός μου κ. Φωτιάδης, υποστήριξε στην Επιτροπή (σελίδα 258 του πορίσματος της Ν.Δ.) ότι πάγια  για τακτική των υπουργών είναι να αποδέχονται τις ομόφωνες γνωμοδοτήσεις.  Τόνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι κατά την δεκαετία 1998 – 2008 επί 649 ομόφωνων γνωμοδοτήσεων έγιναν όλες αποδεκτές πλήν μόλις τριών διότι αυτό επέβαλε η τήρηση των νόμων. Το πόρισμα του ΠΑΣΟΚ, δεν περιλαμβάνει αυτή την κατάθεση του δικού της Υπουργού, γιατί δεν βόλευε τα σχέδιά του για πολιτικές διώξεις.

Αυτά υποβαθμίζουν την λειτουργία του Κοινοβουλείου. Δεν χωρούν σε δημοκρατικά κράτη τέτοιες μεθοδεύσεις. Το ΠΑΣΟΚ επιβάλλει μια δικτατορία της πλειοψηφίας. Αποφασίζωμεν και διατάζωμεν!

Με παραπέμπετε ενώ όλοι γνωρίζεται πολύ καλά αρνήθηκα κατηγορηματικά τον Μάρτιο του 2007 να συνυπογράψω την ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ (ΚΥΑ 28/03/2007) που συνέταξε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, να διατεθούν προς ανταλλαγή με τη Μονή Βατοπεδίου, εκτός από ακίνητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και δημόσια ακίνητα αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.

Με παραπέμπετε ενώ όλοι γνωρίζεται πολύ καλά και το έχουν καταθέσει και οι μοναχοί αυτό, πως όταν οι μοναχοί Εφραίμ και Αρσένιος με επισκέφθηκαν το 2005 για να μου ζητήσουν να αγοράσει το Υπουργείο Οικονομικών τα ακίνητα της Μονής της Βιστονίδας τους απάντησα πως ούτε είναι δουλειά μου να ανταλλάσσω ακίνητα, ούτε χρήματα έχει το Δημόσιο.

Όταν μου ζήτησαν να συναινέσω στην ανταλλαγή εκτάσεων της Βιστονίδας με ακίνητα αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών, η άρνησή μου ήταν ευθεία, άμεση και κατηγορηματική. Τους απάντησα πως τέτοιες ανταλλαγές δεν είναι δουλειά του Υπουργείου Οικονομικών. Και, φυσικά, δεν δέχθηκα να ανταλλαγεί κανένα ακίνητο αρμοδιότητας του Υπoυργείου Οικονομικών!

Όλα αυτά είναι γνωστά, αλλά ποιός νοιάζεται….

Κύριοι βουλευτές. Όπως και εσείς, στην πολιτική δεν μπήκα για να αποκατασταθώ επαγγελματικά και οικονομικά. Μπήκα αρκετά εύπορος. Σπούδασα στη Νέα Υόρκη, έπιασα δουλειά ώς ‘μαθητευόμενος’ τραπεζίτης (executive trainee) στη Σίτιμπανκ στη Νέα Υόρκη, ύστερα από πολύωρες προφορικές εξετάσεις (για να πιάσεις δουλειά στη Σίτιμπανκ έπρεπε να σε εξετάσουν και να σε αποδεχθούν όλοι οι ‘αυριανοί’ σουσυνάδελφοι), σε ήλικία 32 έτών προήχθηκα στο βαθμό του Αντιπροέδρου (Vice-President), το 1986 με έστειλαν από την Νέα Υόρκη στην Ελλάδα ώς Γενικό Διευθυντή και Treasurer. Μάλιστα το υποκατάστημα της Ελλάδας είχε ρεκόρ κερδοφορίας και θεωρείτο –με διαφορά- απ’ τα πλέον αποτρελεσματικά στον κόσμο…

Το 1991 μου τηλεφωνεί ο φίλος και συμμαθητής μου Αντώνης Σαμαράς –τότε Υπουργός Εξωτερικών- και μου είπε πως αναζητούν από καιρό νέο διοικητή για την Εθνική και πως ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης με έχει προκρίνει για τη θέση αυτή.. Με πήρε και συναντήσαμε τον Πρόεδρο που μου έκανε αυτή την πολύ τιμητική  πρόταση. Δεν ξέρω τι με φώτησε και δεν δέχθηκα την πρόταση γιατί γνωρίζετε τι έγινε με αυτόν που βρέθηκε στη θέση μου.

Το 1992 ο Στέφανος Μάνος μου διαμήνυσε πως αναζητούσαν τεχνοκράτη για τη θέση του Υφυπουργού Οικονομικών και από όλους που διερεύνησαν από τον ιδιωτικό τομέα, προέκριναν εμένα και πως ήταν καιρός να κάνω κάτι για το Δημόσιο… παραιτήθηκα από Γενικός Διευθυντής της Σίτιμπανκ και ανέλαβα Υφυπουργός Οικονομικών. Τότε γνώρισα και την μέτέπειτα σύζυγό μου Ιλεάνα, κόρη του Μίλτου. Το αναφέρω αυτό γιατί γράφτηκε πως μπήκα στην πολιτική χάρις στον πεθερό μου Μιλτιάδη Έβερτ!!

Όταν χάσαμε τις εκλογές του 1993 και έγινε αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας ο πεθερός μου Μιλτιάδης Έβερτ (επαναλαμβάνω με την κόρη του Ιλεάνα συνδέθηκα αφού ήμουν ήδη Υφυπουργός Οικονομικών στην Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Μητσοτάκη), επέστρεψα στον ιδιωτικό τομέα. Δεν διεκδίκησα καμία κομματική θέση. Ούτε θέση γραμματέα, ούτε  τομεάρχης. Ούτε ζήτησα να περιληφθώ σε κάποιο ψηφοδέλτιο (Ευρωβουλής, Επικρατείας, περιφέρειας ή νομού), ακριβώς για να μην υπάρχει καμία υπόνοια εύνοιας. Ούτε ο Μίλτος ευνόησε ποτέ συγγενή του. Με οποιονδήποτε τρόπο.

Τον Δεκέμβριο του 2003, η Νομαρχιακή Ανατολικής Αττικής της Νέας Δημοκρατίας μου ζήτησε να κατέβω υποψήφιος στην Περιφέρεια Αττικής, «γιατί αναζητούσαν  άτομα με πείρα και καταξίωση στον ιδιωτικό τομέα και την διοίκηση». Για να κατέβω στις εκλογές του 2004 παραιτήθηκα από Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κάποιων από τις μεγαλύτερες εταιρίες στην Ελλάδα: Netmed/Filmnet (το συνδρομητικό κανάλι), Pepsico Ελλάδας, Ericsson Ελλάδας και ανέστειλα την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας μου Capital Partners A.E. που ήταν η πιο επικερδής επιχείρηση στην Ελλάδα στον τομέα αγοραπωλησιών και συγχωνεύσεων. Παραιτήθηκα επίσης και από τη θέση Συμβούλου σε κάποιες από τις μεγαλύτερες τράπεζες. [Πιο πρίν διετέλεσα εκτός από Γενικός Διευθυντής (Country Head) της Citibank στην Ελλάδα και Πρόεδρος του ΔΣ της ΑΓΕΤ-Ηρακλής. Και παραιτήθηκα από όλα αυτά γιατί πίστεψα ότι θα μπορούσα να προσφέρω κάτι στην προσπάθεια της Νέας Δημοκρατίας να αλλάξει την Ελλάδα. ‘Οχι για να ασχοληθώ με ανταλλαγές οικοπέδων.

Από το 2004 μέχρι σήμερα η περιουσία μου όχι μόνο δεν αυξήθηκε, αλλά αντίθετα έχει μειωθεί.  Δεν διόρισα ούτε την σύζυγο, ούτε αδέλφια, ούτε τα παιδιά μου (ανήλικα), ούτε ξαδέλφια, ούτε ‘κουμπάρους’, ούτε κανένα συγγενή σε καμία δημόσια (ούτε καν ιδιωτική) θέση! Kαι κανείς από την ευρύτερη οικογένειά μου δεν ωφελήθηκε οικονομικά ή με άλλο τρόπο από την παρουσία μου στο Δημόσιο βίο. Δεν διαπραγματεύτηκα ποτέ το συμφέρον του Δημοσίου. Κανείς συγγενής μου δεν πήρε καμία ενίσχυση ή επιδότηση ή διεκδίκησε οποιαδήποτε δουλειά ή έργο από το Δημόσιο ή από οποιοδήποτε φορέα.

Καταθέτω και αντίγραφα των φορολογικών μου δηλώσεων… Η δήλωση μου ως φυσικού προσώπου του 2003- δηλαδή της χρονιάς πριν κατέβω υποψήφιος στις εκλογές του 2004. Δηλωθέν συνολικό εισόδημα: 490 χιλ.ευρώ. Καταθέτω και δύο φορολογικές δηλώσεις της εταιρείας μου Κάπιταλ Παρτνερς ΑΕ, για το 2000 και το 2001, δηλαδή δυό έτη Κυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ για να μην θεωρήσει κανείς πως ήταν δουλειές που πήρα ΄χαρις σε κάποια εύνοια από την ΝΔ. Σύνολο καθαρών κερδών προ φόρων 493 εκατομ.δραχμές!

Αυτά τα λίγα…

Ίσως κάποιους από σας να έχω στεναχωρήσει, ίσως κάποιοι δεν με πάνε… έτσι απλά δεν με πάνε…..

Μέσα στη ζωή είναι και αυτά…

Αλλά θέλω να γνωρίζετε και εσείς και όσοι μας ακούνε από το κανάλι της Βουλής, πως ότι έχει λεχθεί σε βάρος μου για την υπόθεση αυτή είτε είναι καθαρά συκοφαντικό, είτε είναι εξαιρετικά διαστρεβλωμένο…

Η αλήθεια έπρεπε να είχε λάμψει από καιρό… Να μην σέρνεται για πάνω από δύο χρόνια…

Ευχαριστώ για την υπομονή σας και

Καλή συνέχεια…

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ

Την υπόθεση του Βατοπεδίου δεν την ξεκίνησε η ΝΔ. Την «κληρονόμησε» από το ΠΑΣΟΚ και μάλιστα τελειωμένη. Με ΟΛΕΣ τις εκτάσεις παραδομένες στην Μονή από το ΠΑΣΟΚ (1999-2003).

Πως άρχισε η υπόθεση;

Βήμα 1ο: Η υπόθεση μπόρεσε να αρχίσει όταν το ΠΑΣΟΚ το 1998 αποχαρακτήρισε το την περιοχή της Βιστωνίδας ως υδροβιότοπο.!!! [υπήρχαν και κάποιες άλλες σχέσεις: από το 1995-6 είχαν αρχίσει τα σούρτα-φέρτα του ΠΑΣΟΚ, όταν η Τιμία Ζώνη πηγαινοερχόταν με ελικόπτερο του στρατού, από το Βατοπαίδι στον ασθενούντα τότε Πρωθυπουργό, -συνοδεία, όπως έχει γραφτεί και δεν έχει διαψευσθεί- του τότε Υφυπουργού Άμυνας!!]

Βήμα 2ο: Στις 05 Φεβρουαρίου 1999 ο τότε Υφυπουργός Οικονομικών κ. Δρυς, απεδέχθη με σχετική απόφασή του την υπ’αρ. 26/1998 γνωμοδότηση του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων –που είναι και το μόνο  αρμόδιο κρατικό όργανο για τέτοια θέματα–  ότι το Δημόσιο δεν μπορεί να προβάλλει δικαιώματα κυριότητας επί της νησίδας «Άντα Μπουρού» της λίμνης Βιστωνίδας με την αιτιολογία ότι αυτή ανήκει στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου.. Στις 19 Νοεμβρίου 2002  έγινε και η σχετική μεταγραφή στο Υποθηκοφυλακείο Ξάνθης, τόμος 1084, με αύξοντα αριθμό 47.

Ο Υφυπουργός του ΠΑΣΟΚ δεν θα μπορούσε να υπογράψει τέτοια Απόφαση αν ίσχυε ο χαρακτηρισμός της Βιστωνίδας ως υδροβιότοπου. Έτσι μπόρεσε ο Υφυπουργός του ΠΑΣΟΚ κ.Δρυς, να υπογράψει τις υπέρ της Μονής γνωμοδοτήσεις!

Βήμα 3ο: Παράλληλα, στις 02/04/01, ο νυν Γ/Γ του ΠΑΣΟΚ κ. Ξυνίδης συναινούσε να αποδοθούν στην Ι.Μ.Βατοπεδίου εκτάσεις που είχαν δεσμευθεί για τον λιμένα του Λάγος. Μάλιστα, σε συνεντεύξεις του ισχυρίσθηκε ότι η Απόφαση αυτή ανεκλήθη το 2003 μετά από πολιτική πίεση από τους ψηφοφόρους του και ‘σχετικά υπομνήματα των δικηγορικών συλλόγων της περιοχής’! Αφού δηλαδή οι ιδιοκτησίες της Μονής είχαν ήδη κατοχυρωθεί….  Την Απόφαση αυτή, ο κ. Ξυνίδης και το ΠΑΣΟΚ την απέκρυψαν επιμελώς από την δικογραφία –στα πλαίσια της πολιτικής της ‘απόλυτης διαφάνειας’– και του –όλα στο φως-, μέχρι που την ξετρύπωσε η ‘Καθημερινή’! Ο κ.Ξυνίδης απέδοσε την διαρροή του σε βάρος του εγγράφου σε εσωκομματικό δάκτυλο. Δηλαδή αν δεν υπήρχε αυτή η εσωκομματική κόντρα θα συνέχιζε να το αποκρύπτει το έγγραφο αυτό…!!!!

Η εμπλοκή του ΠΑΣΟΚ είναι άμεση και σαφής και ‘πρωτογενής’… Το ΠΑΣΟΚ δημιούργησε και εξέθρεψε το πρόβλημα…. Ο αποχαρακτηρισμός της περιοχής ως υδροβιότοπου, η υπογραφή Δρυ και η υπογραφή Ξυνίδη, ήταν κομβικής σημασίας υπέρ των συμφερόντων της Μονής.

Αλλά η Απόφαση που υπέγραψε ο κ. Ξυνίδης δεν ήταν η μόνη που απεκρύβη! Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας» (31 Οκτωβρίου 2008), στις 11 Μαρτίου 2002, η Μονή Βατοπεδίου έστειλε επιστολή στον τότε Υπουργό Γεωργίας  του ΠΑΣΟΚ και στον Γενικό Διευθυντή Υπηρεσιών του ίδιου Υπουργείου κ. Απ. Τσιόκα, ότι  «ενώ είναι σαφές ότι έχει αδικηθεί η Μονή, διότι πάντοτε ανήκε η κυριότητα στη Μονή, θεωρήσαμε σκόπιμο δια το ευδιάλλακτον να αρκεστούμε στη νομή, δηλαδή στη διαχείριση της λίμνης, σαφώς με τη συνεργασία και την άμεση εποπτεία της υπηρεσίας αλιείας, προκειμένου να διαφυλαχθούν τα δημοσίου δικαίου δίκαια.»

Κάποιοι στο ΠΑΣΟΚ απέκρυψαν της Επιστολή αυτή μέχρι που την ξετρύπωσε η ‘Ελευθεροτυπία’…   Ποιος την απέκρυψε;

Και ενώ υπήρχε αυτή η επιστολή και πρόταση της Μονής, στις 05 Αυγούστου 2002 ο τότε Υφυπουργός Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ, κ. Φωτιάδης, αποδέχεται με σχετική απόφασή του, την 17/2002 σχετική γνωμοδότηση του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων ότι παραλίμνιες εκτάσεις εμβαδού 25 χιλ. στρεμμάτων και οι νησίδες Άγιος Νικόλαος και Παναγία Παντάνασσα δεν ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, αλλά ανήκουν στην Ι.Μ. Βατοπεδίου.

Στις 19/11/02 ολοκληρώθηκε η μεταγραφή στο Υποθηκοφυλακείο Ξάνθης, τόμος 1084 με αύξοντα αριθμό 48 και στις 12 Σεπτεμβρίου 2005 στο Υποθηκοφυλακείο Ροδόπης, στον τόμο 1571, με αύξοντα αριθμό  87.

Προσέξτε τώρα: Τον Ιανουάριο του 2003, η Μονή κατέθεσε αγωγή κατά του Δημοσίου στο Μονομελές Πρωτοδικείο Ροδόπης— διεκδικώντας και δικαστικά τις εκτάσεις που ήδη είχαν και διοικητικά αναγνωρισθεί υπέρ αυτής, ώστε να μην μπορεί μετά να ανακαλέσει το Δημόσιο τις αποφάσεις του.

Και ενώ εκκρεμούσε αυτή η δίκη, στις 04 Ιουνίου 2003, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δια του αρμόδιου Υφυπουργού Οικονομικών, αποδέχεται την υπ’ αριθμ. 46/2002 Γνωμοδότηση του Γνωμ. Συμβ. Δημ. Κτημ. ότι «το Δημόσιο δεν δικαιούται να προβάλλει δικαιώματα κυριότητας επί της λίμνης Βιστωνίδας, όσης έκτασης και αν είναι  και των οχθών αυτής» με την αιτιολογία ότι ανήκουν στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου.

Μετά τον Ιούνιο του 2004 και επί τέσσερα συνολικά χρόνια ουδεμία αιτίαση ή κατηγορία από κανέναν δεν είχε διατυπωθεί εναντίον μου αλλά τούτο συνέβη –μετά από τέσσερα χρόνια- όταν άλλοι χειρισμοί και αποφάσεις της υπόθεσης Βατοπεδίου προβλήθηκαν ως σκανδαλώδεις.

Αν η υπόθεση αυτή ήταν τόσο απλή, γιατί η Κυβέρνηση δεν υιοθέτησε το Σχέδιο Νόμου Βενιζέλου όπως είχε υποσχεθεί πριν τις εκλογές του 2009 για άμεση αντιστρογή όλων των μέχρι τότε πράξεων και για άμεση επιστροφή όλων των ακινήτων; Τι μεσολάβησε;

Και σήμερα γιατί ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών προωθεί δικαστικά την επιστροφή των ακινήτων; Γιατί δεν την διευθετεί ‘διοικητικά’ με βάση την ανάκληση των προηγουμένων πράξεων και αποφάσεων; Το αποτέλεσμα των δικαστικών αγωγών είναι φυσικά αβέβαιο. Αν κριθεί τελικά η υπόθεση στα δικαστήρια, τι εξετάζουμε σήμερα; Και αν η Μονή ‘κερδίσει’ τις υποθέσεις αυτές στα δικαστήρια;

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με τους ακτήμονες, τους αγρότες και τους αλιείς της περιοχής, με την Απόφαση αρ.πρωτ.3822/25/01/05 άρχισε να ανταλλάσσει ακίνητα δικής του και μόνο δικής του αρμοδιότητας με ακίνητα της Μονής Βατοπεδίου — σύμφωνα με την Γνωμοδότηση υπ.αριθ.12 του Δ’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλείου του Κράτους.

Όσον αφορά την συναίνεση του Δημοσίου να μην βγει απόφαση: Το Β’ Τμήμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με το πρακτικό 3058/17.06.2004 και με συντριπτική πλειοψηφία (8-1) αποδέχθηκε την αίτηση της Μονής Βατοπεδίου. Στην απόφαση ρητά αναφέρεται ότι: «Η παρεχόμενη συναίνεση του Δημοσίου είναι φανερό ότι δεν ενέχει αναγνώριση οποιουδήποτε τυχόν δικαιώματος της Ιεράς Μονής επί της επιδίκου εκτάσεως, αλλά ούτε και παραίτηση του Δημοσίου από οποιαδήποτε τυχόν δικαιώματά του επί των επιδίκων, ώστε να διαφοροποιούνται οι σημερινές πραγματικές θέσεις των δύο αντιδίκων μερών». Την Απόφαση αυτή ούτε την ζήτησα, ούτε την γνώριζα και φυσικά ούτε την επηρέασα καθ’ οιονδήποτε τρόπο. Ούτε κανένα μέλος του Συμβουλείου γνώριζα!  Υπηρεσιακά μου ήρθε. Αφορούσε τις παραλίμνιες περιοχές –δηλαδή το ¼ του συνόλου της αξίας των εκτάσεων που παρέδοσε το ΠΑΣΟΚ στη Μονή! Την αποδέχθηκα, όπως έπρεπε να κάνω τηρώντας την νομιμότητα που επιβάλλει και τον σεβασμό των αρμοδίων οργάνων (το ΝΣΚ αποτελεί ένα από τα ανώτατα θεσμικά όργανα του Κράτους)-. Για μένα αυτό ήταν θέμα τήρησης της νομιμότητας, αφού ουσιαστικά, νομικά και δικαστικά, το θέμα διαχειριζόταν αποκλειστικά το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. — Απόρριψη της εισήγησης τέτοιου ανώτατου οργάνου θα αποτελούσε ‘φάουλ’ και απορώ πως κάποιοι κοινοβουλευτικοί άνδρες έχουν υποστηρίξει το αντίθετο! Όπως προκύπτει και από το με αριθμ. 103847/8-10-2008 έγγραφο του ΝΣΚ προς το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών–δηλαδή τέσσερα χρόνια αργότερα- το ΝΣΚ εξακολουθούσε να θεωρεί ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν επωφελής για το Δημόσιο η μη έκδοση δικαστικής απόφασης.

Όσον αφορά την εποπτεία της ΚΕΔ:

Όσον αφορά την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου να ξεκαθαρίσω κατηγορηματικά:

1. Η ΚΕΔ είναι αυτόνομος οργανισμός με Διοικητικό Συμβούλιο, καταστατικό και κανόνες λειτουργίας που ψηφίστικαν με ειδικό νόμο από το ΠΑΣΟΚ και με διοικητική αυτονομία. Ελέγχεται με βάση τον νόμο περί ανωνύμων εταιρειών από την ετήσια Γενική Συνέλευση των Μετόχων για θέματα που αφορούν τον ισολογισμό της και μόνο, αφού ως εκπρόσωπος του Δημοσίου παρίσταται στην Γενική Συνέλευση υπάλληλος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και όχι με καθημερινή πολιτική παρέμβαση. Αν φυσικά υπάρχει κάποια καταγγελία για κακοδιαχείριση αυτή μπορεί να εξετασθεί από την Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης.

2. Ο εκάστοτε υπουργός δεν δικαιούται από τον νόμο να «υπαγορεύει» αποφάσεις. Εγώ τουλάχιστον δεν επηρέασα καμία τέτοια απόφαση ή τον χειρισμό οποιασδήποτε απόφασης, όπως άλλωστε προκύπτει από όλες τις καταθέσεις μαρτύρων από όλα τα κόμματα και όλες τις υπηρεσίες, .. Αν υπήρχε κάποια συγκεκριμένη καταγγελία, φυσικά και θα διερευνάτο. Αλλά επί των ημερών μου δεν έκανα παρεμβάσεις στην λειτουργία της εταιρείας. Μετά εύλογα θα έλεγε κάποιος, «ο κ. Υπουργός τα ώθησε προς τα εκεί». Ή «τα είπαμε στον Υπουργό και αυτός συμφώνησε». Γι’ αυτό και σε πάνω από 40 χιλιάδες σελίδες μαρτυρικών καταθέσεων, ούτε μία δεν αφήνει υπονοούμενο σε βάρος μου.

3. Ο Πρόεδρος και Δ/Σύμβουλος δεν διορίστηκαν από εμένα. Υπογραμμίζω πως τους θεωρώ απόλυτα έντιμους λειτουργούς! Απόλυτα και λυπάμαι για τις δοκιμασίες τους όλο αυτό τον καιρό.

4. Οι εκτιμήσεις των αξιών των ακινήτων έγιναν από το ΣΟΕ και όχι από την ΚΕΔ.

5. Δεν είχα καμία συμμετοχή στις ανταλλαγές. Οι ανταλλαγές ήταν υπόθεση, πρωτοβουλία, ευθύνη και εποπτεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, όπως προκύπτει από την ΚΥΑ του 2006.

Η ΚΕΔ είναι ανώνυμη εταιρεία. Έγινε ανώνυμη εταιρεία το 1979 με τον νόμο 973/1979. Με το άρθρο 1 του νόμου αυτού, λειτουργεί «κατά τους κανόνας της ιδιωτικής οικονομίας υπό την μορφήν Ανωνύμου Εταιρείας και διέπεται υπό των διατάξεων της νομοθεσίας περί Ανωνύμων Εταιρειών». Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 1 το Διοικητικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο της εταιρείας και κατά κύριο λόγο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξη της εταιρείας, ενώ εποπτεύει και ελέγχει τη διαχείριση της περιουσίας της. Στο άρθρο 18 ορίζονται τα σχετικά με την Γενική Συνέλευση των μετόχων.

Με το άρθρο 5 της παρέχεται η εντολή και η πλήρης πληρεξουσιότητα του Δημοσίου να διαχειρίζεται τα κτήματα του Δημοσίου. Να αγοράζει, να πουλά, να μισθώνει, να ανταλλάσει, να διαθέτει, να αξιοποιεί. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι με την παρ. 2 του άρθρου 5 ορίζεται ότι «Η Εταιρία έχει την υποχρέωση να διοικεί και να διαχειρίζεται τα ακίνητα επιμελώς, σύμφωνα με τους κανόνες της τακτικής εκμεταλλεύσεως. Η Διοίκηση της Εταιρίας ευθύνεται εις αποζημίωση του Δημοσίου δια πάσα ζημία, ην τυχόν θα υποστεί τούτο, λόγω πταίσματος των μελών αυτής.» Ακριβώς για να έχει μεγαλύτερη ευελιξία στις κινήσεις της και για να είναι έξω από πολιτικές παρεμβάσεις.

Όπως δήλωσα στη Βουλή, «εσείς κύριοι συνάδελφοι από το ΠΑΣΟΚ θέλατε να έχει η ΚΕΔ μεγαλύτερη ευελιξία στην πώληση ακινήτων. Μάλιστα με το άρθρο 21 του Ν.2836/2000, δώσατε στην ΚΕΔ τη δυνατότητα να ‘παίζει‘ και στο Χρηματιστήριο με το να ιδρύει αμοιβαία κεφάλαια και εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου σε ακίνητα.»

Σύμφωνα δε με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 περ. δ και παρ. 2 και 3 στην ΚΕΔ δύναται με ΚΥΑ να τις ανατίθενται και άλλα συναφή έργα καθώς και  η διοίκηση και αξιοποίηση ακινήτων υπαγομένων σε άλλα Υπουργεία ή ν.π.δ.δ. Επίσης με τις ίδιες διατάξεις επιτρέπεται η ανταλλαγή των ανωτέρω ακινήτων. Όλες οι διαδικασίες για την εκπλήρωση των εκάστοτε ανατεθειμένων σ’ αυτήν καθηκόντων γίνονται με αποκλειστικά δική της ευθύνη. Επομένως όλες οι διαδικαστικές πράξεις για την ολοκλήρωση και πραγματοποίηση των υπό κρίση ανταλλαγών έγιναν από τα κατά νόμο αρμόδια όργανά της χωρίς ουδεμία ανάμιξη ή εποπτεία του Υπουργείου Οικονομικών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ