Γράφει ο Ανδρέας Μεταξάτος
Αδέλφια χαίρετε
Εάν τό κρίνετε σκόπιμον … καί επωφελές διά τήν Πατρίδα … , παρακαλείσθε , από βάθους καρδίας , νά προωθήσετε τά παρακάτω κείμενα … , έστω τμηματικώς , λίγα – λίγα , εν μέρει , αποσπασματικώς , … , διότι γνωρίζουμε ότι όλα μαζί δέν διαβάζονται … , διά νά γνωστοποιηθούν σέ όσο περισσοτέρους συνΈλληνες ( καί όχι απλώς ελληνοφώνους … ) είναι δυνατόν … , ώστε νά προκληθούν … οι σχετικές “ζυμώσεις” … , μήπως καί τελικώς κάτι … αρχίσει διά τό καλόν τής Πατρίδος , τού Έθνους , τού Λαού , τού εν γένει Ελληνισμού … , καί όχι μόνον …
Πάντα νά έχετε υπ` όψιν σας … ότι : τό μοναδικό … Πολιτικό-κοινωνικό-οικονομικό Σύστημα πού υπήρξε ποτέ … καί ήταν τό δυσκολώτερα … ελεγχόμενο – επηρεαζόμενο … από τούς εκάστοτε εξουσιαστές … ( πού είναι πάντα οι ίδιοι … αλλά μέ διαφορετική κάλυψιν κάθε φορά … , αναλόγως τής ιστορικής περιόδου … ) , ήταν η αρχαία Αθηναϊκή ( Αμεσο- ) Δημοκρατική Πολιτεία , στήν οποία δέν υπήρχαν ουδέ μιάς φύσεως … ολιγαρχικές … εταιρείες … = κόμματα … , ούτε συνεπώς “επαγγελματίες πολιτικοί” … ή “πνευματικοι ταγοί” … , ή δογματικά “ιερατεία” … , πρός εξαγοράν … , ούτε πράκτορες … διά διείσδυσιν … Ήταν … , καί ευελπιστούμε νά τό ξανακάνουμε … , τό μοναδικό σύστημα όπου ο Δήμος = ο λαός απεφάσιζε απ` ευθείας διά τόν εαυτόν του καί όχι μέσω κυνοβουλευτικών = ολιγαρχικών … αντιπροσώπων … , εν δυνάμει ελεγχομένων … , εγκαθέκτων … , εξαγορασμένων … , …
Έρρωσθε καί γρηγορείτε … , οι καιροί ού μενετοί …
Αλέξανδρος , Αλκαίος , Αυτοβούλη , Ερισθένης , Λυσίας , ….
Υ/Γ. : Μπορείτε πρός ευκολίαν σας , νά προωθείτε – αναρτάτε ένα κείμενο κάθε εβδομάδα , καί όχι όλα μαζί , ώστε νά υπάρχει χρόνος διά τά , επ` αυτών , αντίστοιχα σχόλια …
————————————————————————-
————————————————————————-
Φίλτατοι συνΈλληνες , αδελφοί καί πατριώτες ,
απανταχού ευρισκόμενοι ή καί διαβιούντες ,
έρρωσθε καί ευδαιμονείτε , πάντοτε ενθυμούμενοι καί διδασκόμενοι εκ τού Περικλέους Επιταφίου :
<< … τό μέν ευδαίμον τό ελεύθερον , τό δ` ελεύθερον τό εύψυχον κρίναντες , μή περιοράσθε τούς πολεμικούς κινδύνους … >>
= διά νά είναι ο βίος σας ευχάριστος πρέπει νά είστε ελεύθεροι , διά νά είστε ελεύθεροι πρέπει νά είστε γενναίοι και νά μήν αγνοείτε τούς πολεμικούς κινδύνους …. ( καί όχι νά τρώτε αμέριμνοι … τό “σανό”… πού εντέχνως καί μεθοδικώς … σάς ταΐζουν … αυτοί πού αποφασίζουν … δι` εσάς … χωρίς εσάς … ).
=> Μελετείστε καί προωθείστε , άν θέλετε , τά παρακάτω μηνύματα , διά νά ενημερωθούν όσο τό δυνατόν περισσότεροι συνΈλληνες .
—————————————————–
[ Α΄ ]
Περί Μακεδονίας ……
Οφείλουμε νά αφυπνήσουμε καί νά κοινητοποιήσουμε τούς πάντες καί τά πάντα (Έλληνες , Ελλαδίτες καί Αποδήμους , Φιλέλληνες , φορείς καί fora … , συλλόγους , οργανώσεις , κτλ . ) διά τήν ετοιμαζομένην γεωγραφικώς σύνθετον ονομασίαν τής Βαρδάρσκας ή Ελληνιστί Βαρδαρίας , ήτις θά αποκαλείται τού λοιπού Άνω Μακεδονία ή Νέα Μακεδονία ή Βόρεια Μακεδονία , κατά τά λεγόμενα …… τών ” κρατούντων – εξουσιαστών – επικυριάρχων ” …. καί τών “τσάτσων” των …
Δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλοί ” δωσίκολοι ” ….. , κατά τό δωσίλογοι τής Κατοχής , οίτινες υπακούοντες στά κελεύσματα τών εξουσιαστών …. εργοδοτών τους … , ή επιθυμούντες νά φανούν αρεστοί εις αυτούς … δι` ίδιον όφελος … , έστω καί εις βάρος τής Πατρίδος μας … , επιμένουν καί ισχυρίζονται ότι η γεωγραφικώς σύνθετος ονομασία είναι συμφέρουσα διά τήν Ελλάδα καί ότι δι` αυτής θά σταματήση επιτέλους η εκκρεμότης ήτις μάς εκθέτει εις τούς συμμάχους μας ( ποίους συμμάχους … καί συμμάχους εις τί ;;.. ) καί είς τούς Ευρωπ-αί-ους εταίρους μας ( οίτινες κατήντησαν πλέον Ευρωπ-έ-ες … εταίρες … , ή μάλλον καί επί τά χείρω … έμμισθες παλακίδες …. τών εξουσιαστών – παγκοσμιοποιητών – νεοταξιτών Αμερικανών ….) .
Δυστυχώς μόλις αποδεχθούμε σύνθετον ονομασίαν , πάραυθα καί παραχρήμα ανοίγει ” ο ασκός τού Αιόλου ” διά τό έθνος μας καί διά τήν πατρίδα μας , διά τούς Έλληνες , διά τήν Ελλάδα καί διά τόν Ελληνισμόν συνολικώς , διότι η ” Άνω ” ή ” Νέα ” ή ” Βορεία Μακεδονία ” μέ τήν συνεχή , επίμονη , μεθοδική καί παντός είδους …. αρωγήν καί υποστήριξιν … τών γνωστών ανθελληνικών ….. κέντρων ….. , θά επιδιώξη τήν “απελευθέρωσι καί προσάρτησιν ” τής υπό τών “κατακτητών Ελλήνων ” ….. κατεχομένης ” Κάτω ή Παλαιάς ή Νοτίου Μακεδονίας ” ….. Μήν λησμονείτε : 1) Ακόμη υφιστάμεθα τήν ήττα τού Μάτζικερτ τόν 12ον αιώνα στήν Μικράν Ασίαν , 2) Ακόμη υφιστάμεθα τήν Μικρασιατικήν Καταστροφήν τού 1922 , 3) Ακόμη υφιστάμεθα τόν Εμφύλιον Πόλεμον ( κατ` άλλους Συμμοριτοπόλεμον του 1945 ~ `49 ) , καί τάς εξ αυτών … οδυνηράς … καί μάλλον μή αναστρεψίμους εισέτι συνεπείας … καί τίς οίδε μέχρι πότε …. , διά νά μήν ανατρέξουμε καί είς παλαιότερες ήττες ή καί λάθη ….. ( εδώ αρμόζει τό << όλβιος εστί όστις Ιστορίης έσχε μάθησιν … >>, δι` αυτό καί οι κοτζαμπάσηδες πού μάς διοικούν …. δέν θέλουν …. νά μαθαίνουμε ιστορία …. καί ιδίως νά μήν τήν διδάσκονται οι νέοι Έλληνες , ή να τήν διδάσκονται κατά τό ρεπούσειον … σύστημα … ) .
Ποίος άραγε δύναται σήμερον … νά μάς είπει …. μέχρι πότε …. τά τέκνα μας , τά εγγόνια μας , οι “επιγιγνόμενοί μας” γενικώς … , θά υφίστανται … καί θά ακριβοπληρώνουν …. καί μέ τί βαρύ τίμημα …. , τό λάθος μας ή τήν προδοσίαν μας ή τήν ήτταν μας ( η λέξις καί η έννοια << ήττα – ηττώμαι >> προέρχεται από τό ήσσον ή ήττον , πού σημαίνει ολιγότερον ή μικρότερον , ήττήθην = ολιγόστευσα , μίκρυνα => πόσο σοφή …. είναι η γλώσσα μας ….. ) .
Οφείλουμε λοιπόν στούς νεκρούς προγόνους μας πού αγωνίσθησαν ….. διά νά είμεθα ελεύθεροι …. , οφείλουμε στούς αγέννητους εισέτι ” επιγιγνομένους ” πού πρέπει νά τούς εξασφαλίσουμε τήν ελευθερίαν …. ( καί όχι μόνον … ) , νά αντισταθούμε μέ κάθε τρόπον στήν γεωγραφικώς σύνθετην ονομασίαν καί νά δηλώσουμε πρός κάθε κατεύθυνσιν … ευθαρσώς ότι εάν τελικώς … επιβληθή … , θά επιδιώξουμε είς τό μέλλον νά τήν αλλάξουμε , παντί τρόπω ……
<< τήν Πατρίδα δέ ουκ ελάσσω παραδώσω ,
πλείω δέ καί αρείω όσης άν παραδέξωμαι >>
Γρηγορείτε , οι καιροί ού μενετοί …
Ερισθένης Αττικός .
————————————————————–
Η λευτεριά κερδίζεται …, κανείς δέν τήν χαρίζει … , κι` ούτε από “φίλους ….” ωφελεί , τό έθνος νά ελπίζει …
—————————————————-
[ Β΄ ]
Περί { Αμέσου } Δημοκρατίας
Φίλτατοι συνέλληνες , αδελφοί καί πατριώτες ,
χαίρετε καί ευδαιμονείτε .
Από τά περισσότερα μηνύματα πού ανταλλάσουμε μεταξύ μας , καί από πολλά άλλα , προκύπτει ότι , ευτυχώς ή δυστυχώς , είμεθα από τούς λίγους πού εξακολουθούμε νά ενδιαφερόμεθα διά τήν Πατρίδα μας . Επίσης από αυτά πού συμβαίνουν γύρο μας … προκύπτει ότι τά πράγματα διά τό Έθνος μας πηγαίνουν από τό κακό στό χειρότερο , καί ότι δέν φαίνεται κάτι ή κάποιος /-οι , πού νά επιδιώκουν νά βελτιώσουν τήν κατάστασιν .
Δυστυχώς οι κρατούντες ολιγαρχικοί … , ενδιαφέρονται μόνον διά τά συμφέροντά των καί διά τό πώς θά φανούν αρεστοί εις τούς επικυριάρχους …. , έστω καί άν μέ αυτόν τόν τρόπον εμφανώς “βλάπτουν κ` οι τρείς τους τήν Συρίαν τό ίδιο…”. Από τήν άλλην πάλι , οι επικυρίαρχοι προωθούν , μέ κάθε τρόπον , τούς δικούς των ανθρώπους – πράκτορες – εγκαθέκτους – εξαγορασμένους … , διά νά προάγουν τά συμφέροντά των … Αφού λοιπόν από όλους αυτούς δέν περιμένουμε κάτι διά τό καλόν τής Πατρίδος καί τού Έθνους μας , καί εφόσον εννοείται ότι η ανταλλαγή μηνυμάτων δέν είναι τό μόνον ζητούμενον ( ή μήπως είναι … , τρομάρα μας … ), πρέπει επιτέλους νά δράσουμε μόνοι μας , εμείς οι ίδιοι … , χωρίς νά περιμένουμε βοήθεια από κάπου ….
Λαμβάνοντες υπ` όψιν τήν μοναδική αδιαμφισβήτητη πηγή γνώσεως , τήν Ελληνικήν γραμματείαν καί κυρίως τήν ιστορίαν , καί διδασκόμενοι από αυτήν , έτσι ώστε νά εφαρμόσουμε τά εξ αυτής διδάγματα επ` ωφελεία τής Πατρίδος καί τού Έθνους μας ( όλβιος εστί όστις ιστορίης έσχε μάθησιν ) , συμπεραίνουμε ότι καθ` όλην τήν διάρκειαν τού γνωστού χρόνου καί εφ` όλης τής επιφανείας τής Γής , μίαν καί μόνον μίαν φοράν υπήρξε καί εφηρμόσθη τέτοιο πολιτικό σύστημα , πού αφ` ενός μέν νά εξυπηρετεί … τούς πολλούς … αλλά όχι φυγόπονους … , χωρίς νά βλάπτει ή νά εμποδίζει … τούς ολίγους αρίστους … , αφ` ετέρου δέ νά παρέχει … εις όλους τούς πολίτες … ( αλλά ακόμα καί εις τούς μετοίκους … καί εις τούς δούλους … ) όλες εκείνες τίς προϋποθέσεις καί συνθήκες … ώστε νά διαπρέπουν , νά δημιουργούν , νά αριστουργούν … καί νά ευδαιμονούν … “άνευ μαλακίας” … καί ταυτοχρόνως νά παράγουν πολιτισμόν !!!… ( μήν συγχέετε τήν έννοιαν “πολιτισμός”, ο οποίος παράγεται – δημιουργείται μόνον από ελευθέρους … πολίτες … όπως ήταν οι αρχαίοι Έλληνες καί δή οι Αθηναίοι Πολίτες … , δηλαδή είναι Δήμου Έργον … καί είναι πάντοτε υπέρ τού ανθρώπου … καί κατά φύσιν … , μέ τήν έννοιαν “τεχνολογική πρόοδος” , πού πιθανόν νά είναι εναντίον τού ανθρώπου καί παρά φύσιν … , καθώς καί μέ τήν έννοιαν “φυλετικό στοιχείο ή γνώρισμα ή χαρακτηριστικό ” π.χ. ανθρωποφαγία , πολυγαμία , περιτομή , κλειτοριδεκτομή , κτλ. , … , πού μόνον “πολιτιστικά” … δέν δύνανται νά ονομαστούν … ).
Τό πολιτικό σύστημα αυτό ήταν η μοναδική πραγματική δημοκρατία που υπήρξε ποτέ , η Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία , καί τά κύρια χαρακτηριστικά της ήταν :
1) Οι ” ολιγαρχικές εταιρείες “… πού δίχαζαν … τόν Δήμο = τούς πολίτες καί προκαλούσαν έριδες καί μίση … , δηλαδή τά μεταγενεστέρως αποκληθέντα “κόμματα” … , ο κατ` εξοχήν ολιγαρχικός θεσμός … , επινοηθείς καί εφαρμοσθείς … υπό τών επικυριάρχων – τραπεζιτών – εξουσιαστών … εις τήν Αγγλίαν … κατά τήν εποχήν τού Κρόμγουελ … και εφ` εξής … , τά οποία κόμματα κομματίζουν … , δηλαδή κομματιάζουν … τόν λαόν = διαίρει καί βασίλευε … , καί εκτρέφουν καί αναδεικνύουν “κομματόσκυλα” … , ήτοι αργόσχολους … καί παρασίτους … καί ευκόλως εξαγορασίμους … , απηγορεύοντο ” διά ροπάλου… ” ,
2) <<Αιρείσθαι τάς αρχάς πάντας εκ πάντων >> : δηλαδή νά δύνανται νά εκλέγονται εις τάς αρχάς όλοι οι πολίτες μεταξύ όλων τών πολιτών , καί όχι μόνον αυτοί … πού επιλέγει … ο απόλυτος μονάρχης = ο αρχηγός τού κόμματος … ή τής παρατάξεως … , ή αυτοί πού επιλέγονται … καί προωθούνται – προάγονται … ( όπως ακριβώς προάγονται … οι πόρνες … από τούς προαγωγούς των … , κοινώς νταβατζήδες … ) από ” άλλα …” εξωθεσμικά καί πολλάκις αντεθνικά … κέντρα … λήψεως αποφάσεων …. ή από λέσχες … ή εταιρείες … ή …
3) <<Μή δίς τόν αυτόν άρχειν >> : ουδείς λαμβάνει άξίωμα – εξουσία διά δευτέραν φοράν ==> αποκλείονται οι άχρηστοι , οι ανίκανοι , οι παράσιτοι , οι φυγόπονοι , τά “κομματόσκυλα”, κτλ. … καί κυρίως τά “τζάκια”… από τό νά γίνονται επαγγελματίες … πολιτικοί … ή συνδικαλιστές … , οι οποίοι προκειμένου νά διατηρήσουν τήν θέσιν των … , ή νά δημιουργούν προβλήματα είς τήν κοινωνίαν καί εις τούς πολίτας … τά οποία μετά προσφέρονται οι ίδιοι νά επιλύσουν … περιπλέκοντάς τα ακόμη περισσότερον … , ή νά προβαίνουν σέ κάθε είδους παραχωρήσεις … πρός τούς ψηφοφόρους … , ή καί νά υπόκεινται σε οποιεσδήποτε “πιέσεις” …. από τόν οιονδήποτε … , ή …
4) <<Κληρωτάς είναι τάς αρχάς>> : οι άρχοντες κληρώνονται μεταξύ όλων τών πολιτών … , συνεπώς οι επικυρίαρχοι … δέν δύνανται νά προωθούν … ευκόλως … τούς εγκαθέτους – πράκτορές των … , διότι διά νά επιτύχουν νά κληρώνονται πάντοτε οι “δικοί των” άνθρωποι … , θά έπρεπε όλοι … οι πολίτες , ή τουλάχιστον οι περισσότεροι … νά είναι “δικοί των” …, όπερ ανέφικτον …
5) << Τίς αγορεύειν βούλεται >> , αλλά μέ ισηγορίαν , ισονομίαν καί ισοπολιτείαν …. διά όλους τούς Αθηναίους Πολίτας … , ενώ στήν κυνοβουλευτική ολιγαρχία “αγορεύουν” ( υπαγορεύουν , απαγορεύουν καί γενικώς “αλωνίζουν” … ) μόνον οι κομματικοί … , καί βεβαίως ουδεμία ισονομία καί ισοπολιτεία υπάρχει ….
6) << Λογοδοσία >> τών αρχόντων ανά πάσαν στιγμήν … , εφ` όσον τούς ζητηθεί … , κατά τήν διάρκειαν τής ενιαυσίας θητείας των … , καί υποχρεωτικώς … μετά τήν λήξιν της … , ενώ σήμερα οι άρχοντες είναι ανεξέλεγκτοι καί ασύδοτοι … , έχοντες εξασφαλίσει ισόβια ασυλία …
>> Τό παρελθόν τής Ελλάδος είναι τό μέλλον τής ανθρωπότητος . <<
Φίλτατοι συνέλληνες
Μήν νομίζετε ότι εκείνοι οι Αρχαίοι Αθηναίοι πού επινόησαν καί εφήρμοσαν τήν Δημοκρατία , καί δι` αυτής εδημιούργησαν ανεπανάληπτα “θαύματα” πού ακόμη καί σήμερα εντυπωσιάζουν , ήσαν “ημίθεοι” ή “σοφοί” ή “άγγελοι” ή τέλος πάντων κάποιοι εξαιρετικοί “διανοούμενοι” ή εντόνως “προικισμένοι” άνθρωποι . Ήσαν απλοί γιδοβοσκοί από τάς Αφίδνας ( σημερινά Κιούρκα ) , γεωργοί από τάς Αχαρνάς ( Μενίδι ) , υλοτόμοι από τήν Πάρνηθα καί τήν Πεντέλη ( όχι εμπρηστές καί καταπατητές δασών … ) , μελισσοκόμοι από τόν Υμηττό ( όχι οικοπεδοφάγοι … ) , ψαράδες από τό Φάληρο , αμπελουργοί από τά Μεσόγεια , ελαιουργοί από τό Θριάσιον Πεδίον καί τόν Ελαιώνα ( πού σήμερα τόν καταστρέφουμε … κτίζοντας αθλητικά και εμπορικά κέντρα … ) , ναυτικοί από τόν Πειραιά , τεχνίτες από τόν Κεραμικό καί τήν Ακαδημία ( εκάς τού Δήμου = μακράν τού Δήμου , τής Πόλεως , τού Άστεως , διά νά μήν προκαλείται ρύπανσις εις τούς κατοίκους !!! … ) , κτλ. , κτλ. Όλοι τους όμως ήσαν πολίται πού συμμετείχαν εις τά κοινά τής Πόλεως απ` ευθείας καί όχι μέσω αντιπροσώπων ….
<< Μόνοι γάρ τόν τε μηδέν τώνδε μετέχοντα , ούκ απράγμονα αλλ` αχρείον νομίζομεν …. >>
Αν δέν προσπαθήσουμε νά επανιδρύσουμε – δημιουργήσουμε καί νά εφαρμόσουμε κάτι παρόμοιο μέ τήν Αρχαία Αθηναϊκή Δημοκρατία … , διδασκόμενοι καί από τά λάθη της … , οπότε αυτομάτως … περιορίζεται … , αν όχι καταργείται , η δύναμις καί η ασυδοσία … τής ολιγαρχίας … καί τών εγωϊστών – φιλοδόξων – ατομιστών – θεσιθηρών … υποστηρικτών της … , καθώς καί όλων … όσων κρύπτονται … πίσω απ` αυτούς … , μάλλον δέν θά δυνηθούμε νά επιτύχουμε κάτι επ` ωφελεία τής Πατρίδος καί τού Έθνους μας ….
Εννοείται ότι πρώτα απ` όλα οφείλουμε νά εφαρμόσουμε τήν Άμεση Δημοκρατία ανάμεσά μας … , εάν βουλόμεθα … , άλλως ας αρκεστούμε ( φεύ …) στήν ανταλλαγή μηνυμάτων …
Μήν πείτε ότι αυτό είναι ουτοπιστικόν ή αδύνατον , λόγω τής υπαρχούσης καταστάσεως …. Σκεφτείτε τήν τότε … επικρατούσα κατάστασιν … καί τίς συνθήκες … μετά τά “Ορλοφικά ” τού 1770 … καί μετά τό Συνέδριον τής Βιέννης τού 1815 … καί τήν Ιερά Συμμαχία … του Μέτερνιχ …… Κι` όμως , αφού βεβαίως προϋπήρξαν ο Ρήγας Φερραίος … καί ο Αδαμάντιος Κοραής … καί είχε ιδρυθεί … καί δραστηριοποιηθεί … η “Φιλική Εταιρεία”… , ευρέθησαν κάποιοι “τρελοί” … διά τά δεδομένα τής τότε εποχής … πού ετόλμησαν … καί έτσι εξερράγη η Επανάστασις τού 1821 … , καί μετά από πολλούς αγώνες … καί θυσίες … καί αίμα … καί προδοσίες … καί … “ελευθερωθήκαμε….”( ;;; ) ….. Λάβετε υπ` όψιν ότι στίς 25 Μαρτίου τού 1821 εγένετο η έναρξις τού αγώνος … διά τήν απελευθέρωσιν της Πατρίδος … καί διά τήν παλιγγενεσίαν τού Έθνους … , ο οποίος αγών περατώθη μέν , αλλά δέν τελείωσε εισέτι …. , διότι ναί μέν εκδιώξαμε (;) τόν κατακτητήν (;) εν μέρει … , αλλά δυστυχώς η ολιγαρχία τών παντός είδους κοτζαμπάσηδων , εγκαθέκτων, πρακτόρων, δωσιλόγων, δωσικώλων… , καί προσκυνημένων … όχι απλώς παραμένει … καί διαχειρίζεται … τήν εξουσίαν … πρός όφελός δικό της … καί τών επικυριάρχων … , αλλά πληθαίνει … καί αυξάνεται … , εις βάρος τής Πατρίδος … , καλλιεργώντας κλίμα ενδοτισμού καί ηττοπαθείας καί προάγοντας τόν αφελληνισμόν … μέ κάθε τρόπο … προκειμένου νά ειναι αρεστή εις τούς επικυριάρχους …
Καί βεβαίως ένα τέτοιο είδος ηττοπαθείας καί μοιρολατρείας , πού εντέχνως κάποιοι … καλλιεργούν … , είναι τό νά αναμένουμε … έναν “Φίλιππο Β΄”… ή έναν “Μέγα Αλέξανδρο” … διά νά μάς ¨σώσουν” …
Επαναλαμβάνεται καί επισημαίνεται ότι , αφού διδαχθούμε καί από τά λάθη καί τίς παραλείψεις καί τίς υπερβολές της … , μόνον μέ τήν Άμεση Δημοκρατία … δυνάμεθα νά επιτύχομεν κάτι …. εάν βεβαίως βουλόμεθα νά τήν εφαρμόσουμε … , παραμερίζοντες εγωϊσμούς καί ατομικές φιλοδοξίες …
Καλόν είναι , διά νά αντλήσουμε παραδείγματα πρός άμεση εφαρμογή , νά ξανα-διαβάσουμε τόν “Περικλέους Επιτάφιον ” καί τήν “Αθηναίων Πολιτεία” καί τά “Πολιτικά” τού Αριστοτέλους …..
Έρρωσθε , αγρυπνείτε … καί γρηγορείτε … , οι καιροί ού μενετοί … // Σύν Αθηνά καί χείρα κίνει ….
—————————————————
[ Γ΄ ]
Περί ιδρύσεως ( Αμεσο- ) Δημοκρατικού Φορέως .
Φίλτατοι συνέλληνες χαίρετε και ευδαιμονείτε .
Παρακαλείσθε , εάν βούλεστε , νά διαβάσετε καί νά μελετήσετε τό παρακάτω κείμενο περί ιδρύσεως Πολιτικής Κινήσεως καί τού Καταστατικού της καί νά τό προωθήσετε καί σέ άλλους συνέλληνες ώστε νά τό γνωρίσουν καί αυτοί . Έρωσθε καί γρηγορείτε , οι καιροί ού μενετοί .
Αλέξανδρος, Αλκαίος, Αυτοβούλη, Ερισθένης, Ιαπετός, Λυσίας .
——————————————————————–
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ( ΚΥΑΜΕΥΤΗ = ΑΜΕΣΗ ) ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
<< ΟΙ ΚΥΑΜΕΥΤΟΙ >>
<< Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ζωιον >> ( Αριστοτέλους : « Πολιτικά : 1253 . α . 2~3 » ) .
Κ Α Τ Α Σ Τ Α Τ Ι Κ Ο Ν
Α΄. Ι Δ Ρ Υ Σ Η
Ιδρύεται πολιτική – πολιτιστική κίνηση με την ονομασία :
« ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ( ΚΥΑΜΕΥΤΗ = ΑΜΕΣΗ ) ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ » .
Προεισαγωγική διευκρινιστική σημείωση .
Τό πρώτο πολιτιστικό έργο τού ανθρώπου είναι τό πολίτευμα . Αυτό αποτελεί τό υπόβαθρο κάθε ανθρώπινης κοινωνίας . Επιπλέον τό πολίτευμα διαποτίζει όλα τά υπόλοιπα ανθρώπινα παράγωγα καί επηρεάζει κάθε άλλη ανθρώπινη δραστηριότητα . Η επιστήμη , η τέχνη , η θρησκεία , η οικονομία , όλα , έχουν τήν σφραγίδα τού πολιτεύματος που τά παρήγαγε . Τό δεύτερο πολιτιστικό έργο τού ανθρώπου είναι η γλώσσα , η οποία , πρώτη αυτή , επηρεάστηκε , από το πολίτευμα . Ο άνθρωπος , ο κάθε άνθρωπος , ανεξάρτητα από φύλο ή φυλή , είναι πολιτικό όν . Προέχει δηλαδή « τό πολιτικόν » , τό πολίτευμα , και ακολουθούν όλα τ` άλλα . Τήν πολιτική ιδιότητα τού ανθρώπου αγνόησε ο Μάρξ καί οι περισσότεροι άλλοι οικονομολόγοι , τόσο πρίν όσο καί μετά απ` αυτόν . Και αυτό τό θεμελιώδες λάθος τών οικονομολόγων προκαλεί τήν αποδυνάμωση τού πολιτισμού , τήν άστοχη χρήση τής τεχνολογίας , κοντολογίς τόν εκβαρβαρισμό των ανθρώπων και των κοινωνιών καί τήν καταστροφή του περιβάλλοντος και τής φύσης .
Πολίτευμα είναι το σύνολο των κοινωνικών κανόνων , κανόνων κοινώς αποδεκτών , δηλαδή των ηθών και των εθίμων , με βάση τά οποία ζή μία ανθρώπινη κοινωνία . Δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ανθρώπινη κοινωνία χωρίς πολίτευμα . Είναι αδύνατον να επιβιώσει οποιαδήποτε ανθρώπινη κοινωνία χωρίς κανόνες κοινώς αποδεκτούς . Για παράδειγμα : Όταν δύο – τρείς φίλοι ή απλώς γνωστοί ή ακόμη και άγνωστοι εισέρχονται στο δωμάτιο κάποιου ξενοδοχείου , γιά να περάσουν μαζί κάποιες μέρες ή και ώρες , το πρώτο πράγμα που κάνουν είναι να συμφωνήσουν ορισμένα πράγματα : ποιος θα κοιμηθεί σ` αυτό το κρεβάτι ή σ` εκείνο , ποιος θα πάει πρώτος στην τουαλέτα , αν θα καπνίζουν μέσα στο δωμάτιο ή στον εξώστη και άλλα . Την στιγμή εκείνη θέτουν κανόνες κοινής συμβίωσης , έστω και προσωρινής . Δημιουργούν , θέτουν , δίκαιον , ναί μέν πρόσκαιρο καί περιστασιακό , αλλά πάντως δίκαιον . Διότι στήν φύση τού ανθρώπου , δηλαδή φυσικόν δίκαιον διά τόν άνθρωπον , είναι νά δημιουργεί , νά θέτει , θετόν δίκαιον .
Τα Μέλη της Κίνησης , έχοντας ενημερωθεί από την « Αθηναίων Πολιτεία » και τα « Πολιτικά » του Αριστοτέλους ότι κύριο χαρακτηριστικό της Δημοκρατίας είναι η ανάδειξη των αρχόντων με κλήρωση , πιστεύουν ότι κανονικά η Δημοκρατία είναι μία και μόνον μία και χωρίς επιθετικούς προσδιορισμούς . Η χρήση των διαφόρων επιθέτων αποδεικνύει την άγνοια , ή την σκοπιμότητα , οποιουδήποτε αγορητή ή συγγραφέα ή « πολιτικού … » σχετικά με την Δημοκρατία .
Επιπλέον από την ετυμολογία της λέξης είναι φανερό ότι η Δημοκρατία είναι πολίτευμα αμονάρχητο , αβασίλευτο . Συνήθως νομίζεται ότι κάθε αβασίλευτο πολίτευμα είναι Δημοκρατία . Αυτό είναι λάθος διότι κάθε αβασίλευτο πολίτευμα δεν είναι Δημοκρατία , παράδειγμα ο κομμουνισμός . Όλες οι κοινοβουλευτικές παραλλαγές που έχουν αιρετό αρχηγό του κράτους είναι βεβαίως αβασίλευτα πολιτεύματα , αλλά δεν είναι δημοκρατίες . Αντιθέτως είναι ολιγαρχικές πολιτειακές παραλλαγές , διότι δεν έχουν κύριο τρόπο ανάδειξης των αρχόντων τους την κλήρωση . Η Δημοκρατία επινοήθηκε – γεννήθηκε και εφαρμόστηκε μόνον στην Ελλάδα και είναι ο κύριος , αν όχι ο μοναδικός , παράγοντας πού δημιούργησε τον ανυπέρβλητο Ελληνικό Πολιτισμό . Όλος ο Αρχαίος Ελληνικός Χώρος εδημοκρατείτο , πολύ ή λίγο , ακόμη και η Σπάρτη , μόνο που στην Σπάρτη η Δημοκρατία είχε λάβει συρρικνωμένη μορφή , τείνουσα προς την ολιγαρχία . Δυστυχώς όμως μόνον διά την Δημοκρατία των αρχαίων Αθηνών έχουν διασωθεί μέχρι σήμερα εμπεριστατωμένες γνώσεις για την λειτουργία του πολιτεύματός των . Ας επισημανθεί λοιπόν πώς σε ποσοστό πάνω από το 99% , οι αξιωματούχοι – άρχοντες των αρχαίων Αθηνών ήσαν κληρωτοί .
Η Δημοκρατία πέθανε στην χώρα που την γέννησε και την ανέδειξε , δηλαδή στην Ελλάδα , με την μάχη της Χαιρωνείας το 338 π. Χ. και έκτοτε δεν επανεμφανίσθηκε πουθενά αλλού . Δι` αυτό η Δημοκρατία στην Ελλάδα και μόνον στην Ελλάδα είναι εφικτό να αναγεννηθεί , εάν Έλληνες και μόνον Έλληνες βουληθούν να την αναγεννήσουν …, Έλληνες και όχι απλώς ελληνόφωνοι …
Πολύ συχνά χρησιμοποιείται το επίθετο « άμεση », για να διαφοροποιηθεί το πολίτευμα που εδράζεται στα δημοψηφίσματα από το τρέχον πολίτευμα , δηλαδή τον κοινοβουλευτισμό , ο οποίος συνήθως χαρακτηρίζεται σαν έμμεση Δημοκρατία . Όμως τόσο ο κοινοβουλευτισμός όσο και κάθε άλλο πολίτευμα , είτε χρησιμοποιεί τα δημοψηφίσματα είτε όχι , δεν είναι Δημοκρατία αλλά ολιγαρχική πολιτειακή παραλλαγή , που δεν έχει παρά μόνον μία επιφανειακή σχέση με την Δημοκρατία , το ότι ακριβώς σφετερίζεται αδοκίμως , και πολλές φορές σκοπίμως , τ` όνομά της .
Ο Κοινοβουλευτισμός ( Κοινοβουλευτική Ολιγαρχία ) προήλθε από την προσπάθεια να περιορισθεί , να συρρικνωθεί , η Μοναρχία και δι` αυτό είναι Συρρικνωμένη Μοναρχία . Ο κοινοβουλευτισμός είτε είναι προεδρικός ( Η.Π.Α. , Λατινική Αμερική ) , είτε πρωθυπουργικός ( Ευρώπη , Ελλάς ) , παρουσιάζει πολλά μοναρχικά χαρακτηριστικά , διότι πολλές αρμοδιότητες και εξουσίες του μονάρχη έχουν μεταβιβασθεί είτε στον Πρόεδρο του Κράτους , όταν ο κοινοβουλευτισμός είναι προεδρικός , είτε στον Πρωθυπουργό , όταν ο κοινοβουλευτισμός είναι πρωθυπουργικός .
Χρησιμοποιήθηκε το επίθετο « κυαμευτή » για την Δημοκρατία , για να υπενθυμίζεται πως οι Αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τους κυάμους , τα κουκιά , για να κάνουν τις κληρώσεις τους . Θα πρέπει πάντα να υπενθυμίζεται και να έχουμε πάντα στον νού μας την άρρηκτη σχέση της Δημοκρατίας με την κλήρωση . Πάντως και το επίθετο κυαμευτή τίθεται σε παρένθεση , επειδή ελπίζουμε πως κάποια στιγμή θα καταργηθεί , όταν θα γίνει αντιληπτό πως η Δημοκρατία ήταν , είναι και θα είναι μία και χωρίς επιθετικούς προσδιορισμούς .
Β΄. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Η Συνεργασία για την ( Κυαμευτή = Άμεση ) Δημοκρατία είναι πολιτική – πολιτιστική κίνηση μετακομματικού τύπου . Αυτό σημαίνει πώς , ενώ θέλει να συμβάλλει όπως και κάθε άλλος πολιτικός σχηματισμός στην παραγωγή πολιτικής ιδεολογίας , δεν πρόκειται ποτέ να διεκδικήσει την εξουσία . Δεν συμμετέχει σε εκλογές . Ελπίζει όμως ότι , η ιδεολογία που θα εκπονήσει – παράξει , θα επηρεάσει τα μεγάλα κόμματα που εναλλάσσονται στην εξουσία και θα προτείνει στα μικρότερα έναν δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας . Γενικώς η Συνεργασία για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία πιστεύει πως με την παρουσία και τις δραστηριότητές της θα συνεισφέρει στην βελτίωση της Ελληνικής Κοινωνίας και όχι μόνον .
Θεμελιώδεις και απαραβίαστες αρχές της Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία είναι :
1) Οι συλλογικές αποφάσεις , 2) Τα κληρωτά όργανα και 3) Το να μήν αναδεικνύεται το ίδιο πρόσωπο για δεύτερη φορά στην ίδια θέση , εάν δεν έχουν περάσει από αυτή την θέση όλοι όσοι θα το ήθελαν , συμφώνως με τα αρχαία θέσμια που διετύπωσε ο Αριστοτέλης : 1) « Δημοκρατία δ` έστιν , όταν ήι κύριον τό πλήθος » ( Δημοκρατία υπάρχει όταν το πλήθος , ο δήμος , ο λαός είναι κυρίαρχος . Αριστοτέλους « Πολιτικά : Γ , 1279 β 22 » ) , 2) « Δημοκρατικόν έστι τό κληρωτάς είναι τάς αρχάς , τό δ` αιρετάς ολιγαρχικόν » ( Δημοκρατικό σημαίνει να είναι κληρωτές οι αρχές και ολιγαρχικό να είναι αιρετές . Αριστοτέλους « Πολιτικά : Δ , 1294 β 8~9 » ) και 3) « Δίς τόν αυτόν μή άρχειν πρό τού πάντας εξελθείν» ( Δύο φορές ο ίδιος δεν ασκεί την αρχή , προτού να βγούν , να περάσουν , όλοι από αυτήν . Αριστοτέλους « Αθηναίων Πολιτεία : 4 , 3 » ) . Κατά τα δημοκρατικά αυτά θέσμια της Αθηναϊκής Δημοκρατίας , σχεδόν μόνον οι στρατηγοί ήσαν αιρετοί .
Γ΄. ΣΤΟΧΟΣ
Στόχος της Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία είναι : 1) Η μελέτη του Αρχαίου Ελληνικού Δημοκρατικού Πολιτεύματος , του τί επέτυχε κατά την εφαρμογή του και του τί προσέφερε στην Ανθρωπότητα , καθώς και η διάδοση των Ιδεωδών του και 2) Η διερεύνηση των δυνατοτήτων εφαρμογής του στις σύγχρονες συνθήκες και στα πλαίσια του εκάστοτε Ελληνικού Συντάγματος ( Τοπική Αυτοδιοίκηση , παντός είδους πρωτοβουλίες και σύλλογοι πολιτών , εκπαίδευση κάθε βαθμίδος , επιστημονικά και επαγγελματικά σωματεία , κτλ. ) , έτσι ώστε να γίνει σταδιακή μετάβαση με ειρηνικό τρόπο από τον Κοινοβουλευτισμό ( πού είναι ολιγαρχική πολιτειακή παραλλαγή ) στην Δημοκρατία . Η μετάβαση στην Δημοκρατία είναι η μοναδική λύση για την Ανθρωπότητα , επειδή έχει αποδειχθεί πασιφανώς και αδιαμφισβητήτως πως όλα τα άλλα πολιτεύματα ( πολιτικά συστήματα ) ή απέτυχαν ή αποτυγχάνουν παταγωδώς , με την έννοια ότι δεν λύνουν τά προβλήματα και τις ανησυχίες των ανθρώπων και των κοινωνιών , αλλά αντιθέτως τά μεγεθύνουν και τά πολλαπλασιάζουν , τις περισσότερες φορές από ανικανότητα ή από αδιαφορία ή ακόμη και από σκοπιμότητα …
Δ΄. ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ( ΚΥΑΜΕΥΤΗ ) ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Δ΄-1. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ – ΠΟΛΙΤΩΝ
Κάθε πόλη και , σε περίπτωση μεγάλης πόλης , κάθε περιοχή της πόλης και κάθε μικρότερη οικιστική μονάδα , αν τα μέλη το θεωρούν σκόπιμο , ιδρύει την δική της Τοπική Συνεργασία για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία .
Ανώτατο όργανο της Τοπικής Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία είναι η Εκκλησία των Μελών της ( ή απλούστερα Εκκλησία ) , δηλαδή η Συνέλευση των Μελών της . Οι αποφάσεις της Εκκλησίας λαμβάνονται κατά πλειοψηφία , αν και επιζητείται η ομοφροσύνη , και είναι σεβαστές απ` όλα τα Μέλη της .
Γίνεται προσπάθεια να συνέρχεται η Εκκλησία των Μελών κάθε Τοπικής Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία τουλάχιστον μία φορά τον μήνα και με προκαθορισμένη ημερησία διάταξη ή εργασία .
Η Εκκλησία έχει απαρτία όταν συγκεντρωθεί το ½ + 1 των Μελών της . Σε περίπτωση μη απαρτίας επαναλαμβάνεται η Εκκλησία στον ίδιο τόπο την επομένη Κυριακή το πρωί και υπάρχει απαρτία όσα Μέλη κι αν παρευρίσκονται .
Όταν διαπιστωθεί η απαρτία της Εκκλησίας γίνεται κλήρωση και αναδεικνύεται τριμελές Διαλλακτείο ( Διαλλακτής , Αντιδιαλλακτής και Γραμματέας ) για την διεξαγωγή και καταγραφή των συζητήσεων . Σημείωση : Επιτρέπεται η χρήση μαγνητοφώνου ή άλλου συγχρόνου τρόπου καταγραφής , όμως το Διαλλακτείο της εκάστοτε συνεδρίας αναλαμβάνει την απομαγνητοφώνηση και την συνοπτική καταγραφή . Κατά την επομένη συνήθως συνεδρία της Εκκλησίας των Μελών , κάθε Μέλος αφού ενημερωθεί για όσα είχε πεί , τά αποδέχεται ή τά διορθώνει . Κρατείται πάντα το διορθωμένο κείμενο .
Κάθε Τοπική Συνεργασία για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία κληρώνει τον Αισυμνήτη και Ανταισυμνήτη της . Η θητεία τους είναι ενιαυσία ( ετησία ) και δύναται να επαναληφθεί μόνον όταν έχουν κληρωθεί όλα τα Μέλη της Κίνησης .Ο Αισυμνήτης και σε περίπτωση κωλύματός του ο Ανταισυμνήτης κάθε Τοπικής Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία εκπροσωπεί την Τοπική Συνεργασία στα ενδιάμεσα ανάμεσα σε δύο Εκκλησίες διαστήματα . Οι Αισυμνήτες και οι Ανταισυμνήτες των Τοπικών Συνεργασιών για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία εκκλησιάζουν , εκπροσωπώντας τις Τοπικές Συνεργασίες , στα ενδιάμεσα ανάμεσα σε δύο Εκκλησίες διαστήματα .
Οι Τοπικές Συνεργασίες για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία συνέρχονται σε Πανελλαδικής κλίμακας Εκκλησία εάν το ζητήσει το 1/3 των Τοπικών Συνεργασιών . Κάθε Τοπική Συνεργασία κληρώνει και αποστέλλει στην Πανελλαδική Εκκλησία για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία , ως εκπροσώπους της , το 1/3 των Τακτικών Μελών της και ποτέ λιγότερα από τρία . Η Πανελλαδική Εκκλησία δεν συνέρχεται πάνω από μία φορά τον χρόνο , εκτός εάν ζητηθεί από το 1/3 των μελών .
Η Πανελλαδική Συνεργασία για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία κληρώνει Αισυμνήτη και Ανταισυμνήτη . Η θητεία τους είναι μέχρι την επομένη σύγκληση της Πανελλαδικής Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία .
Οι εκπρόσωποι κάθε Τοπικής Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία στην Πανελλαδική Συνεργασία είναι πάντα κληρωτοί . Κάθε Τοπική Συνεργασία δύναται να αποστέλλει στην Πανελλαδική και μέχρι δύο αιρετούς απεσταλμένους , οι οποίοι έχουν δικαίωμα λόγου στην Πανελλαδική Εκκλησία , όμως δεν έχουν δικαίωμα ψήφου . Ο εκπρόσωπος και ο απεσταλμένος δεν είναι δυνατόν να συμπίπτουν στο ίδιο πρόσωπο .
Η Πανελλαδική Συνεργασία για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία δύναται να τροποποιεί το Καταστατικό με πλειοψηφία των 4/7 των Μελών όλης της χώρας .
Οι αποφάσεις της Πανελλαδικής Συνεργασίας για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία είναι σεβαστές από τις Τοπικές Συνεργασίες .
Δ΄-2. ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Κάθε Τοπική Συνεργασία για την ( Κυαμευτή ) Δημοκρατία κληρώνει κάθε έτος τετραμελή Εκτελεστική Επιτροπή ( Ε. Ε. ) με κύρια αρμοδιότητα να παρακολουθεί την πραγματοποίηση των αποφάσεων της Εκκλησίας των Μελών . Η Ε. Ε. θα προπαρασκευάζει τις εισηγήσεις καί αποφάσεις και την ημερησία διάταξη της Εκκλησίας . Στην Ε. Ε. συμμετέχει ως πέμπτο μέλος ο Αισυμνήτης ή ο Ανταισυμνήτης της Τοπικής Συνεργασίας .
Η Εκκλησία των Μελών αποφασίζει για την σύσταση και άλλων Επιτροπών διαρκείας ορισμένου χρόνου και με ορισμένη αρμοδιότητα , που θα βοηθούν το έργο της Ε. Ε. . Η κάθε επιτροπή κληρώνεται ανάμεσα σε Μέλη – εθελοντές .
Δ΄-3. ΟΙ ΘΕΩΡΟΙ
Επιλέγονται από την Εκκλησία των Μελών έγκριτοι ( έχοντες την έξωθεν καλήν μαρτυρίαν ) Έλληνες πολίτες – πολίτιδες , πολιτικοποιημένοι αλλά όχι κομματισμένοι , που συμφωνούν με τις ιδέες της Συνεργασίας και ομιλούν , όπου εκείνοι νομίζουν καλλίτερα , για την διάδοση των
Δημοκρατικών Ιδεωδών . Αυτοί έχουν τον τίτλο του Θεωρού και της Θεωρής .
Οι Θεωροί /-ές δεν μετέχουν στις κληρώσεις των διαφόρων οργάνων των Τοπικών Συνεργασιών καθώς και της Πανελλαδικής , εκτός εάν παραιτηθούν από το αξίωμα του Θεωρού /-ής .